Ride to Eat Töre Hamn 11/7 16:00

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Hej på er.
Kul, vi verkar ha många trevliga uppslag.
Kort körning för Bosse-I, men traktormuseum i Överkalix finns kanske inte så länge till, där hittar man alltid någon ny/gammal pryl som väcker nyfikenhet.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Om denna tråd måste dö så finns ju en sektion under "Forumet", "MC-grupper i Sverige" och "Norrland". Förvisso stendött jämfört med denna tråd...
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Om denna tråd måste dö så finns ju en sektion under "Forumet", "MC-grupper i Sverige" och "Norrland". Förvisso stendött jämfört med denna tråd...

Du menar där det skrivs ett inlägg var tredje år med innebörden ”här var det dött...”?
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Ja, där folk citerar sitt eget citat av sitt eget fyra år gamla inlägg om att här händer ingenting...
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Nu vet jag inte hur ni har med jobb semester och sånt, men jag är ledig på Fredag då jag hade jour förra veckan.

Jag siktar nog på Kukkola (om det nu inte är spöregn), om det blir grus eller asfalt och vilket vägval får väl avgöras om jag kör själv eller ej. Om nån sen skulle haka på mot Överkalix och intresse finns så kan vi ju kolla in traktormuséet.

Detta vara bara ett enkelt förslag från min sida så sågas det som urbota kasst är det helt okej ;)
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Kukkolaforsen är ett bra mål, särskilt mot slutet av juli då de har fått mycket sik. Jag tror inte dom kör någon vanlig sikfest på grund av corona, men det går säkert att boka bord i restaurangen.

Jag kommer att jobba utomlands de närmaste två veckorna, så för mig är inget aktuellt under den tiden.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Jag och nån till kör i morgon enligt annan tråd. Är bortrest i helgen och järn skall som bekant smidas medan det är varmt.

Men det är ju fritt att slänga ut en egen blänkare enligt de andra utmärkta förslagen som kommit upp. :)

Jag tror också att det blir enklare med kvällar och helger lite senare när man inte är mitt i semesterbestyren (eller som Alatalo jobbar annorstädes).
 

IBA Sverige

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2014
Ort
Sverige
Hoj
All sorts
Roligt med intresset härifrån Sporthoj!
Tack till er däruppe som spred vidare i andra lokala kanaler och larmkedjor.

14 i bild, någon ytterligare utanför just när bilden small av, och 10 stycken hade tid att hänga med över till Roadys för mat och ytterligare umgänge. Roligt!

Lokala, och långväga. Malmö var "längstbortstartplats" och flera passade på att kombinera detta Ride To Eat med full Ironbuttdistans.

BrooklynS tog bilden:
RTE Töre 2020.jpg


Ny chans att träffa Ironbuttmedlemmar blir i Göteborg lördagen 5/9
Separat inbjudan läggs upp senare.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Tja, varken jag eller bonde456 hade väl räknat med att få träffens "long distance award"...

Men än en gång tack för ett uppskattat evenemang...!
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top