Rätt image viktigt?

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Tänker ni på hur andra uppfattar er och ert val av mc när ni är i köpartagen?
Måste ekipaget se rätt ut för sakens skull eller blir det rätt när ni köper det ni vill ha?

Jag kom på mig själv med att tänka att jag som tjock farbror skulle framstå som ganska larvig på en Desert Sled eller Urban GS.
Annars brukar jag leva i tron att jag inte bryr mig om hur jag uppfattas så länge jag trivs.
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
1: Du måste ha flera hojar

2: Du måste ha ett "kit" med rätt kläder och utrustning till respektive hoj

3: Sätter du på dig rätt kit till rätt hoj så ser det rätt ut i omvärldens ögon

4: Följ ovanstående så kan du skita i om det känns rätt, bara det ser rätt ut så är det rätt!


:)
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Skulle inte säga att jag bryr mig om hur mitt val av mc reflekterar av sig på mig. Respekterar människor mer som väljer en mc som de vill ha utan att bry sig om den "passar" in på dom osv.

Däremot står jag absolut inte över att färgkoordinera utrustning med mc (dock ganska lätt då den enda färgen på mc är svart….)
 

daxx0r

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2020
Ort
Nacka
Hoj
Yamaha XSR700 -17
Jag tänker mindre på om omvärlden tycker jag ser cool ut, och mer på om jag själv tycker jag ser cool ut :D
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Jag kör världens fulaste hoj och ser aldrig själv fulingen som kör den. Alltså 100% oviktigt.

Det enda jag tänker på är ljus hjälm för synlighetens skull.
 

Joem

Medlem
Gick med
30 May 2020
Ort
West
Hoj
Honda CB1000R
Tycker absolut du ska köpa det du suktar efter och inte efter en ev etikett som andra sätter på dig (det får du oavsett, i alla situationer och man får ju sällan redan på dem ändå så skitsam)

Själv kör jag på det som gav mest i förhållande till vad plånboken kunde erbjuda, och jag ser förmodligen rätt löjlig ut i somligas ögon. Gissar att de flesta som tycker jag ser löjlig ut är bilister, och merparten av dem får ju ändå inte köra hoj och går därmed miste om en herrans massa upplevelser och känsla.

Ha lite fuck-off mentalitet nu och köp det Du vill ha, lycka till!
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Hahaha, har verkligen funderat på detta...
1. Kör de hojar jag vill köra och har inga problem med det.

2. Andras uppfattning...
När vi kommer ett gäng mer eller mindre sportiga hojar, parkerar och drar av oss hjälmarna och vad andra ser är ett gäng russin, eller iaf övermogna druvor, det måste vara konstigt :D
Fast jag bryr mej inte det minsta, hur kan jag?

3. Följer inte normen med allt i svart...
Då jag mer eller mindre ofrivilligt blev med en polka retta så funkade inte mitt gamla svart/mörkblå skinnställ...

Alltså, visst funkar det rent tekniskt men vad är poängen med en pearlvit/röd ögonmagnet när man ändå tänker klämma dit en svart blobb ovanpå?

Rädslor är till för att övervinnas...
Hittade ett lätt beggat röd/vit/svart ställ på blocket och så fick det bli.
Är inte säker på att åkkompisen är helt bekväm med färgvalet dock :D

Blir antagligen ännu konstigare när man stannar bland folk och drar av sej hjälmen.
För att inte tala om när man knallar runt i denna outfit som passar så bra ihop med en hoj, vet inte hur många gånger jag fått frågan från fyra-femåringar varför jag ser ut så där?

Har ibland böjt mej ner och halvviskat:
-Det här är en hemlis men jag är en superhjälte, funkar faktiskt ovanligt bra..
Alltid lika kul :)

Man har bara ett liv, gör det roligaste av det :tummenupp

20200708_093851.jpg

Jag menar, hur kul såg det här ut? :hihi

Screenshot_20200708-100505_Gallery_resize_63.jpg
 
Last edited:

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Det är ju jätteviktigt.
Jag har altid denna med mig när jag åker ut med min adventurehoj.
Så kan man snabbt öka på sin image innan man glider genom stan.
Och man får inte glömma att ge hjälmen och ansiktet några puffar.
Men i övrigt har jag inte råd att vara så cool som omvärlden tycker att man ska vara :gråta

mud.jpg
 

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Örebro
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Om det nu är viktigt så kan du trösta dig med att den stora allmänheten inte ser skillnad på en ny R1 och en moped.

Folk diskuterar hellre elcyklar än mc. Så det är bara att gasa på. Du flyger under radarn så att säga...

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
 

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Ort
Där det finns en kudde
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Att köra sin egen stil utan att påverkas av omgivningen får min respekt, tänker direkt på Jerry Williams.
Var aldrig min idol när det kom till det han utövade men stilen han höll genom alla år inger respekt och
han gjorde inget avkall på typ av hoj med åldern heller.

https://www.fastbikes.se/index.php/sv/reportage/profiler/4033-vaerldens-snabbaste-rockkung

Så kör och se ut som du vill :tummenupp
Kan bara hålla med.
Vi fikade en mörk regnig kväll/natt på Nyköpingsbro och in kommer en blöt Jerka med vänner, glada som fan, förmodligen på väg hem efter en spelning.
Han gillade verkligen hojlivet, vilket understryktes när morsan drog med mej på hans Farewell show.
Skrattade så jag tjöt när han berättade om hur han blev av med titeln "snabbast kraschade nya hoj"..

Sorry för OT :krama
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Egentligen kanske jag inte bryr mig så mycket. Ett tecken på det är att jag gladeligen kör omkring med en Miata med taket nere.
Brorsan och jag möttes upp på mc för ett tag sen och vi hade uppenbarligen tänkt ganska lika. Båda på Honda (Transalp vs NC X) iklädda kevlarjeans och allvädersjacka. Klädseln blir nog densamma även om vi åker på våra CBR från anno dazumal.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Hahaha, har verkligen funderat på detta...
1. Kör de hojar jag vill köra och har inga problem med det.

2. Andras uppfattning...
När vi kommer ett gäng mer eller mindre sportiga hojar, parkerar och drar av oss hjälmarna och vad andra ser är ett gäng russin, eller iaf övermogna druvor, det måste vara konstigt :D
Fast jag bryr mej inte det minsta, hur kan jag?

3. Följer inte normen med allt i svart...
Då jag mer eller mindre ofrivilligt blev med en polka retta så funkade inte mitt gamla svart/mörkblå skinnställ...

Alltså, visst funkar det rent tekniskt men vad är poängen med en pearlvit/röd ögonmagnet när man ändå tänker klämma dit en svart blobb ovanpå?

Rädslor är till för att övervinnas...
Hittade ett lätt beggat röd/vit/svart ställ på blocket och så fick det bli.
Är inte säker på att åkkompisen är helt bekväm med färgvalet dock :D

Blir antagligen ännu konstigare när man stannar bland folk och drar av sej hjälmen.
För att inte tala om när man knallar runt i denna outfit som passar så bra ihop med en hoj, vet inte hur många gånger jag fått frågan från fyra-femåringar varför jag ser ut så där?

Har ibland böjt mej ner och halvviskat:
-Det här är en hemlis men jag är en superhjälte, funkar faktiskt ovanligt bra..
Alltid lika kul :)

Man har bara ett liv, gör det roligaste av det :tummenupp

View attachment 455036

Jag menar, hur kul såg det här ut? :hihi

View attachment 455038

Håller fullständigt med! :tummenupp

Hade mitt perforerade helställ till England för ett antal år sedan och när vi passerade ett gäng tonåringar på färjan till Dover säger en
-Oi, look, Barry Sheene! :D
De försökte dryga sig men jag vet ju vem Barry var till skillnad från dem så jag skämdes inte! :)
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Man måste se stenhård ut när man kollar sig själv i skyltfönster man passerar. :rock

Handlade på Systemet i Brandkärr i Nyköping för ett tags sedan. Parkerade utanför och när jag skulle köra iväg såg jag spegelbilden! Dj..ar vad det såg bra ut! :tungan

Om ingen annan tycker så gör inte så mycket, trivs man med sig själv trivs man med andra! :)

Barry Sheene är väl okej, men Charlie Chaplin?

Se det som att de ser dig som en kul kille! :tummenupp

F.ö. kör jag som Barry på bana. I en dokumentär säger han att han "kör så fort han kan, vare sig han ligger först eller sist" :) Nu ligger jag aldrig först men jag kör så fort jag kan! :crash
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top