"The moose is loose", lördag 18 juli

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Lägger ut det här med om någon har lust att hänga på :squid

108248980_313989366444646_4404350255573271186_n.jpg

Vi inleder fruntimmersveckan med en härlig dagstur och en hel del på agendan. Vi kör turen i ett tempo som passar alla enligt "The Kominsky Method". Det går som ni ser att ansluta senare och då vid Gårdsjö klockan 12.00. Medtag badkläder! :stop

Samåkning från McDonalds, Stäket 08.15 för de som så önskar med "PeterDeleter" vid rodret. För de från Västerås 08.30 från Tillberga-avfarten med Leffe "Kermit" och hans best. För er från Eskilstuna/Strängnäs tar Tomas "Banditen" er från parkeringsfickan efter stora Strängnäsbron (55an) 08.30. :)

* 09.00 Samling Dinners, Enköping (frukost för de som önskar samt tanka upp hojarna)
* 09.45 Clutch out med avfärd mot Gårdsjö älgpark och privatvisning
* 11.00 UNIK Älgsafari (fulltecknad)
* 12.00 Våfflor/mackor på Gårdsjö
* Härliga vägar till sevärda och natursköna Ingbo källor och kvarn
* Bruksorten Gysinge med sina strömmar passeras för en bild
* Mera hojköra till det vackert belägna Hedesunda Camping för mat och bad (tanka upp för de som behöver)
* Via Söderfors och Tierp till det mycket omtyckta Karolas Kök & Trädgård
* Fjuckby passeras och via Thinghügel avslutar vi på Tantens Gröna Parkcafé. De som ska västerut tar av efter Månkarbo mot Nolmyra för vidare färd mot Heby.
 
Last edited:

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Ändrat i turen "The moose is loose" :hojsmilie

På grund av stort deltagarantal (turen utlagd på flera ställen) så utgår Ingbo källor då det inte hyser så många deltagare. Vi kommer istället att ta den UNIKA Hovnäsfärjan över trelänsleden. Här kan ni läsa om den lite speciella färjan :) http://www.hovnas.se/

välkomna på en heldag och passa då även på att lära känna och knyta nya trevliga bekantskaper från MC-klubbarna runt Mälardalen samt övriga "femtekolonnare" :D

farjan_170826_36.jpg
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Ändrat i turen "The moose is loose" :hojsmilie

På grund av stort deltagarantal (turen utlagd på flera ställen) så utgår Ingbo källor då det inte hyser så många deltagare. Vi kommer istället att ta den UNIKA Hovnäsfärjan över trelänsleden. Här kan ni läsa om den lite speciella färjan :) http://www.hovnas.se/

välkomna på en heldag och passa då även på att lära känna och knyta nya trevliga bekantskaper från MC-klubbarna runt Mälardalen samt övriga "femtekolonnare" :D
View attachment 455193

Jag gillar att själv anpassa hastigheten vilket gör att körning i stor grupp med okända människor mer blir transport än nöje.
Det finns ingen hastighet som passar alla! Ju fler man är desto fler tycker antingen det går för fort eller för sakta!:fakta
Men trevliga bekantskaper gillar jag! :)

Så jag står hellre och bjälar en timme bland parkerade SportHojar med SportHojsmedlemmar än ligger i kö i en timme på en trevlig väg. Hade Finland inte varit stängt hade vi varit med på dessa!
https://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?289589-Ride-to-Eat-Töre-Hamn-11-7-16-00
https://www.sporthoj.com/forum/show...en-Västerbotten-(inspirerad-av-RTE-Töre-2020)
Därför kanske jag dyker upp vid Strängnäsbron och hälsar på Thomas men nöjer mig med det.

Amerikanska serier är inte min kopp te men nu vet jag lite mer...
The Kominsky Method is about the life of two older white guys, one whose work I’m fond of (Alan Arkin). They struggle with health problems and family problems and relationship problems. In other words, it’s about the passage of time and the shit of life.
https://themuse.jezebel.com/a-journey-to-find-out-what-the-fuck-the-kominsky-method-1831582614

F.ö. är vi amerikaner i Sverige så vi använder det amerikanska ordet men vet ni vad älg heter på engelska?
Kan man det svenska ock tyska ordet så är det enkelt! :tungan
Gårdsjö älgpark.PNG
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
View attachment 455193

Jag gillar att själv anpassa hastigheten vilket gör att körning i stor grupp med okända människor mer blir transport än nöje.
Det finns ingen hastighet som passar alla! Ju fler man är desto fler tycker antingen det går för fort eller för sakta!:fakta
Men trevliga bekantskaper gillar jag! :)

Håller inte med där om transport med många... Går att få till det så hastigheten kan anpassas så den passar alla. Jag tex. klöv en fågel på förra turen i 200 blås på 70 väg och då var vi ändå ett ganska stort gäng som alla körde i sitt tempo... Okey, vänta in får man emellanåt men det är ju det som blir lite av "The Kominsky Method"...:D

Hälsa gärna på "pöbeln" på lördag :)
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Håller inte med där om transport med många... Går att få till det så hastigheten kan anpassas så den passar alla. Jag tex. klöv en fågel på förra turen i 200 blås på 70 väg och då var vi ändå ett ganska stort gäng som alla körde i sitt tempo... Okey, vänta in får man emellanåt men det är ju det som blir lite av "The Kominsky Method"...:D

Hälsa gärna på "pöbeln" på lördag :)

Vi måste inte ha samma åsikt om transport men senast, eller den hittills enda gången, jag legat i kön så var vi 150 - 160 ifrån 200 blås!:tungan
Bjälar gör jag gärna med många men köra SportHoj vill jag nog helst göra med hyfsat få... :rodnar
Dessutom är sträckan Strängnäs till Enköping över Hjulstabron transport, även om det är våran väg norrut, men via Tokholma är det ännu sämre... :(

Och du kallar väl inte Thomas för "pöbeln" hoppas jag! :7peta :D

Nå, vad heter älg på engelska? :fakta

Ledtråd, det är samma ord som amerikanerna kallar wapitihjorten... :)
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Vi måste inte ha samma åsikt om transport men senast, eller den hittills enda gången, jag legat i kön så var vi 150 - 160 ifrån 200 blås!:tungan
Bjälar gör jag gärna med många men köra SportHoj vill jag nog helst göra med hyfsat få... :rodnar
Dessutom är sträckan Strängnäs till Enköping över Hjulstabron transport, även om det är våran väg norrut, men via Tokholma är det ännu sämre... :(

Och du kallar väl inte Thomas för "pöbeln" hoppas jag! :7peta :D

Nå, vad heter älg på engelska? :fakta

Ledtråd, det är samma ord som amerikanerna kallar wapitihjorten... :)

Saker och ting förändras serru. Tog sin tid komma underfund med detta att slippa köa i kortege som gör sig gällande i så många hojevent. Funkar riktigt bra om jag får säga det själv...

Jupp, sträckan från Strängnäs och även dom andra samlingsplatserna är lite av transport få ihop alla. Pratar vi om samma "Tomas"? Tomas som jag menar stavar utan h.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Saker och ting förändras serru. Tog sin tid komma underfund med detta att slippa köa i kortege som gör sig gällande i så många hojevent. Funkar riktigt bra om jag får säga det själv...

Jupp, sträckan från Strängnäs och även dom andra samlingsplatserna är lite av transport få ihop alla. Pratar vi om samma "Tomas"? Tomas som jag menar stavar utan h.

Har faktiskt inte kollat hur han stavar Tomas... :rodnar

Elch på tyska! :tungan
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Å jag vet vad gädda heter på tyska. De du :)

Men det blir ingen gäddutflykt? Min första gädda fick jag nedanför Abborberget, inom synhåll från den då inte byggda Strängnäsbron, Strängnäs Bridge enlig Gurgel även om man söker på Strängnäsbron!
https://www.google.com/maps/place/S...d6cebfdc3fe1fd1!8m2!3d59.3967852!4d17.0104582

Leider ist meine Dutsch ganz schlecht aber ich weiss das es ist Pike ins Englisch! :tungan

Men det verkar inte vara någon annan SportHojsmedlem som deltar... :(
Men trevligt att du ser till att det läggs upp här ändå... :tummenupp
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Men det blir ingen gäddutflykt? Min första gädda fick jag nedanför Abborberget, inom synhåll från den då inte byggda Strängnäsbron, Strängnäs Bridge enlig Gurgel även om man söker på Strängnäsbron!
https://www.google.com/maps/place/S...d6cebfdc3fe1fd1!8m2!3d59.3967852!4d17.0104582

Leider ist meine Dutsch ganz schlecht aber ich weiss das es ist Pike ins Englisch! :tungan

Men det verkar inte vara någon annan SportHojsmedlem som deltar... :(
Men trevligt att du ser till att det läggs upp här ändå... :tummenupp

Gäddor har jag fått nog av i mitt liv :D

Jag kör runt 3 turer per vecka och bara en bråkdel som läggs upp här. Gör även körningar med mycket mindre antal deltagare och ett exempel är "bus-turer" där vi brukar säga att vi bryter mot 90% av alla trafikregler inom 10 minuter (inget för mutterspridande slädar). Men läggs inte in här de flesta hoj-åkningar då responsen är för dålig i mitt tycke :)

Jo, är lite konstigt att det inte hakar på flera från detta fora. Är ju många medlemmar och några bör ju bo runt Mälardalen samt gilla att träffas och köra en sväng i goda vänners lag. Jag värdesätter mycket runt om hojåkningen såsom träffa trevligt folk, stifta nya bekantskaper, se ställen med lite intressant historia etc. Men här är nog det egentligen inte så många aktiva kanske av alla medlemmar? För några år sen lag jag ut här en dagstripp till Åland. Det kom runt 10 pers från Sporthoj. Idag verkar det som att det mest handlar om att diskutera hojåkning i "teorin" i olika former så det köper jag och tar det för vad det är :)

Vi hade i alla fall kul igår 30 hojar på turen till Wira bruk och runt Roslagen. Men märktes inte av någon pandemi på Wira precis. Miljoner med pensionärer och annat "löst folk" :va
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Gäddor har jag fått nog av i mitt liv :D
Jag kör runt 3 turer per vecka och bara en bråkdel som läggs upp här. Gör även körningar med mycket mindre antal deltagare och ett exempel är "bus-turer" där vi brukar säga att vi bryter mot 90% av alla trafikregler inom 10 minuter (inget för mutterspridande slädar). Men läggs inte in här de flesta hoj-åkningar då responsen är för dålig i mitt tycke :)
Jo, är lite konstigt att det inte hakar på flera från detta fora. Är ju många medlemmar och några bör ju bo runt Mälardalen samt gilla att träffas och köra en sväng i goda vänners lag. Jag värdesätter mycket runt om hojåkningen såsom träffa trevligt folk, stifta nya bekantskaper, se ställen med lite intressant historia etc. Men här är nog det egentligen inte så många aktiva kanske av alla medlemmar? För några år sen lag jag ut här en dagstripp till Åland. Det kom runt 10 pers från Sporthoj. Idag verkar det som att det mest handlar om att diskutera hojåkning i "teorin" i olika former så det köper jag och tar det för vad det är :)

Vi hade i alla fall kul igår 30 hojar på turen till Wira bruk och runt Roslagen. Men märktes inte av någon pandemi på Wira precis. Miljoner med pensionärer och annat "löst folk" :va

Underbart när man kör tillsammans med folk som kör lika illa, men bjäla med nytt folk eller redan kända gör man inte på vägen.

Lite som banträffar. Kul om någon har samma tempo runt men det är i depån man bjälar och träffar nytt folk. Att då köra i långsammaste gruppen med omkörningsförbud är fördj...a tråkigt även om man inte har betalat för det...

Nu har jag aldrig haft ett längre uppehåll med motorcykelkörning än några månader med vinter och saltade vägar så jag har inget behov av att bara lägga mil. Dessutom hinner jag inte med hälften av det jag skulle vilja göra men det vore trevligt att ha fler ansikten på folk som är här på SportHoj. Man blir sugen att vara 100 mil norrut när en bild som dessa läggs upp. https://www.google.com/search?sourc...Vik4sKHb1jBz4Q420oCnoECAoQGA&biw=1366&bih=657
Den som tog bilden bor inte långt ifrån där vi släppte av vår gemensamme vän på vägen upp mot Ishavet. https://www.google.com/search?q=tra...mg&ei=5WURX6qkKMTiqgHY6rDQCg&bih=657&biw=1366 Han skulle bo i stuga uppe på Aavasaksa så vi delade på oss där.
Gissa om Farbror´n uppskattade det! :tummenupp Nästan lika mycket uppskattade den kvinnliga delen av ressällskapet att slippa titta på 200 traktorer och en tysk motorcykel från kriget! :D

Men skicka PM när du ska ut på bustur, kanske det finns tid att hänga på! :)
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Låter som en göttig tur, synd att det är lite långt bort från mig, annars hade jag hängt på! Ha den grym tur i morrn! :yoparty
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Låter som en göttig tur, synd att det är lite långt bort från mig, annars hade jag hängt på! Ha den grym tur i morrn! :yoparty

Tack för dom trevliga orden! :tummenupp Jo, vi blir väl runt 50-60 pers så jag har bokat färjan enkom för oss nu som får köra i skytteltrafik. Den tar ju inte så många direkt men blir många att "snacka tändstift" med. Fick den här bilden igår från en som käkade räkmacka på Hotell Kullaberg. Kanske kan vara ett tips och ligger närmare dig gissar jag. Får göra en tur dit framöver. Snacka om räkmacka :)

109724201_1949249585211415_7951301269839430286_n.jpg
 
Last edited:

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Vi blev 44 på turen och lite kul att färjan fick köra skytteltrafik samt att "Hovnäsfärjans vänner" blev sponsrade i sitt fantastiska arbete bevara färjelinjen...

109564050_641006123260508_3194821649237391321_n.jpg
109973108_10157050343261734_1872532210789610992_o.jpg
109626489_940574523072722_5237974631825879247_n.jpg
109477426_274200413678274_5678825017890051433_n.jpg
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top