Framflyttade fotpinnar, är det så j&%&a dyrt? Suzuki VZ800 -00

Renjägarn

Medlem
Gick med
27 Apr 2008
Ort
Gävle
Hoj
2000, Suzuki VZ 800 Marauder
Sitter och kollar lite delar till min Suzuki VZ800 Marauder -00 och hittade några sidor som säljer framflyttade fotpinnar för växel och broms, men höll på att svimma när jag såg priserna. Mellan 5000-11000kr för båda sidorna, går det inte att komma billigare undan?
Utländska sidor som jag hittade hade från 4000 men då tillkom nästan en tusenlapp i frakt om dom ens fraktade till Sverige.

Försökt hitta begagnat, men där jag gick jag bet också. Är det någon som vet av om det finns billigare kit än det där, eller är det bara kasta iväg pengarna och gråta sig till sömn i någon vecka framöver?
 

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Honda
Nja.. jag hade en sån där. Blev helt ok med vita däcksidor och kapad bakram/skärm. Fick 20’ när jag sålde den till en händig kille som byggde om den på riktigt. Jag kunde aldrig motivera dyra inköp till den hojen, sånt passar bättre på harleys. Kan dock rekommendera Blue collar bobbers om du vill pimpa med andra prylar, men dom känner du kanske redan till. Dom har lite olika kit, dock ej fotpinnar vad jag vet.
 

Renjägarn

Medlem
Gick med
27 Apr 2008
Ort
Gävle
Hoj
2000, Suzuki VZ 800 Marauder
Yes dom har jag koll på samt några fler siter, men själva ombyggnationen kommer jag kunna lösa det mesta själv då jag har bra koll och tillgång till massa olika verktyg :) . Men fotpinnarna vill jag helst köpa ett kit då det inte bara är att montera dit en platta och köra. Men minst 5000kr för en sådan konstruktion känns som ett galet överpris måste jag säga. Borde ju finnas några "enklare" varianter som kostar hälften, men kanske är så dyrt?
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Men minst 5000kr för en sådan konstruktion känns som ett galet överpris måste jag säga.

Det blir så med små produktionsserier. Jämför t.ex. med en Jula-grill modell deluxe där de ingående delarna kostar ca 500 spänn och produktionskostnad 100 och sen säljs för 6000. Trots "rostfritt" har brännarna rostat sönder på 3 år.

Köp en svarv och fräs och tillverka prylarna själv.
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Yes dom har jag koll på samt några fler siter, men själva ombyggnationen kommer jag kunna lösa det mesta själv då jag har bra koll och tillgång till massa olika verktyg :) . Men fotpinnarna vill jag helst köpa ett kit då det inte bara är att montera dit en platta och köra. Men minst 5000kr för en sådan konstruktion känns som ett galet överpris måste jag säga. Borde ju finnas några "enklare" varianter som kostar hälften, men kanske är så dyrt?

Tillverka ett par själv då.. Blir bara material priset då...
 

Renjägarn

Medlem
Gick med
27 Apr 2008
Ort
Gävle
Hoj
2000, Suzuki VZ 800 Marauder
Tillverka ett par själv då.. Blir bara material priset då...

Lutar åt att det blir så, tycker bara det är sjukt att det är 5-11000kr för dom detaljerna, för det kan knappast vara i närheten av dom priserna att tillverka dom.
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Är du lång? Jag hade en sån där för några år sedan och jag tyckte fotpinnarna redan original satt på tok för långt fram!
 

Renjägarn

Medlem
Gick med
27 Apr 2008
Ort
Gävle
Hoj
2000, Suzuki VZ 800 Marauder
Är du lång? Jag hade en sån där för några år sedan och jag tyckte fotpinnarna redan original satt på tok för långt fram!

Njae, inte överdrivet lång, 184cm. Men vill ha fötterna mer framför mig än rakt ner, så ca 10-15cm framåt hade blivit perfekt.
 

Renjägarn

Medlem
Gick med
27 Apr 2008
Ort
Gävle
Hoj
2000, Suzuki VZ 800 Marauder
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top