Suzuki bandit 1200 startar inte.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
En polares bil dog en dag, bara sådär, stendöd. Den fick soppa, gnista och inget talade för att kompet va borta på alla burkar samtidigt, men inte ett puff kom från motorn. Efter ett tag ringde dom mig för att kolla om jag hade några idéer, och jag frågade alla standardfrågor, och det var ja på allt. Då frågade jag om dom hade lyft fördelarlocket och kollat så att allt var som det skulle där? Men då blev jag nästan dumförklarad, den fick ju gnista!!! Jojo, men det ska ju vara gnista vid rätt tidpunkt också. Arga mummel och "klick" :va

Efter ett tag ringde han tillbaka och sa: "Nu håller du käften, INGET jävla va va de ja sa!!! Vi lyfte på fördelarlocket, och rotorn hade lossnat, så den åkte runt lite som den ville. Nu går bilen som en klocka igen." Jag bet och svalde omsorgsfullt innan jag svarade :D
 

TheOak

Sporthojsnörd
Gick med
19 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 990 Adventure
Ursäkta för att jag försvann, jag åkte på semester.
Uppdatering.
Lösningen verkar ha varit nytt batteri i kombination med nya stift. Tillsynes så funkade båda de gamla komponenterna men jag tänkte att det är lika bra att beställa nya stift ändå.
Jag var inte där när den startade men kompisen som är ganska ovan fick dit dom nya stiften och testade att dra igång igen. Den ska till en början varit jävligt trög, men efter några försök smällde den till och efter ytterligare ett försök så gick den igång. Nu startar den bra som vanligt:)
Jag bedömer det som att både batteri o stift var tillräckligt bra för att verka fungera, men kanske inte tillräckligt för att dra igång den relativt stora motorn.
Hemma på garageväggen har jag en togolist jag har skrivit o punkt 1 o 2 är ”Mer kräm i batteriet” och ”nya stift” som är en hint till mig själv att minnas ifall nått inte startar:hihi
Det är ganska lätt o stå där o vara snål när allt verkar funka men ändå inte går igång^^
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top