Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 35
    Moderator Wiseguys avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Yamaha XTZ660 Tenere, Honda CBR900RR Fireblade & en Honda CBR1100XX Blackbird

MCM slås ihop med Classic Bike

https://www.bike.se/nyheter/mcm-clas...89motorcyklar/

"Den 15 juni 2020 träffades ännu en historisk överenskommelse i tidningsbranschen. Den här gången mellan MCM Förlag/Hallinta AB och Motorrad Nordic AB, där Sveriges två ledande mc-tidningar inom bygg-, biker- och classicscenen – MCM och Classic Bike – gör gemensam sak för att bli ett ännu starkare och bättre livsstilsmagasin om motorcyklar.

Sista ordinarie utgåvan av MCM blir nummer 4 med utgivning den 9 juli, samt Classic Bike nr 6 med utgivning samma datum. Kommande nummer blir den nya tidningen MCM Classic Bike."

Inte många tidningar kvar nu.
    Glöm inte tagga era bilder på Instagram:
    #Sporthoj
    #McSommar
    #McSverige

Medlem Chronics avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Hoj
    Sålt alla....
    Halverade kostnaden för mina prenumerationer i alla fall ( kanske )

Med lem ethings avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Hoj
    KTM SXF 450
    Köper någon tidningar idag? Jag är säkert tråkig men för mig är de bara dyra och tar plats i denna uppkopplade värld.
    -"Of course everybody gets a prize, if you win the fucking race"
    Nick Offerman

Medlem
    Reg.datum
    jan 2009
    Hoj
    Street Triple RS -18
    Citat Ursprungligen postat av ething Visa inlägg
    Köper någon tidningar idag? Jag är säkert tråkig men för mig är de bara dyra och tar plats i denna uppkopplade värld.
    Ja det har blivit lite prisgalet, antagligen tack vare sjunkande upplagor. Tänkte köpa Bike i måndags, men för de 99 kronorna den kostade får jag ju en månad i Readly där mängder av andra tidningar ingår också. Så det blev inget köp. Hade tidningen kostat 69 kr eller där ikring hade jag köpt av bara farten. Men en hunka för ett magasin, näe tyvärr.
    Föredettahojar: AR 125 -85 | ZZR 1100 -96 | Z1000 -09 | Street Triple R -13

Om julmust ska heta vintermust, så ska fan vinterhjul heta vintervinter!!

The Build Quality Police
    Reg.datum
    jul 2010
    Hoj
    YZF-R7
    Åh nej, då måste man alltså genomlida bilder på långgafflar och inkompetent överanvändande av ledlager när man i själva verket bara vill läsa Binges reportage om någon fin gammal Guzzi...?

Progressiv klassicist Coola Olas avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Hoj
    Ducati SuperSport 939S -17, CCM R30 -03
    Citat Ursprungligen postat av doolar Visa inlägg
    Ja det har blivit lite prisgalet, antagligen tack vare sjunkande upplagor. Tänkte köpa Bike i måndags, men för de 99 kronorna den kostade får jag ju en månad i Readly där mängder av andra tidningar ingår också. Så det blev inget köp. Hade tidningen kostat 69 kr eller där ikring hade jag köpt av bara farten. Men en hunka för ett magasin, näe tyvärr.
    Tycker inte hundra spänn är särskilt mycket för en bra tidning (som åtminstone MCM är). Journalistik är rätt dyrt, särskilt när det är nischat mot en liten målgrupp som dessa tidningar riktar sig mot.

OnT: kan bara bli bra med denna sammanslagning, tänker jag. Särskilt om det leder till att denna typ av nischad journalistik lever vidare.
    Sju och en halv minuters lycka för motornörden. BRM V16 på okänd bana:
    http://www.youtube.com/watch?v=OnEA-m8cVcE

Alltid på väg mot nya mål Hoztics avatar
    Reg.datum
    jan 2005
    Hoj
    K1300S
    Papperstidningar är da shit, betydligt trevligare att sitta och bläddra i på muggen, i sängen eller hängmattan. Dom behöver inte laddas, dom tål klart omildare behandling än min platta, och dom försvinner inte bara för att min bokhylla har avslutat avtalet med ett visst förlag Dessutom, när jag väl har köpt den, då kan jag läsa den år ut och år in, för samma kostnad, jag behöver inte betala en hundring i månaden för att få fortsätta läsa samma tidning.

Men det är trist att tidningar försvinner, men det är väl för att folk inte klarar av att läsa mer än 160 tecken i taget, alternativt måste ha allt uppläst för sig
    Dom säger att man inte blir lyckligare av en massa pengar, men jag är förbanne mig villig att testa!

Every man dies, but not every man really lives

Kolla mina hojbilder: www.hoztic.se
    Senast uppdaterad: Is-racing SM Gubbängen, 2012-02-07, totalt >10000 bilder!

Medlem MickeZX7Rs avatar
    Reg.datum
    jun 2015
    Hoj
    ZX7, CBR929RR, GSX-R750
    Blogginlägg
    1
    Gamla hederliga MCM...där jag hittade receptet till nyponskalsvin som blev så starkt att man blev duktigt vimsig under kepsen på bara en pava.
    If it has boobs or wheels, it´s gonna cost you..

Medlem JPTs avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Hoj
    Par stycken Ktm:er
    Har aldrig köpt någon mc tidning, men fick MCM i brevlådan dom första 5 åren typ... Va klart bra första åren, sen sjönk kvaliten..

Allmänt om tidningar å artiklar har mycke har me vem som skriver, å vissa har en förmåga att överdriva...

Hafsörn laidbacks avatar
    Reg.datum
    dec 2010
    Hoj
    En massa röd-vita, nu med blå inslag.
    Det räcker med att se MCM´s förstasidor i affären för att veta vad jag inte vill läsa.
    Citat Ursprungligen postat av sportbike Visa inlägg
    Åka hoj handlar om så mycket mer än hästkrafter, klockan är 03:30 en ljuvlig sommarnatt, du har brassat helvet hela dan och är äntligen på väg hemåt, med hennes bröst i ryggen :)
    https://www.worldanimalprotection.se/

US: USA is Impenetratable!
    Coronavirus: Hold my Beer...

Medlem
    Reg.datum
    apr 2003
    Hoj
    BMW 1200GS
    Max fyra sidor HD orkar jag med
    MCM var annars bra i forntiden, hoppas de inte blir kissnödiga av samarbetet med Bike.
    Tips goa groggar med tipex

Also known as Hool John_Does avatar
    Reg.datum
    mar 2005
    Hoj
    Ingen :´(
    100spänn kostade ju blaskorna redan på 90talet när man suktade över tyskstukade gixxers och engelska huliganåk i Streetfighters Magazine

Mattsvart som fan i Awol (som lades ned och togs upp igen)
    Sporthoj.com är defenitivt FEL ställe om man nästan kommit över sitt motorcykelbegär.. :(

Medlem
    Reg.datum
    apr 2003
    Hoj
    BMW 1200GS
    Som läsare av Classic Bike är det med sorg jag bläddrar i senaste numret
    Har blivit alldeles för mycket HD långgafflar. Säkert kul för de som gillar den kategorin.
    Men jag har tidningen för att läsa om annat än HD
    Bara här på SH borde finnas ett antal uppslag till artiklar, original renoveringar, turbobyggen mm.
    Det får väl bli Engelska Classic Bike istället.

Medlem
    Reg.datum
    sep 2019
    Hoj
    Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S & Suzuki GSX1100EF -84
    Om man inte absolut vill ha tidningen i papper i brevlådan så är Readly-appen utmärkt.
    Jag har massor av svenska, engelska, tyska, amerikanska och någon austraiensk mc-tidning som favoriter. Finns alltid något att läsa på kvällen. Och gammla nummer finns kvar, i vissa fall flera år tillbaka.
    Men det kräver en platta, Apple iOS eller Android. Fungerar ganska dåligt i webläsare i datorn.
    Månadsavgiften är väl som en tidning köpt i butik.

hasenfrasen andersbrinks avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    6
    Citat Ursprungligen postat av gundj Visa inlägg
    Om man inte absolut vill ha tidningen i papper i brevlådan så är Readly-appen utmärkt.
    Vad händer om Readly konkar? Kikade på de tre senaste årens bokslut och det såg väl inte så där lysande ut.
    /anders gsf1371 gsf1200 gsf1200 vs1400 GPz1100b1 GSX600F s60t5awd firebirdx2

Medlem
    Reg.datum
    sep 2019
    Hoj
    Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S & Suzuki GSX1100EF -84
    Citat Ursprungligen postat av andersbrink Visa inlägg
    Vad händer om Readly konkar? Kikade på de tre senaste årens bokslut och det såg väl inte så där lysande ut.
    Det värsta som händer är väl att man får börja köpa papperstidningar igen. Om det finns sådana kvar då.
    Alla tidningar styr väl mer och mer mot webbbaserad publicering och kommer sådana alternativ till vettigt ris så fungerar det nog också.

Readly är väl som Spotify, tidningarna får några ören för varje läsare i ersättning och kanske överlever några tack vara det och kanske försvinner några.

Under de åren jag haft Readly så har tidningar kommit och gått men grundutbudet har alltid varit nog för att hålla mig nöjd.

Hafsörn laidbacks avatar
    Reg.datum
    dec 2010
    Hoj
    En massa röd-vita, nu med blå inslag.
    Citat Ursprungligen postat av BMW R90s Visa inlägg
    Som läsare av Classic Bike är det med sorg jag bläddrar i senaste numret
    Har blivit alldeles för mycket HD långgafflar. Säkert kul för de som gillar den kategorin.
    Men jag har tidningen för att läsa om annat än HD
    Bara här på SH borde finnas ett antal uppslag till artiklar, original renoveringar, turbobyggen mm.
    Det får väl bli Engelska Classic Bike istället.
    Tycker inte heller att hopslagningen blev var så bra. Tidigare var de artiklar som intresserade mig, dvs hojar 70-tal och framåt, i ett klart numerärt underläge. Men jag fortsatte prenumerationen i hopp om det där höjdarreportaget som faktiskt kom ibland, t.ex. artikeln om killen som hade ett helt gäng XT 250:or, helt suveränt!

Men nu, om ska tidningen fyllas ut med uppskattningsvis 50% långgaffelbyggen, lär väl artiklar i min intressesfär krympas till kanske 10% av sidorna så är jag högst osäker på hur jag ska motivera en fortsatt prenumeration.

För bil-gillare fanns Moderna klassiker, som nu ligger ute med sitt sista nummer pga vikande försäljning. De kunde då och då (faktiskt ett par per nummer) pricka in riktiga höjdare för oss som gillar fordon ca 70-80-90-tal.
    Vet inte hur en sån blaska skulle stå sig som mc-motsvarighet, men jag skulle köpa diRreCkt!
    Senast redigerat av laidback den 2020-11-17 klockan 16:45. Anledning: moderna klassiker...
    Citat Ursprungligen postat av sportbike Visa inlägg
    Åka hoj handlar om så mycket mer än hästkrafter, klockan är 03:30 en ljuvlig sommarnatt, du har brassat helvet hela dan och är äntligen på väg hemåt, med hennes bröst i ryggen :)
    https://www.worldanimalprotection.se/

US: USA is Impenetratable!
    Coronavirus: Hold my Beer...

MC-intresserad DMs avatar
    Reg.datum
    aug 2003
    Hoj
    KTM 1290 SDR -16, Yamaha FZR1000 -89, Yamaha TR1 -81, Honda CB750 -75
    Själv har jag prenumererat på MCM under många år, gillar kreativiteten i byggena snarare än långgafflar specifikt.
    Gillar ju även klassiker (och hojar av alla slag), så jag såg fram emot en bra kombination...

Mest är jag dock besviken hittills, och då främst på layouten i tidningen.
    Känns som om en stor del av ytan på varje sida bara är vit, dvs varken fylld med text eller bild.
    Väldigt tråkigt att pröjsa för vita sidor...

Medlem Chronics avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Hoj
    Sålt alla....
    Jag saknar bägge tidningarna. Denna nya stillar inga behov tyvärr

Moderator Wiseguys avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Yamaha XTZ660 Tenere, Honda CBR900RR Fireblade & en Honda CBR1100XX Blackbird
    Jag borde nog ta mig ut i någon Corona-butik och införskaffa mig ett ex. snart...
    Vill ju se hur det blev.
    Glöm inte tagga era bilder på Instagram:
    #Sporthoj
    #McSommar
    #McSverige

Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •