Byte ljuddämpare Touno -19

supersteel

supersteel
Gick med
11 Jun 2007
Ort
Där solen alltid lyser
Hoj
Baby blade 600RR Bana. Blade 1000RR gata
Hej
Jag tänkte byta ljuddämpare på min Aprilia Touno Factory -19 vad är det för vajrar och trissa på baksidan om original dämparen detta fäste följer inte med till HP corsa dämparen . Dessutom är fästet intrigerat i original . Går detta att lösa ?
 

komodo

alkis
Gick med
4 Apr 2006
Ort
Norrtälje
Hoj
Aprilia Tuono-18
har alltid bara tagit bort vajer på mina hojar men Aprilia verkar bara godkänna deras egen acra och programvara för garantin, med programvaran (racemap) då kan du plocka bort vajer och motor för dito,
 

jsubvert

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2017
Ort
Spånga, Stockholm
Hoj
Ducati Hypermotard 950
Du behöver en servo eliminator plug för att inte få fel kod när du lossar på vajern och kör. Googla Aprilia Tuono V4 Healtech servo eliminator.
 

supersteel

supersteel
Gick med
11 Jun 2007
Ort
Där solen alltid lyser
Hoj
Baby blade 600RR Bana. Blade 1000RR gata
Tack för svar. Jag var i dag inne hos en handlare och fick förklarat för mig att dom vajrarna går till ett avgas spjäll.
Om man demonterar dessa är det väldigt viktigt att dessa kommer på rätt plats annars skär motorn om man sedan åter monterar.
Om jag förstår dig rätt komodo så måste jag mappa om cykeln efter montage av nya dämparen?
Funkar det sedan att återmontera eller måste jag mappa om då också ?
Många newbie frågor nu :lol
 

jsubvert

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2017
Ort
Spånga, Stockholm
Hoj
Ducati Hypermotard 950
Löser jag alla felkoder med att köpa en race ecu?

Nej, race map / ecu hindrar eller löser inga fel koder. Du måste ha servo eliminator pluggen, race ecu har inget med det att göra Vad jag har förstått det iaf.

Vill du återställa till orginal så behöver du inte sätta tillbaka avgasar flärpen, inget skär men du behöver återställa ecu:n. Flärpen e bara där för det ska låta mindre i lägre varv.

https://www.af1racing.com/ Kan du beställa det mesta, även skicka in din ecu och få den mappad. Man kan också köpa en race ecu och har kvar orginal.
 

supersteel

supersteel
Gick med
11 Jun 2007
Ort
Där solen alltid lyser
Hoj
Baby blade 600RR Bana. Blade 1000RR gata
Nu har jag fått mitt slipon. Måste jag demontera vajrarna från server motorn om jag låter den sitta kvar . Tänkte ha vajrarna kvar för att kunna återställa enkelt till original .
Måste jag nappa om Ecyn om jag har en Healtec adapter ?
 

supersteel

supersteel
Gick med
11 Jun 2007
Ort
Där solen alltid lyser
Hoj
Baby blade 600RR Bana. Blade 1000RR gata
Tack för alla svar .Jag tänkte bistå med vad jag lärt mig om detta. Lite sent kanske men ändå.
1/ Som jsubvert skrev man måste ha servo eliminatorn
2/ Om motorgarantin ska gälla och du inte köper acrat som är till Aprilia måste du byta Ecyn det fick jag göra.
Ha de.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top