REGLER FÖR OT-FORUMET!
OT-forumet behöver skarpa regler som kommer vidhållas. Även vanliga SH-regler gäller.

ALLMÄNT UPPFÖRANDE?
- Du ska ej vara otrevlig mot andra!
- Rapportera inlägg som bryter mot regler.
- Var objektiv och saklig i dina inlägg!
FLER PUNKTER...?
- OT ska vara ett trevligt forum för alla!
- Fylletrådar och dyligt ska ej finnas!
- Vi ska ha ett KUL forum :-)
I detta forum kommer vi ta till stängning och borttagning av trådar samt inlägg. Vad som orsakar stängning skrivs oftast ut av moderatorn i sista inlägget, om inget, så är ofta anledningen uppenbar (se regler).
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I OT-FORUMET

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 26 av 26
    Medlem JPTs avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Hoj
    Par stycken Ktm:er
    Citat Ursprungligen postat av zoda Visa inlägg
    Tror inte det finns någon definition på just det men annars räknas man väl som fattig om man har under 60% av medianinkomsten.

Edit.
    Jag vettefan.

https://www.scb.se/hitta-statistik/a...ata-fattigdom/
    Googlade lite på de å fick fram siffror på typ 12.300 efter skatt..

7.3 Werzions avatar
    Reg.datum
    jun 2004
    Hoj
    Ingen för tillfället
    "2,2 miljoner svenskar lever i dag på pension, och av dem räknas drygt 300 000 som fattigpensionärer. En majoritet av de fattiga är kvinnor."

Källa: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/m...tigpensionarer

ca 13,6% av alla våra pensionärer är fattigpensionärer.
    Det om något låter som både välfärdsland, bra försvar för högt skattetryck och humanitär stormakt. Att en majoritet av de fattiga är kvinnor dessutom blir pricken över i'et för världens första feministiska regering...

3. 2020-06-23, 22:51
    Anledning
    Imorgon är en annan dag.

blueridge
    Reg.datum
    jun 2007
    Hoj
    En 1200 utan puts
    Citat Ursprungligen postat av JPT Visa inlägg
    Varför ska man leva på bidrag??? Leva på andra.. Inte undra på att skatten är hög..

Varför är de korkat att betala av huset?? Minska på utgifterna är väl inte fel..

Samhället är urled när prio ligger på fel grejor..
    För att den som inte betalar av ändå kommer att bli kompenserad. Samma gäller för den som sparar gentemot den som inte sparar. Spararen straffas och den som inte sparat kompenseras.

Man kan säga att gammal hederlig betalningsmoral inte är det som premieras. Jag sa aldrig att jag gillar det.

Medlem
    Reg.datum
    jul 2010
    Hoj
    Suzuki SV650S -00 såld Triumph Sprint RS -01 såld Suzuki GSX1300R -08
    Citat Ursprungligen postat av BrooklynS Visa inlägg
    Det är inte samma kappsäck med skattemedel.

Pensionssystemet
    Statskassan
    Kommunala budgeten

Tre helt olika påsar som fylls på och förvaltas på olika sätt med olika syften.
    Tycker du ja.

Det tyckte inte Göran Persson (s) när han införlivade Pensionssystemets insparade pengar 280 miljarder kronor i statskassan.

Men det finns olika åsikter
    https://www.qwant.com/?q=G%C3%B6ran%...on%20ATP&t=web

Det tycker inte dagens riksdagspolitiker när de efter 2 år vältrar över kostnaderna för asylsökande
    på kommunerna.
    (Dom kanske bytt namn då efter 2år till Nyanlända eller något annat eftersom många åker på semester till hemlandet och då passar ju inte Flykting / Asylsökande så bra.)

https://www.qwant.com/?q=Nyanl%C3%A4...i%20Iran&t=web
    Senast redigerat av Comeback den 2020-06-29 klockan 11:06.
    MotoGP 2019: 1. Marques 2.Dovi 3.Vinales
    MotoGP 2020: 1. Quartararo 2. Marc Marques 3.Vinales

Farbror morbror Brute Forces avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Hoj
    RD07A
    Säger inte att det är bra alla gånger men det är, nog, rätt många plantor som förvisso arbetat helt och fullt men inte lyft ett finger för att optimera sin pension = gubbar som kärringar.

Sen har dom tid att gnälla fast jag tycker de sällan gör det, menar siffrorna kommer knappast som en chock dagen D och förhoppningsvis har dom styrt upp livet innan för den ekonomi som ska komma.

Har man då en låg pension att vänta och inte gjort vad man kunnat för att anpassa livssituationen efter den så är det knappast lönt att gnälla.

Men som sagt, gnället kommer förmodligen mer från oss med +/- halva arbetslivet kvar tvi fan
    Men, Trump sa ju det va lugnt..

Lattepappa SJPs avatar
    Reg.datum
    apr 2007
    Hoj
    Sucka surfemti & vansinnesgrön plastmisil
    Pink, men min pensionsålder är 70år sex månader, så jag kommer knappelunda att leva den dagen ändå.
    //Stefan

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Precis, TailGunner-dämpare ger lite "pluttesmälla" stil över det hela. Alltid retar det väl någon - som bara kan vara enda anledningen för en vuxen person att mo [...]

andersbrink
Vill du annonsera ovan? Klicka här