Körningar Norrbotten/Västerbotten (inspirerad av RTE Töre 2020)

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Vi var ett gäng som var och frotterade oss i Töre när IBA Sverige hade ett evenemang där.

Självklart pratades det om att "vi borde ju köra lite mer här i norra Sverige" och det spånades om lämpliga resmål i närområdet.

Så nu: Upp till bevis! :fakta


Förslag:

NÄR: Onsdag 15/7 kl 12.00
VAR: Samling vid rastplatsen V bron i Kamlunge
HUR: "Ride to eat" till lämpligt matställe, Kalixborna får bestämma något bra när vi är i dessa krokar. Gott om fina vägar finns det ju.

Ankommande söderifrån: Samling Kl 10.00 N gamla Gäddviksbron så tar vi en slinga innanför E4 och kör vilse nånstans innan vi dyker upp i Kamlunge på utsatt tid.

Jag kommer. :)
 
Last edited:

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Alltså, ursäkta en infödd 08:a men jag har faktiskt bott nåt år i norrland och måste erkänna att jag saknar vidderna, naturen, djurlivet och tystnaden.
Hade jag bara sluppit alla gliringar om att fjollträskers (aka stockholmare) är pest och malaria på samma gång så hade jag flyttat upp.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Alltså, ursäkta en infödd 08:a men jag har faktiskt bott nåt år i norrland och måste erkänna att jag saknar vidderna, naturen, djurlivet och tystnaden.
Hade jag bara sluppit alla gliringar om att fjollträskers (aka stockholmare) är pest och malaria på samma gång så hade jag flyttat upp.

Gliringarna går över efter typ fyra generationer så det är lugnt... välkommen!
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Jag måste alltså vara sjukskriven på onsdag...
 

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
Middag och bastubad ikväll, kommer inte vara körklar och hemma till Onsdag vid lunch.
Fredag förmiddag ska jag på ett mindre grävjobb, går ev att flytta till Lördag vid behov.
Sen ska jag någon dag flyga ner och hämta en Z4 Cab om den är i rätt skick, men det är inte bestämt när ännu.
i övrigt har jag semester i nästan 2 veckor till så det mesta passar.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Fan, jag måste jobba och kan inte vara ledig då vi bygger om ett vattenverket :mad: Hade det varit middag i Kalix hade det funkat.

Jag siktar på Kukkola på fredag då jag är jourledig om nån är sugen på att hänga på. Om nån hänger på och är intresserad kan man sen köra mot Överkalix och kolla på traktormuséet.

Var, Kukkola Turist och Konference
När, kl 12.00 (kan anpassas om tiden anses dålig)
Hur, beroende på vilka som kommer och om vi sen ska upp mot Överkalix så väljer vi grus eller asfalt efter deltagarna (men bra att veta i förväg för mig så jag väljer rätt hoj, Thruxton på grus är är ungefär lika kul som en nerdrevad KLR är på asfalt).
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Jag måste också jobba men fredag och helgen kan jag. Kan låna fruns Speed triple så då gör det inte något om det blir några mil grus.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Jag mötte er allt, mitt i byn i Råneå...tyvärr på väg till flyget.

Noterade ni att ni hade en mc-polis några hundra meter bakom...?
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Jag mötte er allt, mitt i byn i Råneå...tyvärr på väg till flyget.

Noterade ni att ni hade en mc-polis några hundra meter bakom...?

Var det en polis? Den hann aldrig ikapp... ;)

Vi vek av mot Niemisel, den patrullerade väl E4 tänker jag.
 

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
Från bönpallen hördes det önskemål om rödtjut när vi kom från Jockfall så vi fick svänga förbi systemet i Överkalix. Såg då Bosses hoj utanför Fenix inne i Bränna nu i eftermiddag.
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Fan, jag måste jobba och kan inte vara ledig då vi bygger om ett vattenverket :mad: Hade det varit middag i Kalix hade det funkat.

Jag siktar på Kukkola på fredag då jag är jourledig om nån är sugen på att hänga på. Om nån hänger på och är intresserad kan man sen köra mot Överkalix och kolla på traktormuséet.

Var, Kukkola Turist och Konference
När, kl 12.00 (kan anpassas om tiden anses dålig)
Hur, beroende på vilka som kommer och om vi sen ska upp mot Överkalix så väljer vi grus eller asfalt efter deltagarna (men bra att veta i förväg för mig så jag väljer rätt hoj, Thruxton på grus är är ungefär lika kul som en nerdrevad KLR är på asfalt).

Blir det nån tur imorgon?
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Kul att det blev en sväng för er igår:)

Sitter och planerar att åka till Kukkola imorgon, planen är att åka mer än 90% grus från Överkalix till Kukkola och lite olika vägsträckningar dit och hem. Nån kommer till Kukkola imorgon så jag vet om jag ska passa nån tid? Annars kommer jag att bara åka och stanna lite hur dom helst efter vägen.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Från bönpallen hördes det önskemål om rödtjut när vi kom från Jockfall så vi fick svänga förbi systemet i Överkalix. Såg då Bosses hoj utanför Fenix inne i Bränna nu i eftermiddag.

Se där. Försöker köra till jobbet så ofta det är väder, är det halvdant tar jag KLR:en. Var och fick en laserbehandling i axeln, har varit skeptisk men tror förbenat att det funkar ;)
 
Last edited:

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Kul att det blev en sväng för er igår:)

Sitter och planerar att åka till Kukkola imorgon, planen är att åka mer än 90% grus från Överkalix till Kukkola och lite olika vägsträckningar dit och hem. Nån kommer till Kukkola imorgon så jag vet om jag ska passa nån tid? Annars kommer jag att bara åka och stanna lite hur dom helst efter vägen.


Måste byta en förstörd ABS-sensor... annars hade jag förstås... osv. :brynad
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Nu är GPS-spåret inladdat i Garmin hundpejlaren, tanken blir att köra genom Lombensskjutfält och sen ner mot Hällefors, Björkfors och sen till Kukkola, troligtvis blir det ner till Happis och tanka och sen lite annan väg hem över bla Taipale, Kukasjärvi, Kypasjärvi. Siktar på att åka över med Bohedsfärjan kl 08,00 och sen kör jag sydöst mot Kukkola.

Kollar tråden då det går imorgon om nu nån skulle få för sig att möta upp i Kukkola, nu ska jag sova.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Är på väg mot kukkola nu

 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Nu är jag framme var är ni andra ;):D

 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Nu är jag hemma igen, blev en sväng på 26,3 mil på den nerdrevade KLR:en. Skulle tro att det blev totalt ca 7 mil asfalt på hela svängen 4 mil till och från Bohedsfärjan, sen genom diverse byar och runt Lombens skjutfält sen var det grus och nån traktorväg.

Även om jag vad själv idag vilket inte gör nåt så är nog Kukkola inget dumt "ride to eat" mål, vill man åka grus verkar det ju finnas hur många vägar som helst, men asfalt borde man ju kunna köra från Kalix mot Björkfors och Kärrbäck för att slippa E4.

Detta missade ni ;)
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Funs Speed triple ligger på blocket.den kommer bytas mot något som även klarar grus. Typ cb500x eller en nyare transalp 700.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Har insett att då man bor där man bor så ökar ju möjligheterna otroligt mycket att hitta roliga vägar om man även kan åka grus. Själv tror jag att jag ska dreva om KLR:en för på körning som idag är det som att det saknas en växel uppåt och den är ju ändå nog så tung och klumpig för ren skogskörning att den lägre ettan knappast nånsin utnyttjas.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top