Är Sverige inte ett dugg bättre än Trump-USA?

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Jag blir ganska ledsen när jag läser sådana här debatter, när alla väljer sida att antingen är kvinnan ond och vakterna goda, eller tvärt om.

Kan inte alla tre vara onda och förtjäna att skaka galler? Kvinnan verkar ju, om man läser domen, uppenbart ha fler issues än att hon stöttar sig mer med vakter än vad som är hälsosamt, men det verkar ju ändå finnas lite vittnen och dokumenterade skador som tyder på att vakterna har bankat på betydligt mer än vad som nöden kräver

Kanske kan dom tom få dela cell? Nu när dom har lärt känna varandra ordentligt och uppenbart har mycket att prata om:banana

#vågahataalla
 

Vanvan

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2019
Ort
Stockholm
Hoj
Honda S-Wing 150
Var tråden bara en provokation?

Vava, Vanvan?
Tycker du att det finns gott om olika åsikter och mylla för en intressant diskussion i tråden? En person (pjohan här ovan) är den enda som har bidragit med ett balanserat och eftertänksamt inlägg, resten är som hämtat från valfri tråd om invandring på Flashback.

Tråkigt att ett forum med en hel del riktigt fina kvaliteter också har en klar slagsida åt obildad aggressiv pöbel. :(
 

Bifogat

  • angry_trump_supporter.jpg
    angry_trump_supporter.jpg
    16.4 KB · Visningar: 68
Last edited:

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Ort
Inland
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
En obildad pöbel som inte riktigt tycker synd om kvinnan som blir dömd för våld mot tjänsteman.
Hon blir ju gramse för att vakten flyttade henne från en situation där hon inte hade att göra, sen kommer hon och flyger på honom bakifrån och avslutar med att bita vaktstackaren.

Du har verkligen inte valt något lätt objekt att försöka helgonifiera.
Bara för att hon är mörk är inte det samma sak som att hon automatiskt blir behandlad på annat sätt än en ljus.
Prova att gapa och gasta på vakterna i helgen nere i tunnelbanan och avsluta med att bita en så får vi se hur du kommer att behandlas.

Try it, you'll like it.
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
En obildad pöbel som inte riktigt tycker synd om kvinnan som blir dömd för våld mot tjänsteman.
Hon blir ju gramse för att vakten flyttade henne från en situation där hon inte hade att göra, sen kommer hon och flyger på honom bakifrån och avslutar med att bita vaktstackaren.

Du har verkligen inte valt något lätt objekt att försöka helgonifiera.
Bara för att hon är mörk är inte det samma sak som att hon automatiskt blir behandlad på annat sätt än en ljus.
Prova att gapa och gasta på vakterna i helgen nere i tunnelbanan och avsluta med att bita en så får vi se hur du kommer att behandlas.

Try it, you'll like it.
Sluta utmana Nytekniks godhet!
 

hoj vid 30

Hellre än bra!
Gick med
26 Apr 2009
Ort
Brasilia
Hoj
Street triple R -13, GSXR 1000 -05
Tycker du att det finns gott om olika åsikter och mylla för en intressant diskussion i tråden? En person (pjohan här ovan) är den enda som har bidragit med ett balanserat och eftertänksamt inlägg, resten är som hämtat från valfri tråd om invandring på Flashback.

Tråkigt att ett forum med en hel del riktigt fina kvaliteter också har en klar slagsida åt obildad aggressiv pöbel. :(

Det är du som trådstartare som lägger grunden, vill du ha en intressant diskussion så får du lägga grunden till en sådan.
Att du kastar skit omkring dig och kommer med ogrundade påståenden hjälper inte.

Och vart får du att det handlar om invandring eller hudfärg att göra?
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Sluta utmana Nytekniks godhet!

Hur många nick är det vid det här laget...?

Ny Teknik
Radare
McQueen
...


Angående trådens något lustiga ämne,

Förundersökningsprotokoll såväl som dom antyder att kvinnan dömdes på helt korrekta grunder. Alltså inget som har med vare sig rasism eller trumpifiering av Sverige att göra.

Som redan konstaterats i en annan tråd - vill man gråta över svenskt polisvåld så kan man börja med det tjugofem år gamla fallet kring Osmo Vallo. Men han var ju i och för sig en lönnfet och synnerligen vit medelålders man med ett avlägset finskt ursprung.

Kanske inte lika intressant vare sig man vill trolla eller måla upp en PK-smörja...?
 
Last edited:

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Vill man inte diskutera andras åsikter i ämnet behöver man inte komma med förtäckta påhopp à la ovanstående. Bjussa på saft & bullar istället - eller börja diskutera fallet Assange, eller nåt.
 

Vanvan

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2019
Ort
Stockholm
Hoj
Honda S-Wing 150
Vill man inte diskutera andras åsikter i ämnet behöver man inte komma med förtäckta påhopp à la ovanstående. Bjussa på saft & bullar istället - eller börja diskutera fallet Assange, eller nåt.
Saft & bullar? Jag gillar att diskutera och läsa/höra vad andra tycker och tänker. Men det går sällan att göra här eftersom de allra flesta tycker likadant (röstar på SD eller M, tycker att allt de ogillar är ”PK” och är lika intresserade av kultur som av att få cancer). Sällan/aldrig annat än sarkasm och spefullhet istället för att formulera genuina åsikter och hur man har kommit fram till dem (bortsett anekdotisk bevisföring, alltså personliga erfarenheter).

"Vit medelålders man" Suck.. Var lever du ditt liv ? innanför tullarna eller utanför ? Kom in i matchen och se hur det ser ut i verkligheten och sluta med alla gamla floskler PK :zpy
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Saft & bullar? Jag gillar att diskutera, men det går sällan att göra här eftersom de allra flesta tycker likadant (röstar på SD eller M, tycker att allt de ogillar är ”PK” och är lika intresserade av kultur som av att få cancer). Sällan/aldrig annat än sarkasm och spefullhet istället för att utveckla genuina åsikter och hur man har kommit fram till dem.

Ja, som man ropar får man svar heter det ju.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Saft & bullar? Jag gillar att diskutera och läsa/höra vad andra tycker och tänker. Men det går sällan att göra här eftersom de allra flesta tycker likadant (röstar på SD eller M, tycker att allt de ogillar är ”PK” och är lika intresserade av kultur som av att få cancer). Sällan/aldrig annat än sarkasm och spefullhet istället för att formulera genuina åsikter och hur man har kommit fram till dem (bortsett anekdotisk bevisföring, alltså personliga erfarenheter).

Nu är du lite negativ. :7peta

Du behöver försöka bli lite mer vidsynt! :fakta

Jag röstar inte på SD eller M och tillhör den delen av "arbetare" som behöver tvätta sig innan toalettbesök! :tungan

Men jag kör SportHoj och är därmed i minoritet! :crash
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Men det går sällan att göra här eftersom de allra flesta tycker likadant (röstar på SD eller M, tycker att allt de ogillar är ”PK” och är lika intresserade av kultur som av att få cancer).

Om du nu är så kulturellt begåvad som du påstår, inser du inte att det är DU som svänger dig med överlägset mest floskler och stereotyper i denna tråd...?

Jag känner folk som aldrig någonsin skulle rösta på något annat än S. Dom tycker ändå precis likadant som merparten i denna tråd - att hon som inte kunde uppföra sig utan tvunget skulle bråka med vakterna fick precis vad hon förtjänade.

Detta har inget att göra med SD eller M eller att vara kvinna med mörk hudfärg. Det är bara du som försöker trolla debatten till något den inte är.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Vanvan = buhu ni är alla obildade Trumpmedlöpare och hobbymekaniker Som inte ser ”den stora bilden”
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Saft & bullar? Jag gillar att diskutera och läsa/höra vad andra tycker och tänker. Men det går sällan att göra här eftersom de allra flesta tycker likadant (röstar på SD eller M, tycker att allt de ogillar är ”PK” och är lika intresserade av kultur som av att få cancer). Sällan/aldrig annat än sarkasm och spefullhet istället för att formulera genuina åsikter och hur man har kommit fram till dem (bortsett anekdotisk bevisföring, alltså personliga erfarenheter).

Nej, tyvärr he du hittills enbart framstått vara den som ”tycker likadant”. Du har inte heller, i enlighet med din egen logik ovan, bidragit med det du kallar egenformulerade åsikter, utan mer en kavalkad i ogrundade påståenden och en stilstudie i hur ett identitetspolitiskt narrativ ofta ser ut;

Vanvan skrev:
(röstar på SD eller M, tycker att allt de ogillar är ”PK” och är lika intresserade av kultur som av att få cancer).

En linje som i sin egen spegelbild reser ragg när någon som inte tycker som en själv ställer grupp mot grupp, samtidigt är det ingen mindre än samma linje som gjort en egen kategorisering och i sak bygger upp sitt eget ”vi och dom”.

Förstår du att det är falsk dikotomi i ”alla tycker likadant och röstar på M&SD, ogillar kultur (läs obegåvade) ” eller ”håll med mig”?
Det är ju precis detta som är vårt större problem idag. Antingen tycker du som jag eller _så är du inavlad, ensamstående och bor i mammas källare_.

Om du missat den polarisering som skett på senare decennier, så är det kanske heller inte konstigt att man tror att stöveltrampet är nazister när det egentligen är något så exotiskt inslag i vardagen som en helt vanlig mellanstadielärares blöta lågskor, en sjuksköterskas förhärdade tofflor eller en egenföretagares flip-flops i korridoren.


Är det något identitetspolitik gör så så är det precis såhär; skapar vi och dom och är sedermera sin egen tvedräkt. För jävlar i mig den som inte tror på idén, den kan få samtliga negativa epitet påklistrades i pannan ögonaböj. Därtill en stor portion låga förväntningar på de egenkategoriserade grupper man utger sig för att stå upp för..
 
Last edited:

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Saft & bullar? Jag gillar att diskutera och läsa/höra vad andra tycker och tänker. Men det går sällan att göra här eftersom de allra flesta tycker likadant (röstar på SD eller M, tycker att allt de ogillar är ”PK” och är lika intresserade av kultur som av att få cancer). Sällan/aldrig annat än sarkasm och spefullhet istället för att formulera genuina åsikter och hur man har kommit fram till dem (bortsett anekdotisk bevisföring, alltså personliga erfarenheter).

...men alla som inte håller med dig är dumdryga Trump-supportrar som röstar på SD? Du är tyvärr en lika stor del av problemet, alla som inte är med mig är emot mig. Efter att ha fått tillgång till domen och förundersökningsprotokollet, står du fast vid att det var ett rasistiskt dåd från ordningsvakterna eller kan det vara så att en kvinna med utländskt bakgrund och utseende använt våld på ett icke acceptabelt sätt mot ordningsvakter?

Skall man diskutera politik så måste man lyssna för att lära, inte för att avfärda.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top