Söker tröst (klant)

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Kom ju på att jag tappade min nya 900F som just fått på nedbockade clip-on, Raask fotpinnar mm.

Kom ut från MC-butiken och satte mig på hojen och startade, kom på att jag glömt handskarna inne så jag stängde av motorn, klev av och gick iväg, utan att fälla ned sidostödet igen.
hade jag haft originalstyrena på hade inget hänt, nu blev det en buckla i tanken.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Om vi nu ska bjussa så kan jag ju bjussa på frugans vurpa på en camping i Bodø i Norge. Vi packade och drog tidigt, lång dagsetapp hemåt Sverige igen var planen. Men hon råkade glida omkull på det daggfuktiga gräset. Inte en repa på hojen, Tiger 800 med stora packväskor. Jag stod en bit bort med min FJR så en man i granntältet klev fram och skulle hjälpa henne lyfta upp hojen, och griper tag i styret och klämmer in tutknappen. Frugan försöker prata i hjälmen där hon ligger under hojen, det hör inte han för tutan, så han håller stadigt i tutknappen tills hojen står upp :rofl Han var den ende, bortsett från mig, som såg det, tills han började tuta då, sen hade nog hela campingen vaknat och sett det :rofl
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Du är inte ensam som du ser och ingenting är så irriterande som när man själv är orsaken till skadan.

Har man inte glömt skivbromslåset, tippat eller gjort märken i cutsen vid påstigning har man helt enkelt inte använt den tillräckligt....
Jag har gjort första och sista iaf...:huvet
 

morrow

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Norrort
Hoj
KTM 990SMT
Vält hojen flera gånger. En KTM 990 SMT, men den tål det. Har aldrig bytt någon del bara lite skrap på handtaget samt fotbroms som repat motorn lite. Det kan jag leva med.
Jag är rätt kort ca 170 på en hyfsat hög hoj så jag får ju inte ner båda fötterna i backen. Men vanligtvis är det inga problem.

Första gången: centralstödet gick sönder på garageuppfarten. Tänkte att det där borde man reklamera men så blev inte fallet.

2. Samma hoj, leder bort den från huset tidigt en morgon så inte grannar, fru och barn ska vakna. Tänker hoppa upp i farten då det lutar lite nedför så jag har lite rull. Sätter upp vänsterfoten och ska svinga höger över då kommer jag åt växelpinnen så 1 hoppar i. Tvärnit och hoj på sidan.

3 jag ska dra iväg men mesar med att trycka i ettan prövar igen men inser att jag måste sätta ner foten då hojen börjar tippa. Sätter ner foten och trycker ifrån och då drar jag av baksida lår hojen går långsamt ner i backen. Får dock upp den själv innan jag får gå in och linda benet.

Kommer säkert hända igen


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Ort
Bredared
Hoj
CBR 1000 racer Gixxer 600 racer och KTM 690 SMC-R
På moppetiden åktes det ju med vanliga dojor, en gång så trasslade skosnöret in sig i växelspaken så när man stannade framför gänget så blev det en Kapten filling isället:huvet
 

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Ort
Där det finns en kudde
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
Det som är lite typiskt för många som hånar ( alltså inte här på SH ) att någon ramlat med hojen eller tappat hojen i 0km/tim ( eller snabbare ) är oftast dom som inte har mc-kort och aldrig kört mc och inte fattar att när 200-300kg börjar luta så är det svårt att hålla mot. Lätt hänt att halka med foten vid stillastående och rasa åt sidan eller nåt annat som skiter sig. Mig kostade det båda benen i vänster handled gick av och gips i en månad just p.g.a en sån där klantarselmanöver med halkande fot utanför garaget.
 
Last edited:

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Precis som med seglare.

Det finns två sorter: De som gått på grund och de som ljuger.
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
3. jag ska dra iväg men mesar med att trycka i ettan prövar igen men inser att jag måste sätta ner foten då hojen börjar tippa. Sätter ner foten och trycker ifrån och då drar jag av baksida lår hojen går långsamt ner i backen. Får dock upp den själv innan jag får gå in och linda benet.

Liknande det där har jag också gjort. Halvkall morgon, startar, sitter på och ska glida iväg på ettan. Har dock inte låtit hojen bli tillräckligt varm (har ett fel på choken så den funkar bara på tre förgasare) och får motorstopp lagom till jag fått upp foten på fotpinnen. Välter åt sidan, orkar inte hålla emot med benet (kan bara klaga på för lite muskler) och lägger hojen ganska sakta. Trots det trasig blinkers och kopplingshandtag.
 

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Ort
Stockholm
Hoj
rsv4, gsxr1000
Var svinnära att droppa hojen på macken idag. Körde fram till en pump, parkerade hojen och upptäckte att det bara var kassabetalning. Hoppade på och rullade över till en annan pump utan att fälla upp sidostödet. När jag lutar över hojen mot stödet viker det sig bakåt.
Hade skrapat i det i marken utan att märka, så det var vinklat lite bak istället för fram. Fick tag på hojen i sista sekund denna gång. :)
 
Last edited:

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Skulle rulla ut harleyn genom en dörr och tappa balansen å la typ 240 kg på högerbenet i dörröppningen
På nåt sett kom jag loss
 

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Honda
Det var en julidag, 27 grader varmt och strålande sol

Jag mullrade in med öppna rör inför kön till Marstrandsfärjan

Alla tittade eftersom jag uppenbarligen var coolast på västkusten

Sen lade jag mig ner med vänsterbenet mellan hojen och marken

Jag fick krångla mig loss själv, det tog en ganska lång stund

Och körde därifrån
 

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
När jag skulle svänga in till affären lite snabbt på den tiden man körde 125a, Stannade och skulle stoppa ner foten men hade råkat få kicken innanför byxbenet. Så det blev minsann inte någon fot i backen på den sidan...med given påföljd.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
När jag skulle svänga in till affären lite snabbt på den tiden man körde 125a, Stannade och skulle stoppa ner foten men hade råkat få kicken innanför byxbenet. Så det blev minsann inte någon fot i backen på den sidan...med given påföljd.

Haha det hade jag glömt, men blev påmind nu. Gjorde exakt samma med min 125:a. :D:krama
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
:näsblod:crash:rofl ROFL!

Jag tappade en bokhylla när den lyftes ur en båt häromdagen.
Rena Failarmy-kandidaten, den vippade först till så en låda åkte ur, när jag ryckte hyllan på rätt köl fick lådan rena katapult-knicken och flög i en båge och träffade fan allt som fanns mellan bryggkanten och vattnet, inklusive fören på båten. Den gick i fem bitar.

Medan jag förgäves försökte rädda den så välte resten åt andra hållet över en kärra och fick fjong och rullade över uppochner, kasandes på asfalten.

Helt förstörd, massor av publik. Inte vråldyr men sannolikt högre än din självrisk ifall din försäkring gäller.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top