Kawasaki Steetfighter zx ALl tips o råd GILLAS

banwiix

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2020
Ort
halmstad
Hoj
kawasaki streetfighter
Kawasaki streetfighter zx Efter att hojjen stått stilla i nästan 2 års tid va de dags o göra något åt detta, vill tillägga att det är en 600cc (inga stypningar) :Rockbanan

Har enorm tillgång till allt man behöver via ett företag! då vi samtidigt renoverar våran båt (skms kan ej namnet) men siter en ny renoverad
:hoppa Volvo Penta v8 strax över 300hk:rock en inombordare ngn bild kanske kmr upp..


Nu till hojjen !JAG VILL HA ALLA MÖJLGA RÅD FÖR ATT GÖRA DENNA HOJJ SÅ UNIK SOM MÖJLIGT":hojbusa ska ner o ta lite bilder sen hur de ser ut nu .
slänger upp 2 bilder på tanken efter failad pulverlackering dåligt blandat färg (misstänker vi)

Enda bilderna jag hittat tiden då jag införskaffade mig denna hojj!


mvhkawasaki orginal.jpg kawasaki orginal 27.jpg

Tilläger tanken sandblästrades före lackering
 

Bifogat

  • kawa1.jpg
    kawa1.jpg
    1.4 MB · Visningar: 88
  • kawa.jpg
    kawa.jpg
    931.6 KB · Visningar: 93
Last edited:

Henrik Y

Officiellt Invalid
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Falun
Hoj
Virago 535, Honda CB750F, Suzuki K50, Suzuki GP125, GasGas ES 280.
Använde ni blästerpistolen till pulverlacken också? :D
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Färgen såg ut som hammarlack. DET är unikt! Men annars är väl inte svart färg unikt. Måla den med dagens PK färgpalett.
250px-Gay_Pride_Flag.svg.png
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Om ni har sandblästrat tanken, blandat pulverlack och sedan pulverlackat tanken så skulle jag faktiskt börja med att skaffa flytvästar till båten.

Jag har en känsla av att de kan behövas mycket snart...
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Välkommen till SportHoj! Hoppas du kommer att trivas här! :)

Skriver du "alla råd gillas" och vill att den ska vara "unik" så hoppas jag att du läst på SportHoj tillräckligt länge så du vet vad "unik" kan dra igång! :tungan

Stämningen kan vara rå men är mestadels hjärtlig här så ta inte allt bokstavligt.

Nu har inte jag så mycket byggråd att komma med men min första tråd var här. :krama

https://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?211535-Ny-på-detta-forum&highlight=

:felämne
En äldre kamrat städade ur lite hemma och gav mig ett antal museala rakvatten varav en flaska var... Och jag har använt den, även om det inte är min stil... :rodnar
 

banwiix

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2020
Ort
halmstad
Hoj
kawasaki streetfighter
hahahah jadu de bör ju kollas en extra gång :hihi ----h.yson
 
Last edited:

banwiix

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2020
Ort
halmstad
Hoj
kawasaki streetfighter
vad menar du mmed detta? något råd ---Alatalo
 
Last edited:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Välkommen till Sporthoj.
Bli inte orolig ifall du får lite munhugg när du bygger något unikt. Här sammankopplas unikt med vissa Blocket annonser på hojar som kanske inte blivit så lyckade och då inte i någon positiv bemärkelse.
Men det är inget att bry sig om :tummenupp

En Kawasaki ZX-6R är ju ganska ok att bygga Streetfighter av.
Vilen årsmodell är det?

Bygg den så som du själv vill ha den. Det är ju endast du som vet vad du själv tycker är snyggt.

Den vanligaste Streetfighter konverteringen brukar ju bestå av crosstyre, liten framlampa och en snygg häck.
Tror det blir snyggast här med.

Har du ingen färdig styrkrona för crosstyre så finns det flertal att köpa på t.ex. E-bay. Både engelska www.Ebay.co.uk och tyska www.Ebay.de har färdiga kitt.
Sök på "ZX-6R superbike" så får du fram lite.

Framlampa är enklast att ta från Tyskland. De har rätt ljusbild på sina. Britterna kör ju på fel sida om vägen och har annan ljusbild.
Sök på "fighter scheinwerfer" för att komma igång.

Bakdel väljer du vad du vill ha själv och vad som passar bakramen. Har du möjlighet att modifiera bakramen själv underlättar det ju.
Bygg inte tyskhäck (liten bakdel som är riktad på tok för uppåt, vanlig i Tyskland) Det är fult :mattias
Jag skulle sikta på en Z1000 badel från 2004 eller något i den stilen. De passar bra in på Kawasaki fighters.

Pulverlack brukar man ju inte använda på tank eller kåpdelar. Pulverlack blir sällan lika snygg som en vettig 2.komponents lack. Ram/sving pulverlackas med fördel då pulverlacken tål lite mera slitage än 2.komponents.
 
Last edited:

banwiix

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2020
Ort
halmstad
Hoj
kawasaki streetfighter
Välkommen till Sporthoj.
Bli inte orolig ifall du får lite munhugg när du bygger något unikt. Här sammankopplas unikt med vissa Blocket annonser på hojar som kanske inte blivit så lyckade och då inte i någon positiv bemärkelse.
Men det är inget att bry sig om :tummenupp

En Kawasaki ZX-6R är ju ganska ok att bygga Streetfighter av.
Vilen årsmodell är det?

Bygg den så som du själv vill ha den. Det är ju endast du som vet vad du själv tycker är snyggt.

Den vanligaste Streetfighter konverteringen brukar ju bestå av crosstyre, liten framlampa och en snygg häck.
Tror det blir snyggast här med.

Har du ingen färdig styrkrona för crosstyre så finns det flertal att köpa på t.ex. E-bay. Både engelska www.Ebay.co.uk och tyska www.Ebay.de har färdiga kitt.
Sök på "ZX-6R superbike" så får du fram lite.

Framlampa är enklast att ta från Tyskland. De har rätt ljusbild på sina. Britterna kör ju på fel sida om vägen och har annan ljusbild.
Sök på "fighter scheinwerfer" för att komma igång.

Bakdel väljer du vad du vill ha själv och vad som passar bakramen. Har du möjlighet att modifiera bakramen själv underlättar det ju.
Bygg inte tyskhäck (liten bakdel som är riktad på tok för uppåt, vanlig i Tyskland) Det är fult :mattias
Jag skulle sikta på en Z1000 badel från 2004 eller något i den stilen. De passar bra in på Kawasaki fighters.

Pulverlack brukar man ju inte använda på tank eller kåpdelar. Pulverlack blir sällan lika snygg som en vettig 2.komponents lack. Ram/sving pulverlackas med fördel då pulverlacken tål lite mera slitage än 2.komponents.

om du kollar bilderna jag la ut hur den såg ut har du några goda råd till mig mvh :fakta
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
om du kollar bilderna jag la ut hur den såg ut har du några goda råd till mig mvh :fakta
Såg inte att du editerat ditt första inlägg.

Det du har ser ut som en Kawasaki ZZR600 inte en ZX-6R. Spelar ju ingen roll egentligen, men för sakens skull.
Annars...Tja...Den har ju redan blivit grundmoddad ganska ordentligt. Den är ju redan "unik" i ordets rätta bemärkelse.
Alltid haft lite svårt med ZZR:ens ram med dess kraschbåge liknande del.
Personligen skulle jag byta bakdel på den.
Men det där är ju högst personligt. Gör den som du vill ha den :tummenupp
Tycker just den ramen görs sig bäst med en mindre bak som inte sticker ut för mycket.
Typ i det här stuket:
ZZR600.jpg

Det som går enklast är väl spela lite på färgsättning. Hitta någon färgcombo som är snygg. Inte bara köra en enda färg.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top