Powercommander utan slipon?

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Fick du med USB-kabeln till Power Commandern...? Du borde ladda ner mjukvaran från Power Commanders hemsida (den är gratis) och sedan tanka ner mappen som finns i just din Power Commander. Bara för att veta om den är justerad eller om du åker omkring och lurar dig själv med en "nollmapp".

Och följer det inte med USB-kabel, köp själv. Med rätt anslutning för din barbara dator i ena änden.
Och rätt anslutning för Power Commander i andra änden (troligen USB-micro, passar till PC V)
Jag tog 3 meter kabel för ha möjlighet ha datorn på ett bord bredvid hojen.

Sedan är det bara koppla ihop PC och datorn. Starta datorn, starta programmet hemladdat från Dynojet, kolla ännu en gång i instruktionerna du skrivit ut.
Starta hojen och datorn hittat Power Commandern och du kan ladda hem och spara mappen i datorn.

Det finns två möjligheter. Inget är gjort, det ligger den sk Noll-mappen i PC. Bara 000000000 överallt.
Så var det i en kamrats 1800cc Honda MC. När vi kollade.
Han tog senare och laddade hem en mapp anpassad för hans hoj och den gick bättre.

Jag tog min hoj till en van bänkare här i trakten av Göteborg. Och den går riktigt bra. Inga ryck när jag gasar utan mjukt och fint.
 
Last edited:

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Och följer det inte med USB-kabel, köp själv. Med rätt anslutning för din barbara dator i ena änden.
Och rätt anslutning för Power Commander i andra änden (troligen USB-micro, passar till PC V)
Jag tog 3 meter kabel för ha möjlighet ha datorn på ett bord bredvid hojen.

Sedan är det bara koppla ihop PC och datorn. Starta datorn, starta programmet hemladdat från Dynojet, kolla ännu en gång i instruktionerna du skrivit ut.
Starta hojen och datorn hittat Power Commandern och du kan ladda hem och spara mappen i datorn.

Det finns två möjligheter. Inget är gjort, det ligger den sk Noll-mappen i PC. Bara 000000000 överallt.
Så var det i en kamrats 1800cc Honda MC. När vi kollade.
Han tog senare och laddade hem en mapp anpassad för hans hoj och den gick bättre.

Jag tog min hoj till en van bänkare här i trakten av Göteborg. Och den går riktigt bra. Inga ryck när jag gasar utan mjukt och fint.
Bra förklarat, du behöver dock inte ha tändning på när det gäller PCV, den drivs via USB kabeln.

PC3 USB däremot måste ha ström, antingen via tändning (motor igång då matningen oftast bryts efter några sek vid bara tändning på) eller ett extra 9v batteri anslutet till multikontakten.. :tummenupp
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Bra förklarat, du behöver dock inte ha tändning på när det gäller PCV, den drivs via USB kabeln.

PC3 USB däremot måste ha ström, antingen via tändning (motor igång då matningen oftast bryts efter några sek vid bara tändning på) eller ett extra 9v batteri anslutet till multikontakten.. :tummenupp

Tack för den fina kompletteringen.
Jag har PC III så det var att starta motorn för att Power Commander programmet i datorn skulle hitta PC III i hojen.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top