Gran Premio Red Bull de España

Sladdfantomen

Kör så det ryker...
Gick med
18 Dec 2008
Ort
Hemma såklart!!!
Hoj
Honda CB 500 Four -72(såld), KTM 990 SMR -09 (såld), KTM 690 SMC -08 (såld)
Nu jävlar ska startordningen avgöras...
1. #20
2. #12
3. #93

5. #46
Nu smäller det!!:tummenupp:tummenupp:tummenupp

Ja det var ju tyvärr lite önsketänkande att VR46 skulle greja en plats i andra startled...

Hur som helst, det blir nog knallhårt om segern i morgon men jag tror faktiskt att MV12 inte kommer att hänga med dom första varven(som vanligt) så det kommer stå mellan MM93 & FQ20 om segern.
Men en 3.e plats för MV12 blir det nog... Dock en skrällvarning för att CC35 kan köra upp sig på pallen om inte MV får upp racepace inom 3-4 varv, såvida inte någon av Pramac duccarna har en riktigt bra på jobbet & blåser övriga på bronspengen!!
Fan va kul att säsongen äntligen är i gång!!:tummenupp:tummenupp:tummenupp
 

nick burn

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2012
Ort
Norrköping
Hoj
bana ducati 999ish... gata monster 1000sie
Cal kan nog få till det ordentligt, har lär kunna tagga till efter hondas behandling av honom.

Motivation slår klass brukar stämma...
 

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Ort
Essinge församling
Hoj
BMW
Är det nu man ska slanta in till Dorna alltså...
Det gjorde jag just nu, för första gången. Förut stressat letande efter vettiga torrents. Ser fram emot att se alla sessioner och utan att vänta.

Är mest förvånad över Alex Marquez. Moto2-värdsmästare, oskadad, Repsol Honda –> plats 19 på startplattan. Insåg Puig detta under försäsongen och bestämde redan då att peta honom nedåt till 2021?
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
"Begagnade däck"!!!!!! Det var som tusan, rena Rookie 1000-strategier, nu blev jag överraskad! Trodde inte en GP-hoj någonsin gick ut med annat än nya däck...

Precis som Rookie 1000, fast inte av budgetskäl utan för att man enligt reglementet inte har tillräckligt många nya däck för alla sina exits.

Och så vill man ju ställa in hojen för det som väntar under racet, det vill säga begagnade däck och något svettig temperatur, som det ju blir under FP2, FP4 och race...

Är mest förvånad över Alex Marquez. Moto2-värdsmästare, oskadad, Repsol Honda –> plats 19 på startplattan. Insåg Puig detta under försäsongen och bestämde redan då att peta honom nedåt till 2021?

Jag väljer att se det positiva - alla som kommer upp från Moto2 har undet något pass varit inom en sekund från bästa tid. Jag kan inte komma ihåg sist det hände...?

MotoGP är tight just nu och även rookies presterar över förväntan...
 

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Ort
Stockholm
Hoj
rsv4, gsxr1000
Det gjorde jag just nu, för första gången. Förut stressat letande efter vettiga torrents. Ser fram emot att se alla sessioner och utan att vänta.

Är mest förvånad över Alex Marquez. Moto2-värdsmästare, oskadad, Repsol Honda –> plats 19 på startplattan. Insåg Puig detta under försäsongen och bestämde redan då att peta honom nedåt till 2021?
Gissar att det var bestämt från början. Nödlösning deluxe. Fanns det öht några bra okonkrakterade förare när Lorenzo tackade för sig?
Synd att det var CC35 som blev utan styrning. :(
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Ha ha rossi ser ut att vara på en liten cruisningrunda när myran kommer, fiser runt lite glatt och vinkar till sina kamerakillar istället för att försöka ta rygg på MM och få lite draghjälp uppåt i fältet, nä nä, måste ju ha av några bra facebookbilder:lol
 

Zebra6

Sporthojsnörd
Gick med
7 Nov 2011
Ort
Malmö
Hoj
Honda cbr1000rr, Husqvarna 701-sm, 1955 DKW RT125
Kunde ha varit tidernas upphämtning, synd att MM kraschade
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Fabulous Fabio! :Bugar

Och MM.
Var säger man?
Vilken räddning, vilken körning, vilken krasch.
Get well soon Marc!

Och racet. Herregud va mycket som hände. :3freak :hihi :tummenupp
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Kunde ha varit tidernas upphämtning, synd att MM kraschade

Sådana puschningar håller ytterst sällan hela vägen, fanns ingen anledning att överpuscha, vinales hade han klippt inom ett halvt varv och sedan kunnat bevakat sin andraplats, 20 säkra pinnar in på kontot men jag antar att hornen växte lite väl mkt när han körde upp sig som han gjorde, ingen kommer ihåg en fegis:yoparty
 
Last edited:

Zebra6

Sporthojsnörd
Gick med
7 Nov 2011
Ort
Malmö
Hoj
Honda cbr1000rr, Husqvarna 701-sm, 1955 DKW RT125
Fast ärligt talat så var den nästan väntad. Hoppas verkligen att nackkragen bara var en säkerhetsåtgärd.

Det kändes som 50/50 som alltid när MM satsar men vilken fighting spirit. Grattis till Quartararo; det var bara en tidsfråga....Det blir:):) ett spännande mästerskap
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Sådana puschningar håller ytterst sällan hela vägen, fanns ingen anledning att överpuscha, vinales hade han klippt inom ett halvt varv och sedan bevakat sin andraplats, 20 säkra pinnar in på kontot men jag antar att hornen växte lite väl mkt när han körde upp sig som han gjorde men ingen kommer ihåg en fegis:yoparty

Helt klart.
Men han ger ju sig aldrig han är fan värre än en pitbullterrier med aids
 

Zebra6

Sporthojsnörd
Gick med
7 Nov 2011
Ort
Malmö
Hoj
Honda cbr1000rr, Husqvarna 701-sm, 1955 DKW RT125
Sådana puschningar håller ytterst sällan hela vägen, fanns ingen anledning att överpuscha, vinales hade han klippt inom ett halvt varv och sedan kunnat bevakat sin andraplats, 20 säkra pinnar in på kontot men jag antar att hornen växte lite väl mkt när han körde upp sig som han gjorde men ingen kommer ihåg en fegis:yoparty[

Håller med men om någon skulle lyckas med detta då är det han. Grym underhållning
 

Johyy K

Medlem
Gick med
28 Aug 2015
Ort
Karlstad
Hoj
Yamaha WR450F, Suzuki DR650
Helt otroligt vilken uppkörning av MM man börjar ju nästan undra om han har några specialdäck från Michelin med tanke på den högre kurvhastighet, bättre bromsning o mer acc ut ur kurvorna än vad alla andra kunde åstakomma o de var ju inte lite skillnad heller :va . Visst han visar ju att han är en av dem absolut bästa men kändes ändå konstigt? Eller så är han bara så jävla mycket bättre än alla andra :tummenupp

Hoppas verkligen inte att han skadade sig allvarligt, VM ska avgöras på banan :tummenupp

Men Quartararo shit vilket race så jävla glad för hans skull han visar att han är framtiden för Yamaha o att han blir att räkna med.

Vinales Soft framdäck?? Varför? klart dem vet mer än vad jag vet hemma i soffan men va fan kändes lite konstigt iaf.

Hoppas på lika mycket action nästa helg Fan va gött att MotoGP är i gång :banana
 
Last edited:

Sladdfantomen

Kör så det ryker...
Gick med
18 Dec 2008
Ort
Hemma såklart!!!
Hoj
Honda CB 500 Four -72(såld), KTM 990 SMR -09 (såld), KTM 690 SMC -08 (såld)
Ja helvete va det hände mycket i dag!! Jag satt bara & väntade på att Marc skulle köra åt helvete första varven efter hans avåkning men han körde ju om med(om än små...) marginaler så jag trodde han skulle knipa 2:a platsen...

Morbidelli gjorde ju ett riktigt bra race & lär väl ha rejäla däckspår på utsidan av skinnstället & ”bromsspår” på insidan, svettig räddning att hålla sig på hjulen!!

Trist för mig som håller på Valentino att se honom harva runt på banan mitt i startfältet när dom andra 3 Yammorna är uppe i topp 6, måste ju vara hans körstil:va som inte passar vid högre temperaturer då han inte alls får till det lika bra som märkeskollegorna.:(:(

Till slut så är det väl bara att hylla den som hyllas bör, Quarten körde ju precis så bra som man sett tidigare & kommer att bli sjukt kul att följa, han är väl den förare som jag tror har bäst chans att pressa Marc om kungakronan.:tummenupp:tummenupp:tummenupp

Hoppas nu bara att Marc inte blir borta flera race men det såg inte bra ut på bilderna efter hans highsider, tror han får svårt att på egen hand köra hem titeln i år om han nollar även kommande helg.

Dovi stärkte sin position vid förhandlingsbordet med en lite för mig otippad 3:e plats & det på bana han aldrig tidigare ens tagit en pallplats!!:tummenupp

Nu är det bara en vecka kvar så smäller det igen!!:)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top