Är Sverige inte ett dugg bättre än Trump-USA?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Skulle du inte kunna använda egna ord för att återge det centrala och relevanta? Är mer intresserad av det än av att läsa artiklar i ökänd amerikansk skvallerpress (New York Post).

Ah, du startade tråden med en snyftare ur DN(en artikel som dryper av aktivistisk vinkel när FUP samt dom finns tillgänglig i kontexten), trodde därför du var helt ok med NYPost då. Tydligen kräsen i vilken blaska du konsumerar? Surprise surprise.


Ett enkelt knep för att se om du kan bemöta kritik eller bara springa på enkelt mål är att du helt råkat ”missa” att bemöta inlägg #38 men var snabb som en vessla här.

Du kan själv ta fram det centrala och relevanta i hur en som växt upp i efterdyningarna av sin mors erfarenheter kan se riskerna med demokraternas flathet emot radikala element?
 
Last edited:

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Intressant tråd.
Ser att ni diskuterar det farliga att vissa grupper och ledning...(i detta fall journalister och SVT) har preferenser åt ena eller andra hållet.
Enl mig är det VERKLIGT farliga... alla medborgare som inte kan/vill/orkar bilda sig en egen oberoende uppfattning genom att ta reda på FAKTA.

Resultatet blir ett flockbeteende som ofta leder till mycket farliga saker då alla dras med och tycker lika, utan att veta varför. De bara hänger på alla andra. Skitfarligt.
Är så en "mobb" uppstår.
 

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Läst tråden från start till slut och shit, VanVan. Nu får du ju ändå ge dig eller?

Du kan verkligen inte jämföra Sverige och USA på det sättet. Två nationer som är två helt skilda samhällen och kulturer.

USA-delen orkar jag inte ens bemöta för det landet får fasen lösa sig självt men vi kan ju fokusera på Sverige ett tag istället.

Man är inte rasist,SD,M eller priviligierad vit man för att man ser sanningen som den är dvs. fakta. Vi har en immigration, integration och etablering som inte funkar. En poliskår som blir bakbunden av politisk ovilja och en public service som är så vänsterorienterad att Stalin själv varit nöjd.

Som exempel.
När Sveriges biträdande rikspolischef sitter och blir intervjuad i radio om de 40 klaner som kommit hit enbart för att leva på brott så säger radioprataren på fullt allvar att detta är väldigt kontroversiellt att han påstår detta och hur han kan veta det. Hmmm. Kanske genom span/informationsinsamling osv. Rent polisarbete alltså. Hon ställde däremot en fråga som fick det att framstå som att svensk polis hittar på sånt här. Där låg hennes ton.

Folk inom svensk PS är så jävla PK att jag hellre eldat upp pengarna jag tvingas betala i skatt än att finansiera detta spektakel.

Varje dag så hör man om gängrelaterad brottslighet och mord. Det är så ofta nuförtiden att man inte ens reagerar på det längre. Men du sitter ner, skriver och menar på att för att man tröttnat på vad som händer med Sverige så är man rasist/SD. Att vissa inlägg hör hemma i invandrarkritiska flashbacktrådar mm.

Det är precis detta som är problemet. Många av er stockholmare kan fasen inte se utanför eran egen stadsgräns och förstå att det gror en ilska i folks hem. Vi betalar samma skatt men när man inte ser annat än ett rent samhällsförfall så undrar man var pengarna går till... Jag har inte sett en polis på 10 år som gjort något för mig. Dvs trafik/hastighetskontroll i byn osv. men jag betalar fortfarande samma skatt. Vägarna här nere lagas med billigaste skitlösningen så de är rent livsfarliga på varma sommardagar. Det är bara några exempel.

Att sen behöva se på snyftreportage på SVT och höra pk-snacket på radio som ett sätt att förminska problemen så blir man bara tröttare och tröttare.

Det var 9/11-årsdag för 9 dagar sen. Inte ett enda reportage på rapport 19,30 om detta. Däremot hade man ett 4 minuter långt inslag om svenska porrvanor. Där är nivån hos svensk pk-PS. Uuuurk. :zpy
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top