Rätt image viktigt?

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Har alltid trott att jag inte bryr mig. Att det viktiga är funktionen på det jag har på mig. Och att jag bara köpte hojar som fascinerar mig.
Men häromdan tänkte jag att det kanske inte ser helt rätt ut med en hjälm som det står #93 på när man kör en gammal militärhoj från andra världskriget.

Smal sak ändra numret till 87.
 
Last edited:

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Ibland blir jag tråkad för puckel och knäpuckar på mitt helställ vid gatkörning. Men jag har inte köpt det för att se tuff ut, utan för att det är säkert vid marksyning (ja inte puckeln då, men det var det billigaste Heldstället jag hittade som uppfyllde alla krav) och skönast att köra i.

Men blivit gammal nog (eller har nog egentligen alltid varit såhär) att jag inte bryr mig vad andra tycker. Sen köpte jag ju just den hojen jag har för att den tilltalar mig på många vis, och bland annat för att jag tycker den är en snygg hoj.

Men skulle jag passa in i någon dagstidningsimage här så gör jag allt fel. Bor i hyresrätt medan vi väntar på rätt hus och sparar lite till (ovärdigt tydligen trots att vi har god ekonomi), kör motorfordon som drivs av bensin (här ska man ha elbil eller helst lådcykel, möjligtvis en dieseltjänstebil som man ständigt ursäktar på dåliga sätt), tycker om att vara i form (fan varenda jämnårig är konsultfet och svettas som en gris för att dom skalade en apelsin för en timme sen). :va:D

Raljant, ja. Men det är typ så alla ”ska” vara.

Image är för någon annans skull, inte din egen. Så får var och en värdesätta vad som är viktigast och handla därefter. Jag är bekväm i hur jag har valt åtminstone. Vad andra tycker om det, well det skiter jag rätt mycket i.
 

Boofer

Sporthojsnörd
Gick med
12 Sep 2016
Ort
Umeå
Hoj
S1000R-15
Sant, och vad gör man inte för säkerheten?
Mötte en granne på väg in i trapphuset efter att varit på en rejäl långrunda den varmaste dagen i juni.

Råkade ha mitt gamla, tjocka, svarta Halvarsson ställ också då hon frågar.
-Är det inte varmt?
Som om det inte var helt uppenbart, så vad säger man?
-Jo, det här är bara bra för en enda sak och det är om jag kör omkull...
Hoppas det inte märktes för det luktade INTE smultron när jag tog av det.

Det är vid såna tillfällen jag verkligen älskar mitt Gimotoställ i känguruskinn :kär

Det är klart, kängurun är ju van ett varmare klimat.
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Det är klart, kängurun är ju van ett varmare klimat.
Hahaha, sant, det är bara "eremitkräftan" på insidan av det lånade skalet som kan få problem ändå :D

Brorsan tyckte det borde ha en ficka på magen, bara för att liksom :rodnar

Nä men smidigheten i känguru jämfört med gammal hederlig svensk ko är märkbar, sen är just mitt ställ lite luftigare :tummenupp
 

Bejje

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2020
Ort
Kalmar
Hoj
Honda CB900F - 2003
Jag köper det som jag själv tycker jag ser cool ut i och som passar bra och är bekvämt, men hur tusan ska jag veta om andra uppfattar mig som "cool"? Jag är ingen modeexpert, men tycker jag själv att jag ser bra ut i den utrustning jag har så tror jag att det är bra nog :)
 

ZxNystrom

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Feb 2020
Ort
Hedared
Hoj
Kawasaki zx7r 1996, Kawasaki GPZ900r 1991,Kawasaki GPZ900r 1989
Image är allt!
När jag var 15 körde jag ettan lös under läppen och Zündapp dyngtrimmat.
Jag har bytt Zündappen mot kawa men har fortfarande värmlands-stor bäse under läppen när jag kör.
Känner hur brudarna suktar när jag kör förbi.


Skickat från min moto g(7) via Tapatalk
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Image är allt!
När jag var 15 körde jag ettan lös under läppen och Zündapp dyngtrimmat.
Jag har bytt Zündappen mot kawa men har fortfarande värmlands-stor bäse under läppen när jag kör.
Känner hur brudarna suktar när jag kör förbi.


Skickat från min moto g(7) via Tapatalk

Image varierar. Efter tre månaders jobb i Arvika vet jag att för att få de snyggaste småbrudarna gäller den stilen du beskriver. I Malmö? Not so much. Och tur är väl det. Har njutit av V8-mullret och fjortismusik i Arvika varje helgnatt med fönstret öppet på Scandic. Hemma igen får jag höra fjantiga RS6:eek:r köpta för knarkpengar med på tog för öppet blås dampköra längs 30-vägen utanför. Snusläpp 1 - knarkstilen 0. I min bok. :fyllisar:D
 

ZxNystrom

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Feb 2020
Ort
Hedared
Hoj
Kawasaki zx7r 1996, Kawasaki GPZ900r 1991,Kawasaki GPZ900r 1989
Ingen stil i söder.
Kolla på Christer Sjögren.
Snusar garanterat ettan.
Åker garanterat kawa eller sukka.
Dröser med brudar norr till söder.


Skickat från min moto g(7) via Tapatalk
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Image varierar. Efter tre månaders jobb i Arvika vet jag att för att få de snyggaste småbrudarna gäller den stilen du beskriver. I Malmö? Not so much. Och tur är väl det. Har njutit av V8-mullret och fjortismusik i Arvika varje helgnatt med fönstret öppet på Scandic. Hemma igen får jag höra fjantiga RS6:eek:r köpta för knarkpengar med på tog för öppet blås dampköra längs 30-vägen utanför. Snusläpp 1 - knarkstilen 0. I min bok. :fyllisar:D

Det känns ju väldigt bra att få höra att V8:eek:rna mullrar även bland ungdomarna, är ju mest gamla gubbar som är åker jänkare idag, jag är oftast bland de yngre på tillställningarna och då är jag närmare 50 än 40.

Jänke V8, snus och hembränt alla dagar om året mot, Audi, BMW och knark.

Då det kommer till sen egna imagen så är det mer praktiskt att ha skinnkläder då man åker Thruxton än KLR, man ska ju ta sig upp på hojen och skinnbyxorna är tajta för KLR:en ;) har integralhjälm då jag kär Trajan då den öppna hjälpen är blåsig och sen är jag rädd om hakan vid en eventuell krasch. Blir allvädersställ och crosshjälm på KLR:en då det känns mer praktiskt då man kör på den hojen även om det också passar imagen bättre.

Var jag skulle åka för att posera här i Norrbotten vet jag inte tror inte nån direkt skulle lägga direkt märke till mig ;) Då är 62:a PV det bästa fordonet då kommer det fram folk och ska surra, betydligt fler intresserade av den än hojarna och 60:a Cadillacen.
 
Last edited:

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Jänke V8, snus och hembränt alla dagar om året mot, Audi, BMW och knark.

Och då har vi inte ens nämnt musiken...

Jag tror jag väljer rock n' roll till och med på skrapig bandare - alla dagar i vecken - jämfört med den musikstil som verkar dominera i pizzabilarna runt Möllevångstorget...
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Image är viktigt, en gång på den svartvita tiden åkte vi skidor i alperna.
Det var kallt som satan, men polarn klädde sig i jeans och skinnjacka, med tisha under.
Jag minns att jag frågade om han verkligen skulle åka sådär?

- Visst svarade han, hellre kall och ball än varm och ful.
 

ZxNystrom

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Feb 2020
Ort
Hedared
Hoj
Kawasaki zx7r 1996, Kawasaki GPZ900r 1991,Kawasaki GPZ900r 1989
Det är ju kul att folks syn på coolt är så olika.
En del människor ser ju värde i dyra avancerade grejer, alltid senaste Gore tex med kapilärmolyswitch teknik i tyget och inbyggd ficka för karta.
Samma som används i Dakar??jaha?
Då känner dom sig snygga.
En del skryter med dyr single malt också har jag hört.
En del människor köper Lord Calvert och lägger pengarna på fräna trimgrejer och 98 oktan.
Det tycker jag är fränt

Skickat från min moto g(7) via Tapatalk
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Ibland blir jag tråkad för puckel och knäpuckar på mitt helställ vid gatkörning. Men jag har inte köpt det för att se tuff ut, utan för att det är säkert vid marksyning (ja inte puckeln då, men det var det billigaste Heldstället jag hittade som uppfyllde alla krav) och skönast att köra i.

Puckel hjälper till och skyddar din nacke genom att stoppa hjälmens rörelse bakåt när du vurpar.
Förutsattatt den är rätt inpassade och inte bara sitter där för syns skull.

Beträffande image så har jag rätt.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Och då har vi inte ens nämnt musiken...

Jag tror jag väljer rock n' roll till och med på skrapig bandare - alla dagar i vecken - jämfört med den musikstil som verkar dominera i pizzabilarna runt Möllevångstorget...

Precis tacka vet jag rock n roll och jag avnjuter inte ens rock n rollen via bandare utan på äkta vis genom Cadillacs rörradio (självsökande efter stationer och faktiskt med en transistor i sig) från 1960 och bilen original högtslare via egen AM-sändare i handskfacket:rock Min kompis gillar också att det viner från generatorn för det är så det ska vara.

Då det kommer till image så spelar jag också ståbas ibland, måste vara ett av det mer opraktiska instrumenten, ett trumset är ju hur lite som helst att flytta nerpackat men det är jävligt fränt med slapbas på ståfela.

Så sammantaget med ståbas och första modellen av P-bas då det spelas elektriskt, en PV från 62, en Cadillac från 60 och två cafe hojar kan man kanske se ett mönster på nån form av image men det är bara så jag är ;) Det är den där KLR:en som förstör min image;)
 
Last edited:

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Ort
Stockholm
Hoj
rsv4, gsxr1000
Precis tacka vet jag rock n roll och jag avnjuter inte ens rock n rollen via bandare utan på äkta vis genom Cadillacs rörradio (självsökande efter stationer och faktiskt med en transistor i sig) från 1960

Haha. Fick lite nostalgiska flashbacks nät Alatalo snackade om bandare, så klämmer du till med rörradio! :lol
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Puckel hjälper till och skyddar din nacke genom att stoppa hjälmens rörelse bakåt när du vurpar.
Förutsattatt den är rätt inpassade och inte bara sitter där för syns skull.

Beträffande image så har jag rätt.

Nej! :fakta Inte enligt John Hinds. VIF.

"they have no relationsship to safety whatsoever"

Det verkar inte gå att få den att starta vid 25.34 här men vid datorn går det.
Nåväl, hela är sevärd för den som bryr sig om säkerhet på motorcykel!:tummenupp

https://www.youtube.com/watch?v=MsZBXlTHPCg&feature=youtu.be&t=1534&bpctr=1594403538

Speed humps.PNG
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Nej! :fakta Inte enligt John Hinds. VIF.

"they have no relationsship to safety whatsoever"

Det verkar inte gå att få den att starta vid 25.34 här men vid datorn går det.
Nåväl, hela är sevärd för den som bryr sig om säkerhet på motorcykel!:tummenupp

Hade inte sett förut men bra framförande och jäkligt intressant koncept för sjukvårdspersonal att komma ut snabbt till olycksplatserna :tummenupp
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top