Video Yamaha Tenere 700 Rally Edition

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
133900kr enl appen. Jag som har en rödvit kan säga att det är för mycket. Köp en standard, släng på rallyraid eller touratech fjädringsuppgradering. Strunta i allt annat bjäfs förutom hasplåt, värmehandtag och barkbusters. Så här du en killer för nästan samma peng.
Jag som har en suktar nu efter en H2sx:) att man aldrig blir helt nöjd...tänk om man hade råd med båda
En sak om ni ska köpa en, köp inte till akrat. Jag har kört den och den är med strykningen ryckt helt förfärligt hög ljudnivå på...
...
 
Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
133900kr enl appen. Jag som har en rödvit kan säga att det är för mycket. Köp en standard, släng på rallyraid eller touratech fjädringsuppgradering. Strunta i allt annat bjäfs förutom hasplåt, värmehandtag och barkbusters. Så här du en killer för nästan samma peng.
Jag som har en suktar nu efter en H2sx:) att man aldrig blir helt nöjd...tänk om man hade råd med båda
En sak om ni ska köpa en, köp inte till akrat. Jag har kört den och den är med strykningen ryckt helt förfärligt hög ljudnivå på...
...

Ajdå, ja utan att ha kört en tenere så kan jag hålla med om att det är för mycket. Den stora styrkan hos teneren är ju priset. Men 20 papp för de uppgraderingarna känns som att det kostar mer än vad det smakar.
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Ajdå, ja utan att ha kört en tenere så kan jag hålla med om att det är för mycket. Den stora styrkan hos teneren är ju priset. Men 20 papp för de uppgraderingarna känns som att det kostar mer än vad det smakar.

är verkligen styrkan priset på teneren? Tycker den är lätt överprisad faktiskt. Hade den haft mer lull lull + bättre dämpare och större tank så hade jag kanske valt den över ktm 790.

Enda den vinner på är utseendet som är så coolt, enligt mig ;)
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
är verkligen styrkan priset på teneren? Tycker den är lätt överprisad faktiskt. Hade den haft mer lull lull + bättre dämpare och större tank så hade jag kanske valt den över ktm 790.

Enda den vinner på är utseendet som är så coolt, enligt mig ;)

Ja det tycker jag faktiskt, även om skillnaden är mindre i Sverige än på andra marknader så är det svårt att hitta en riktig äventyrshoj som funkar både på asfalt och av den för samma pengar. Redan här i finland är skillnaden mot en 790 hela fem tusen euro. Och då pratar vi baspriser, på både ktm och bmw 850 gs så kan du ju få betala bra mycket mer om du tex vill kunna stänga av abs och traction för grus.
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Ja det tycker jag faktiskt, även om skillnaden är mindre i Sverige än på andra marknader så är det svårt att hitta en riktig äventyrshoj som funkar både på asfalt och av den för samma pengar. Redan här i finland är skillnaden mot en 790 hela fem tusen euro. Och då pratar vi baspriser, på både ktm och bmw 850 gs så kan du ju få betala bra mycket mer om du tex vill kunna stänga av abs och traction för grus.

Tråkigt!

I sverige kostar väl 790 s 126.000:- R 138.000:- och T7 går för 115.000:-
 
Last edited:

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Priset följer väl egentligen bara en standardhoj, om man lägger till alla uppgraderingarna?
Nu väljer jag hellre själv mina uppgraderingar, men vill man ha just dom där så är priset helt ok.
Sedan är ju färgsättningen läcker tycker jag, hade gärna sett den i gul/svart också.
Det finns dock ingen info om detta kommer att vara en modell enbart för 2020, eller om den kommer att fortsätta att ingå i programmet.
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Okej, ja jag hade nog valt bort iaf akra’t som är lite väl kasta pengarna i sjön och lagt pengarna på viktigare saker
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top