Är Sverige inte ett dugg bättre än Trump-USA?

Vanvan

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2019
Ort
Stockholm
Hoj
Honda S-Wing 150
Man kan ana vidden av inkompetens bland chefer och fotfolk på vaktbolaget, bland polisen och tingsrättens rådmän. Man tänker sig att det är människor med minst genomsnittlig begåvning som tillsätts på sådana tjänster. Eller är det så att en kvinna med färgat utseende har så låg status i Sverige att det till och med är ett påbud att förnedra och kränka henne? Sånt här får mig att börja tro att Trump och hans trogna amerikanska väljare inte är ett dugg värre än vad som rör sig precis under den svenska fernissan av trygghet, ordning och anständighet. Hur kan det ha blivit såhär?! Har det alltid varit såhär, men som vit medelålders man både blundar man för och drabbas aldrig av det?

I USA pågår de största protesterna sedan 1960-talet efter flera fall på kort tid, där svarta obeväpnade män har dödats av polisbrutalitet. Härifrån Sverige har jag tänkt att den amerikanska polisen – och deras rättsväsende som dömer oskylidga och småförbrytare med offentliga försvarare till dödsstraff och livstids fängelse – är av en helt annan sort än den svenska. Jag har nog trott helt fel.

Bara jag som blir förfärad och förvånad?

https://www.dn.se/sthlm/freja-brottades-ner-av-ordningsvakter-nu-doms-hon-till-fangelse/
 

Bifogat

  • Skärmavbild 2020-06-21 kl. 20.19.07.png
    Skärmavbild 2020-06-21 kl. 20.19.07.png
    633.3 KB · Visningar: 204

hoj vid 30

Hellre än bra!
Gick med
26 Apr 2009
Ort
Brasilia
Hoj
Street triple R -13, GSXR 1000 -05
Det finns ju även möjligheten att du har helt fel och detta är likt "misshandeln" av Victoria Kawesa, resultatet av en person som inte har vett att bete sig. Och blir därav hanterad och dömd på ett korrekt sätt utifrån dennes agerande, det finns ju uppenbarligen video/foto även i detta fallet.
 

Jonte H

MEDLEM
Gick med
22 Mar 2019
Ort
Hbg
Hoj
VFR800X 2017
"Vit medelålders man" Suck.. Var lever du ditt liv ? innanför tullarna eller utanför ? Kom in i matchen och se hur det ser ut i verkligheten och sluta med alla gamla floskler PK :zpy
 
Last edited:

Vanvan

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2019
Ort
Stockholm
Hoj
Honda S-Wing 150
Tänk att män som gillar motorer så sällan överraskar med yttringar av medkänsla, omtanke eller självkritik. Att det enda man förstår sig på och bryr sig om är förgasare, verktyg och möjligen elektronik. Annat är konstigt, löjligt och värt att förakta? Måste krävas en sådan utgångspunkt för att blixtsnabbt dra slutsatsen att den här kvinnan är en bedräglig lögnare.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Tänk att män som gillar motorer så sällan överraskar med yttringar av medkänsla, omtanke eller självkritik. Att det enda man förstår sig på och bryr sig om är förgasare, verktyg och möjligen elektronik. Annat är konstigt, löjligt och värt att förakta? Måste krävas en sådan utgångspunkt för att blixtsnabbt dra slutsatsen att den här kvinnan är en bedräglig lögnare.

Kan du länka protokoll från domen så kan folk skaffa sig en uppfattning? En betalväggsingress ger inte såvärst..
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Tänk att män som gillar motorer så sällan överraskar med yttringar av medkänsla, omtanke eller självkritik. Att det enda man förstår sig på och bryr sig om är förgasare, verktyg och möjligen elektronik. Annat är konstigt, löjligt och värt att förakta? Måste krävas en sådan utgångspunkt för att blixtsnabbt dra slutsatsen att den här kvinnan är en bedräglig lögnare.

Jaha, då var det klarlagt.
 
Gick med
17 Feb 2014
Ort
Edsviken, Sollentuna
Hoj
CM400T
Tänk att män som gillar motorer så sällan överraskar med yttringar av medkänsla, omtanke eller självkritik. Att det enda man förstår sig på och bryr sig om är förgasare, verktyg och möjligen elektronik. Annat är konstigt, löjligt och värt att förakta? Måste krävas en sådan utgångspunkt för att blixtsnabbt dra slutsatsen att den här kvinnan är en bedräglig lögnare.

Du drog iofs slutsatsen att domstolsväsendet är korrumperat baserat på en partsinlaga. PLUS att kvinnans advokat var med på det genom att inte kalla vittnen som kunde fria henne.
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det finns ju även möjligheten att du har helt fel och detta är likt "misshandeln" av Victoria Kawesa, resultatet av en person som inte har vett att bete sig. Och blir därav hanterad och dömd på ett korrekt sätt utifrån dennes agerande, det finns ju uppenbarligen video/foto även i detta fallet.
Eller varför inte den stackars svarta kvinnan som vägrade lösa biljett och till sist avvisades.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Rekommenderar att man läser domen, särskilt Vanvan. Det har jag gjort.

Som bonus fick ett ockrande ombud ersättningen sänkt från begärda 26 till 16 timmar.
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA

Utifrån det som står i domen kan jag inte göra annat än att hålla med. Hon blev frikänd från misshandeln på grund av att bevisningen inte räckte till och hon blev dömd till våld mot tjänsteman eftersom hon gett sig på en vakt.
Jag skulle nog säga att det är ganska sannolikt att hon är skyldig även till misshandeln även om bevisningen var för svag för det så jag har svårt att tro annat än att det är en korrekt dom.
 

stylengrace-fzx

here i come
Gick med
7 Oct 2008
Ort
gbg
Hoj
1991 yamaha fzx + XJR 1300 99 + piaggio ciao
Nåt man lärt sig nu när man är gammal"mycket erfarenhet av att ha fel" Är att ta reda på så mycket fakta man kan innan man drar slutsatser. Kvinnan ifråga verkar ha dragit slutsatser redan innan.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Har sporthoj fått sin första BLM-aktivist?



Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Tänk att män som gillar motorer så sällan överraskar med yttringar av medkänsla, omtanke eller självkritik. Att det enda man förstår sig på och bryr sig om är förgasare, verktyg och möjligen elektronik. Annat är konstigt, löjligt och värt att förakta? Måste krävas en sådan utgångspunkt för att blixtsnabbt dra slutsatsen att den här kvinnan är en bedräglig lögnare.
Du verkar annars väldigt balanserad och objektiv själv.



Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Kawesa var ju en riktig dumpsterfire, allt eftersom vittnesmål och videofilmer trillade in fick man klart för sig hur vidrigt den kvinnan beter sig.

Det var garanterat varken första eller sista gången hon gjorde något liknande, det var bara det att den hår gången fanns allt på film/bevittnat.

Då undrar man ju hur många gånger den kvinnan har klarat sig undan med sitt vidriga betende.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top