Är Sverige inte ett dugg bättre än Trump-USA?

Vanvan

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2019
Ort
Stockholm
Hoj
Honda S-Wing 150
...men alla som inte håller med dig är dumdryga Trump-supportrar som röstar på SD? Du är tyvärr en lika stor del av problemet, alla som inte är med mig är emot mig. Efter att ha fått tillgång till domen och förundersökningsprotokollet, står du fast vid att det var ett rasistiskt dåd från ordningsvakterna eller kan det vara så att en kvinna med utländskt bakgrund och utseende använt våld på ett icke acceptabelt sätt mot ordningsvakter?

Skall man diskutera politik så måste man lyssna för att lära, inte för att avfärda.

Jag vil minnas att partisympatiundersökningar på sporthoj.com har väldigt små likheter med hur det ser ut i Sverige som helhet. Utan att överdriva kan man säga att M och SD verkar mycket populära bland män som gillar motorcyklar. Så diskussioner blir förstås tydligt färgade av de attityder som är vanliga bland män som väljer mellan SD eller M. Den som argumenterar för större resurser för att förbättra miljön, för HBTQ-personers eller kvinnors villkor eller för kulturella institutioner får inte direkt tummen upp. Däremot tycker jag mig ha sett att det är populärt att uttrycka sig grovt om människor som har kommit hit från Mellanöstern eller Afrika och förklenande/förlöjligande om kvinnor och HBTQ-personer. Lite som på 1950-talet, vilket är lite speciellt kan man tycka.
 

Bifogat

  • angry_trump_supporter.jpg
    angry_trump_supporter.jpg
    16.4 KB · Visningar: 36
Last edited:

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Jag vil minnas att partisympatiundersökningar på sporthoj.com har väldigt små likheter med hur det ser ut i Sverige som helhet. Utan att överdriva kan man säga att M och SD verkar mycket populära bland män som gillar motorcyklar. Så diskussioner blir förstås tydligt färgade av de attityder som är vanliga bland män som väljer mellan SD eller M. Den som argumenterar för större resurser för att förbättra miljön, för HBTQ-personers eller kvinnors villkor eller för kulturella institutioner får inte direkt tummen upp. Däremot tycker jag mig ha sett att det är populärt att uttrycka sig grovt om människor som har kommit hit från Mellanöstern eller Afrika och förklenande/förlöjligande om kvinnor och HBTQ-personer. Lite som på 1950-talet, vilket är lite speciellt kan man tycka.

Jag är ju ganska diskussionslysten till min läggning även om jag försöker "jobba med det" som det heter. Jag delar inte alls din uppfattning.

De flesta här (inte alla) är nog snarare mest intresserade av motorcyklar och de ämnen du tar upp tillhör väl inte direkt majoriteten av inläggen på sporthoj.com.

Att det däremot finns de som luftar dessa åsikter även här är nog lika självklart som att det finns de som är emot. Så funkar det ju på ett diskussionsforum.

Men jag tror att du fått ganska mycket om bakfoten om du tror att det är någon slags majoritet på forumet som ger uttryck för homofobi och/eller rasism. Om du läser runt kan du nog också skönja att det finns ett tydligt och ärligt miljöengagemang (även om det av rätt uppenbara skäl sällan hurras för MP-s symbolpolitik som väldigt ofta missar målet helt ärligt talat).

Men du kanske bara avsåg att sticka pinnen ned i jordgetingboet lite grann? För att se vad som händer?
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
.... blir förstås tydligt färgade av de attityder som är vanliga bland män som väljer mellan SD eller M. Den som argumenterar för större resurser för att förbättra miljön, för HBTQ-personers eller kvinnors villkor eller för kulturella institutioner får inte direkt tummen upp. Däremot tycker jag mig ha sett att det är populärt att uttrycka sig grovt om människor som har kommit hit från Mellanöstern eller Afrika och förklenande/förlöjligande om kvinnor och HBTQ-personer. Lite som på 1950-talet, vilket är lite speciellt kan man tycka.


Du fortsätter, idogt i din envishet, att vurma för en världsbild du själv diktat upp. Det blir nog ingen större mening (mest för dig själv) att tro att du kan leda det i bevisning... Förutom högst anekdotisk och den har du ju själv alldeles precis (korrekt) förkastat. Ser du att du pratar mest om dig själv och väljer att projicera dina egna tillkortakommanden på de du inte högaktar?
 
Last edited:

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Däremot tycker jag mig ha sett att det är populärt att uttrycka sig grovt om människor som har kommit hit från Mellanöstern eller Afrika och förklenande/förlöjligande om kvinnor och HBTQ-personer. Lite som på 1950-talet, vilket är lite speciellt kan man tycka.

Ha ha, måste ju bara nappa.
1.Jag tycker;
Om kvinnor.
2.Jag stuntar i;
Vem folk föredrar att ligga med så länge jag får välja själv.
3.Jag tycker inte om;
Folk som ljuger, bluffar, begår brott, inte gör rätt för sig, lever på bidrag, mm dvs pack.
Om sedan packet kommer från Afrika, Mellanöstern eller östeuropa, för att ta några exempel kvittar, precis som om det är svenskar sedan urminnes tider som gör det.
4.Och, jag tycker inte om folk som drar kränkt-kortet varken för sig själva eller på någon annans vägnar.
Så, nu kan du sortera in dig efter ovanstående anvisningar. OBS, att uppfatta sig som kvinna utan att vara född till det kvalificerar inte in i första gillandet, men i andra.

B T W, var du med på 50-talet?
 

Raderad medlem 51742

Guest
Jag undrar ibland om inte vi som skriver i det här forumet borde träffas lite mer i verkligheten och upptäcka hur mycket vi har gemensamt, istället för att sitta bakom tangentbordet och leta efter allt vi föraktar.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Jag undrar ibland om inte vi som skriver i det här forumet borde träffas lite mer i verkligheten och upptäcka hur mycket vi har gemensamt, istället för att sitta bakom tangentbordet och leta efter allt vi föraktar.

Ska du komma och vara förnuftig nu till råga på allt elände? :tummenupp
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Jag undrar ibland om inte vi som skriver i det här forumet borde träffas lite mer i verkligheten och upptäcka hur mycket vi har gemensamt

Enligt vissa kommer det ju bara att utmynna i bajken, bärs och rakade brudar.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Jag undrar ibland om inte vi som skriver i det här forumet borde träffas lite mer i verkligheten och upptäcka hur mycket vi har gemensamt, istället för att sitta bakom tangentbordet och leta efter allt vi föraktar.

Ska du komma och vara förnuftig nu till råga på allt elände? :tummenupp

Enligt vissa kommer det ju bara att utmynna i bajken, bärs och rakade brudar.

Bara en tanke... Jag tror tror det vore bra om vi träffas och gemensamt sjunger "We shall overcome".
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Bara en tanke... Jag tror tror det vore bra om vi träffas och gemensamt sjunger "We shall overcome".

Bra tänkt men jag tror inte vi ska träffas i dessa tider.
Finns det inga armband vi kan ta på oss? ;)
 

Raderad medlem 51742

Guest
Bara en tanke... Jag tror tror det vore bra om vi träffas och gemensamt sjunger "We shall overcome".

Har väl redan prövats, med inte så imponerande resultat. Tror mer på ett upplägg där man i tysthet går runt varandras motorcyklar, sparkar lite på däcken, hummar och nickar gillande ibland.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top