Körningar Norrbotten/Västerbotten (inspirerad av RTE Töre 2020)

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Funs Speed triple ligger på blocket.den kommer bytas mot något som även klarar grus. Typ cb500x eller en nyare transalp 700.

...och varför då inte en Tiger 800? Inte alls så tung, fasligt trevlig motor och även i övrigt en belönande hoj att köra. Till och med så pass att far i huset kommer att vilja låna den både nu och då. :fakta
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
...och varför då inte en Tiger 800? Inte alls så tung, fasligt trevlig motor och även i övrigt en belönande hoj att köra. Till och med så pass att far i huset kommer att vilja låna den både nu och då. :fakta

Jag hade gärna haft en tiger 800 eller en f800gs men dom är i nuläget en bra bit över budget. Men jag kommer troligen köpa en tredje hoj som jag kan använda till mer renodlade grusäventyr. Men ska man ha tid att ha fritid så får man lugna sig lite med inköpten:3freak:lol
 

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
Jag hade gärna haft en tiger 800 men är i nuläget en bra bit över budget
Köp min! inkörd och fin med 6200 mil på mätaren:D

Fick ett plötsligt infall av att jag skulle köra söderut på en MC tripp idag. I Glommersträsk tappade jag inspirationen och när det kom lite duggregn och telefonen la av så såg jag det som tecken på att Touring får börja en annan dag.... så jag åt en Banan och sen körde jag hem igen.
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Så när kör vi då grabbar! Jag måste ju få nå mil på min nya adv gubbmoppe ?
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Tja, vi ställde just in lördagens årsträffstur med BMW-klubben pga prognosticerat snöfall och allmänt busväder. Men körsugen är man ju alltid... förslag?
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Tja, vi ställde just in lördagens årsträffstur med BMW-klubben pga prognosticerat snöfall och allmänt busväder. Men körsugen är man ju alltid... förslag?
Kan köra i vilken riktning som helst, så länge det finns antingen mat eller glass i slutet av färden ?. Jag skulle vilja köra gamla landsvägen. Det som gick mellan byarna förut och kallades riks13. Kolla Eniros historiska flygfoton så fattar ni. Fast jag är med på det mesta så länge jag har tid.
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Älvsbyn? Äta på antingen älvåkra eller snabbkorv på ok. Sen vidare mot gruvan i laver?
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Alltså, ursäkta en infödd 08:a men jag har faktiskt bott nåt år i norrland och måste erkänna att jag saknar vidderna, naturen, djurlivet och tystnaden.
Hade jag bara sluppit alla gliringar om att fjollträskers (aka stockholmare) är pest och malaria på samma gång så hade jag flyttat upp.

Du behöver inte känna dig märkvärdig för den skull. Om du hade varit inföding så skulle du blivit glirad för nåt annat. Det ligger liksom i den norrländska kulturen att alla ska tryckas ner med jämna mellanrum.

Helst ska du påminnas om nåt du gjorde för 40 år sedan och nu bara vill glömma.
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Du behöver inte känna dig märkvärdig för den skull. Om du hade varit inföding så skulle du blivit glirad för nåt annat. Det ligger liksom i den norrländska kulturen att alla ska tryckas ner med jämna mellanrum.

Helst ska du påminnas om nåt du gjorde för 40 år sedan och nu bara vill glömma.
Ääähh, det är bara ett snabbtest på vilka som har det som krävs.
Alla andra rinner neråt!
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Älvsbyn? Äta på antingen älvåkra eller snabbkorv på ok. Sen vidare mot gruvan i laver?
Absolut. Finns några fina utsiktsberg mellan Laver och Moskosel som man kan kika på.

När drar vi? Är inte så hemskt väderkänslig faktiskt och nu blev jag ju "ledig" i helgen.
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Jag har tyvärr varken handtagsvärmare eller några bra allvädersställ. Så denna helgen ser ju inte lovande ut.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Jag har tyvärr varken handtagsvärmare eller några bra allvädersställ. Så denna helgen ser ju inte lovande ut.

d5cdcb2caa710f0c502b1f56272a8eaa.jpg


:hej


(Hade du varit mer i min storlek hade jag haft några du kunde ha valt emellan)
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Tja, man känner faktiskt väldigt lite av kylan om man har en hoj med handtagsvärme och bra vindskydd.

Omvänt då: Du har aldrig kört snöskoter? Fan så mycket kallare...
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Jo nog har jag kört skoter. Hade ju en Viper Turbo så sent som i februari i år. Och jag har ju kört HD i 4 grader. Och enduro nu i vinter i minus 10. Men jag är allmänt oinspirerad av detta väder så jag tror jag tar mig en jobbhelg så kan jag köra båge nån dag med fint väder ?

Trodde på allvar inte att vädret skulle bli så dåligt som prognosticerat. Då det var 18grader varmt i onsdags.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Ja det är verkligen bedrövligt...

Nästa helg kör vi avrostning i Pajala, en tripp dit kanske och bli varm i kläderna på nyhojen?
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Vädret inför helgen ser ju ut som ett skämt. Igen! Varmt alla dagar utom lördag ?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top