Ktm 690 smc-r 2014 dog under färd och startar inte igen.

izzle

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2016
Ort
Stockholm
Hoj
cb600
Hej på er,

Ursäkta för lång text men jag behöver hjälp :(

Köpte ovanstående hoj för cirka 1 vecka sedan, märkte testkörningen att oljenivån var i princip obefintlig i glaset, jag var tvungen att luta hojen mot mig för att det skulle börja krypa fram olja, jag borde nog ha hoppat köpet redan där, men tycker den låter fint i maskin och den gick kanon, och dum som man är så köpte jag den ändå:huvet. Åker hem med den och servar den direkt dagen efter, sen igår så drar jag ut och kör lite, inbillar mig att motorn tickar mer än den gjort tidigare men inget jag lägger någon större vikt på, är ute i cirka 1timme, sen är jag på g hem och drar upp den på slangen sen när tar ner den så gasar jag på en snabbis sen saktar jag ner och jag tror att jag hörde något missljud i motorn, drar in koppling och motorn tvärdör. sen går den inte att starta igen, först gick den runt på startmotorn, nu klickar den typ bara.

är det totalt motorhaveri jag kan räkna med tror ni? Jag bor i Sthlm har ni tips på vem man ska lämna in hojen till här? någon som vet vad en motorrenovering på en lc4 690 från 2014 kan kosta?

Tack på förhand.
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Kolla dom berömda vipparmslagringarna eller ta hjälp av nån om du är ovan motorer ,vanligt fel på lc4
 

moddlaren

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Pm,a boris här på forumet han renoverar sådana där ktm redy to ras i parti o minut, han har tillgång till alla uppdateringar i motorn som går att göra samt alla special verktyg..
 

izzle

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2016
Ort
Stockholm
Hoj
cb600
Pm,a boris här på forumet han renoverar sådana där ktm redy to ras i parti o minut, han har tillgång till alla uppdateringar i motorn som går att göra samt alla special verktyg..

Tack för det, Jag hittade och pm´ade en viss Boris JR, det var rätt hoppas jag :)
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Om den gått typ 2000 mil kan de va vipparmslagringarna som kastat ur sig nållagerrullar som i sin tur åkt ner i motorn och fastnat i något drev/kamkedja så den blir stum. Om du har tur kan de räcka att rensa ur alla dessa nålar och köpa ny rullager och kamkedja så kan de duga men då har du svintur! De kostar bara ca 1500kr i delar + svartjobbare a 1500-2000kr. Annat fel om någon kört med låg oljenivå och mycket bakhjul är att något lager skurit typ ramlager då blir de svindyrt för motorn måste klyvas i monekyler. Kostnad för delar 8-10k och 5-7k för någon billig svartmekare. Men som sagt Boris är säkraste mekanikern i landet han kan säkert uppge säkrare prisbild. På firma kostar nog en löstagning och totalrep av motor ca 13-16 timmar a 1000kr timmen + minst 8000kr i delar :gnissla
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top