Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 68
  1. #41
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2016
    Ort
    Överkalix
    Hoj
    Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99
    Inlägg
    2 373
    Trodde du skulle vara utan sidokåpor på på TD2, dock tycker jag att modet som varit att ha helt öppen ram många gånger inte ser ut nåt vidare utan att många hojar hade varit snyggare med kåpor.

    Jag väntar med spänning att få se hur kåpan ser ut med din tank.

  2. #42
    Officiellt Invalid h.ysons avatar
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Falun
    Hoj
    Virago 535, Honda CB750F, CR250R(pausat amatörbygge), Suzuki K50(väldigt ombyggd), Suzuki GP125, Gas Gas Contact ES 280.
    Inlägg
    106
    Citat Ursprungligen postat av bosse-l Visa inlägg
    Trodde du skulle vara utan sidokåpor på på TD2, dock tycker jag att modet som varit att ha helt öppen ram många gånger inte ser ut nåt vidare utan att många hojar hade varit snyggare med kåpor.

    Jag väntar med spänning att få se hur kåpan ser ut med din tank.
    Har ju en besiktning kvar så samtidigt som jag faktiskt vill ha kåpor för ett mer komplett utseende så döljer dom också lite av lagningen och förstärkningen av ramen som skulle kunna kräva kontakt med SFRO och det vill jag undvika både pga resor och kostnader samt tidigare dispyter angående Docol-rör för det vart väl aldrig något av deras möte med SSAB pga Corona så får se när det blir av. Och så ska det sitta batteri där bakom och eventuellt förvaringsfack. Hade en lite lagom flaska med graderingar jag hade tänkt ha där med olja om man behöver tanka ute men tror inte det kommer behövas med dubbelt så stor tank mot original, borde ju kunna ligga på 0,5l/mil om man kör lugnt.

    Har inte öppnat hela motorn ännu och kikat men vad jag sett såhär långt ska det inte vara några problem att ta bort oljepumpen och blanda i tanken. Har inte sett några särskilda smörjkanaler utan allt går via insuget, vissa motorer kan man behöva borra lite och modifiera för att få smörjning överallt när man blandar i tanken istället.

    Photoshoppat så proportionerna är inte helt hundra och så har jag tänkt att korta kåpan lite i linje med framgaffeln så att sidostyckena kommer lite längre fram, då kan man samtidigt ha den delad för enklare montage.

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	tanktest 1.jpg
Visningar:	56
Storlek:	516,6 KB
Id:	456001
    Senast redigerat av h.yson den 2020-08-31 klockan 01:08.

  3. #43
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2016
    Ort
    Överkalix
    Hoj
    Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99
    Inlägg
    2 373
    Citat Ursprungligen postat av h.yson Visa inlägg
    Har ju en besiktning kvar så samtidigt som jag faktiskt vill ha kåpor för ett mer komplett utseende så döljer dom också lite av lagningen och förstärkningen av ramen som skulle kunna kräva kontakt med SFRO och det vill jag undvika både pga resor och kostnader samt tidigare dispyter angående Docol-rör för det vart väl aldrig något av deras möte med SSAB pga Corona så får se när det blir av. Och så ska det sitta batteri där bakom och eventuellt förvaringsfack. Hade en lite lagom flaska med graderingar jag hade tänkt ha där med olja om man behöver tanka ute men tror inte det kommer behövas med dubbelt så stor tank mot original, borde ju kunna ligga på 0,5l/mil om man kör lugnt.

    Har inte öppnat hela motorn ännu och kikat men vad jag sett såhär långt ska det inte vara några problem att ta bort oljepumpen och blanda i tanken. Har inte sett några särskilda smörjkanaler utan allt går via insuget, vissa motorer kan man behöva borra lite och modifiera för att få smörjning överallt när man blandar i tanken istället.

    Photoshoppat så proportionerna är inte helt hundra och så har jag tänkt att korta kåpan lite i linje med framgaffeln så att sidostyckena kommer lite längre fram, då kan man samtidigt ha den delad för enklare montage.

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	tanktest 1.jpg
Visningar:	56
Storlek:	516,6 KB
Id:	456001
    Ser ut mycket bättre med din tank blir mer proportionerligt mot kåpan med den större tanken.

    Varför ta bort separatsmörjningen, funkar den inte? Jag vet en oljepump som havererat och det var på en Ski Doo jag själv hade där pumpen gav upp efter 8 mil då axel gick av vilket måste varit materialfel. Är ju smidigt att ha separatsmörjning och tanka ren bensin.

  4. #44
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2016
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    Honda cb400, Suzuki GP125
    Inlägg
    423
    Citat Ursprungligen postat av h.yson Visa inlägg
    .

    Har inte öppnat hela motorn ännu och kikat men vad jag sett såhär långt ska det inte vara några problem att ta bort oljepumpen och blanda i tanken. Har inte sett några särskilda smörjkanaler utan allt går via insuget, vissa motorer kan man behöva borra lite och modifiera för att få smörjning överallt när man blandar i tanken istället.
    Jag kör ju GP125 och använder oljeblandat. Föregående ägare råkade ut för att motorn skar med åtföljande kolvbyte, eftersom oljepumpen inte fungerade som den skulle. Så nu kör jag med 3% tvåtaktsolja i bensinen. Dock kör jag mestadels kortare sträckor och håller mig runt 80km/t med veteranen, så den utsätts inte för samma påfrestningar som din "racer"...
    Om du öppnar motorn och upptäcker smörjkanaler eller annat så vore det intressant att få veta, kanske behövs oljepumpen i alla fall?

  5. #45
    Officiellt Invalid h.ysons avatar
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Falun
    Hoj
    Virago 535, Honda CB750F, CR250R(pausat amatörbygge), Suzuki K50(väldigt ombyggd), Suzuki GP125, Gas Gas Contact ES 280.
    Inlägg
    106
    Citat Ursprungligen postat av bosse-l Visa inlägg
    Ser ut mycket bättre med din tank blir mer proportionerligt mot kåpan med den större tanken.

    Varför ta bort separatsmörjningen, funkar den inte? Jag vet en oljepump som havererat och det var på en Ski Doo jag själv hade där pumpen gav upp efter 8 mil då axel gick av vilket måste varit materialfel. Är ju smidigt att ha separatsmörjning och tanka ren bensin.
    Oljepumpen funkar nog men jag vill inte ha den. Dels risken för att det blir nå skit med den och så vill jag inte bygga en oljetank och blandar man själv så vet man exakt hur mycket olja man har. Hur lätt är det att veta om man har 1% eller 5% när man ställer in pumpen? Är inte bara att titta på avgasröken för det är också beroende av om den går fett eller inte, det blir bara en extra variabel som kan krångla och som jag inte behöver. Blir något annat om det är en otrimmad pendlarhoj man vill kunna tanka när som helst när man har bråttom osv


    Satt ute ett par timmar och fick inte så mycket gjort mer än att jag plockade isär dämparna för att se hur högt bakhjulet går. Hade kört fast lite på hur designen av bakdelen skulle se ut, hade funderat på ankstjärt men det funkar inte med proportionerna kunde jag konstatera sen inne vid datorn och lite photoshop så nu har jag i alla fall en plan för bakdelen.

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	118700820_728772304635900_2924013852402358328_n.jpg
Visningar:	33
Storlek:	41,1 KB
Id:	456036

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	tanktest 2.jpg
Visningar:	45
Storlek:	511,9 KB
Id:	456037

  6. #46
    MC-intresserad DMs avatar
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Piteå
    Hoj
    KTM 1290 SDR -16, Yamaha FZR1000 -89, Yamaha TR1 -81, Honda CB750 -75
    Inlägg
    527
    Bra jobbat med tanken, och allt det övriga också
    Håller helt med om oljepumpen, inget slår den koll man får genom att blanda själv.
    Att man dessutom spara nåt hekto är ju inte heller helt fel på en racer.
    Roligt att följa ditt projekt, fortsätt i samma stil

  7. #47
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2016
    Ort
    Överkalix
    Hoj
    Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99
    Inlägg
    2 373
    Citat Ursprungligen postat av h.yson Visa inlägg
    Oljepumpen funkar nog men jag vill inte ha den. Dels risken för att det blir nå skit med den och så vill jag inte bygga en oljetank och blandar man själv så vet man exakt hur mycket olja man har. Hur lätt är det att veta om man har 1% eller 5% när man ställer in pumpen? Är inte bara att titta på avgasröken för det är också beroende av om den går fett eller inte, det blir bara en extra variabel som kan krångla och som jag inte behöver. Blir något annat om det är en otrimmad pendlarhoj man vill kunna tanka när som helst när man har bråttom osv


    Satt ute ett par timmar och fick inte så mycket gjort mer än att jag plockade isär dämparna för att se hur högt bakhjulet går. Hade kört fast lite på hur designen av bakdelen skulle se ut, hade funderat på ankstjärt men det funkar inte med proportionerna kunde jag konstatera sen inne vid datorn och lite photoshop så nu har jag i alla fall en plan för bakdelen.

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	118700820_728772304635900_2924013852402358328_n.jpg
Visningar:	33
Storlek:	41,1 KB
Id:	456036

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	tanktest 2.jpg
Visningar:	45
Storlek:	511,9 KB
Id:	456037
    Intressant fråga detta med oljepumpen, oljepumpen lär ju dosera rejält olika beroende på vägval och trottelläget och det borde väl egentligen vara bra. Som det låter ut ska det väl trimmas och vad händer då med tvåtaktaren med mer bränsle och luft ska ju i motorn förmodligen ska ju mer olja med i bilden då och då är det nog värre att ta reda på dosering. Har ju inte trimnat (om man nu kan kalla det för trimmning så här i efter han) tvåtaktare sen moppe tiden och Ilo och Puch var befriade från oljepump från början

    Då det kommer till kutsen tycker jag du skulle göra underkanten ungefär som på TD2 mer åt det stuket kartongmallen har än photshop bilden, det tycker jag skulle passa din hoj men det är ju jag som tycker det Frågan är dock hur det kommer att se ut med nummerplåten, tyvärr tror jag att nummerplåten kommer att förstöra utsendet lite på denna typ av hoj i vilket fall som helst, men man är ju tvungen att leva med, nummerplåt, backspeglar ocn blinkers.

    Snyggt ska bli spännande att se fortsättningen

  8. #48
    Officiellt Invalid h.ysons avatar
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Falun
    Hoj
    Virago 535, Honda CB750F, CR250R(pausat amatörbygge), Suzuki K50(väldigt ombyggd), Suzuki GP125, Gas Gas Contact ES 280.
    Inlägg
    106
    Citat Ursprungligen postat av bosse-l Visa inlägg
    Intressant fråga detta med oljepumpen, oljepumpen lär ju dosera rejält olika beroende på vägval och trottelläget och det borde väl egentligen vara bra. Som det låter ut ska det väl trimmas och vad händer då med tvåtaktaren med mer bränsle och luft ska ju i motorn förmodligen ska ju mer olja med i bilden då och då är det nog värre att ta reda på dosering. Har ju inte trimnat (om man nu kan kalla det för trimmning så här i efter han) tvåtaktare sen moppe tiden och Ilo och Puch var befriade från oljepump från början

    Då det kommer till kutsen tycker jag du skulle göra underkanten ungefär som på TD2 mer åt det stuket kartongmallen har än photshop bilden, det tycker jag skulle passa din hoj men det är ju jag som tycker det Frågan är dock hur det kommer att se ut med nummerplåten, tyvärr tror jag att nummerplåten kommer att förstöra utsendet lite på denna typ av hoj i vilket fall som helst, men man är ju tvungen att leva med, nummerplåt, backspeglar ocn blinkers.

    Snyggt ska bli spännande att se fortsättningen
    För trafik kommer en sådan inte att se nå bra ut tror jag, därför jag skissat på denna form för då ska jag nog kunna få till det bra med baklysen och plåt så det ser ut som att det hör ihop. Ska ha dubbla runlysen bak och tänkte göra urtag så dom sitter en bit in och ser mer enhetliga ut och inte bara påhängda utanpå. Ungefär som jag gjorde på moppen men inte så djupt att dom blir släta mot ytan men kanske halvvägs. Nu är jag ingen hoj-historiker på något vis men jag har bara fått känslan av att dom tuffa hojarna på 80-90 talet hade dubbla rundlysen som t.ex. Honda CBR250RR. Formen på nederdelen av kutsen motiverar jag med att jag tycker inte om det generiska kafferacer stuket med helt rak botten, blir för mycket klipp och klistra känsla. Jag vill att det ska se mer enhetligt ut och så täcker det lite av den fula ramen och så sveper linjen vidare ner och ihop med helkåpans bakkant.

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_20190713_191834 small.jpg
Visningar:	25
Storlek:	383,1 KB
Id:	456040

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	1990-Honda-CBR250RR-Tail-730x485.jpg
Visningar:	17
Storlek:	51,9 KB
Id:	456042
    Senast redigerat av h.yson den 2020-09-02 klockan 14:54.

  9. #49
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2016
    Ort
    Överkalix
    Hoj
    Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99
    Inlägg
    2 373
    Citat Ursprungligen postat av h.yson Visa inlägg
    För trafik kommer en sådan inte att se nå bra ut tror jag, därför jag skissat på denna form för då ska jag nog kunna få till det bra med baklysen och plåt så det ser ut som att det hör ihop. Ska ha dubbla runlysen bak och tänkte göra urtag så dom sitter en bit in och ser mer enhetliga ut och inte bara påhängda utanpå. Ungefär som jag gjorde på moppen men inte så djupt att dom blir släta mot ytan men kanske halvvägs. Nu är jag ingen hoj-historiker på något vis men jag har bara fått känslan av att dom tuffa hojarna på 80-90 talet hade dubbla rundlysen som t.ex. Honda CBR250RR. Formen på nederdelen av kutsen motiverar jag med att jag tycker inte om det generiska kafferacer stuket med helt rak botten, blir för mycket klipp och klistra känsla. Jag vill att det ska se mer enhetligt ut och så täcker det lite av den fula ramen och så sveper linjen vidare ner och ihop med helkåpans bakkant.

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_20190713_191834 small.jpg
Visningar:	25
Storlek:	383,1 KB
Id:	456040

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	1990-Honda-CBR250RR-Tail-730x485.jpg
Visningar:	17
Storlek:	51,9 KB
Id:	456042
    Tycker nedre kanten på kutsen ser ut bra som den är, jag ser stuket på det hela mer som en tidig 70-tals racehoj. Det är själva avslutet på kutsen jag menar ser kantigt ut på nedre bilden, men den är kanske bara lite snabbt gjord. Undra hur det skulle se ut med samma form som tankens bakkant har på bakkanten av kutsen? Det tror jag skulle lira ihop med både dubbla infällda baklysen och nummerplåten även om det kanske blir lite mer cafestuk då.

  10. #50
    Officiellt Invalid h.ysons avatar
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Falun
    Hoj
    Virago 535, Honda CB750F, CR250R(pausat amatörbygge), Suzuki K50(väldigt ombyggd), Suzuki GP125, Gas Gas Contact ES 280.
    Inlägg
    106
    Citat Ursprungligen postat av bosse-l Visa inlägg
    Tycker nedre kanten på kutsen ser ut bra som den är, jag ser stuket på det hela mer som en tidig 70-tals racehoj. Det är själva avslutet på kutsen jag menar ser kantigt ut på nedre bilden, men den är kanske bara lite snabbt gjord. Undra hur det skulle se ut med samma form som tankens bakkant har på bakkanten av kutsen? Det tror jag skulle lira ihop med både dubbla infällda baklysen och nummerplåten även om det kanske blir lite mer cafestuk då.
    Någonting sådant får det bli. Kommer bli runda kanter precis som tanken och följa temat "kantig men rund". Har inte fått hem lysena ännu så kan inte helt hundra säga något om måtten men tror att jag kan göra så att den smalnar av lite mot slutet och på så vis få den att se både rund och slimmad ut. Inte lika mycket som denna men lite åt det hållet https://silodrome.com/mash-tt40-cafe-racer-custom/

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	118762359_254186348995814_5025681649733299806_n.jpg
Visningar:	23
Storlek:	378,0 KB
Id:	456045

  11. #51
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2016
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    Honda cb400, Suzuki GP125
    Inlägg
    423
    Jag antar att du är beredd att det kommer låta en del om din racer. Jag var ute här om dagen och öste på, 80km/ innebär ca 6000rpm = låter en del. Maxvarvet ligger på 9000, det lär man inte hålla några längre sträckor. Har du testat detta?

  12. #52
    Officiellt Invalid h.ysons avatar
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Falun
    Hoj
    Virago 535, Honda CB750F, CR250R(pausat amatörbygge), Suzuki K50(väldigt ombyggd), Suzuki GP125, Gas Gas Contact ES 280.
    Inlägg
    106
    Citat Ursprungligen postat av Tammer Visa inlägg
    Jag antar att du är beredd att det kommer låta en del om din racer. Jag var ute här om dagen och öste på, 80km/ innebär ca 6000rpm = låter en del. Maxvarvet ligger på 9000, det lär man inte hålla några längre sträckor. Har du testat detta?


    Här med moppen går det bara i 80-90 så är nog bara runt 8000rpm, den toppar närmare 120 och varvar över 10krpm så jag vet vad jag har att vänta
    Hade tänkt försöka få effekttoppen runt 11krpm på GP'n, men kommer ju inte ligga på fullgas och varva 14krpm hela vägen mellan Falun och Gävle t.ex. men inte pga ljudet utan för att spara på maskinen.

    I klippet gick det inte fortare pga att den gick fett och glödtände/spikade pga sotavlagringar på toppen, det är spikningarna som hörs som ojämnheter i avgasljudet. Nu är det avhjälpt med lite magrare blandning och så gjorde jag toppen vattenkyld.

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_20200502_194602 small.jpg
Visningar:	46
Storlek:	349,7 KB
Id:	456071

    Senast redigerat av h.yson den 2020-09-04 klockan 00:54.

  13. #53
    Officiellt Invalid h.ysons avatar
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Falun
    Hoj
    Virago 535, Honda CB750F, CR250R(pausat amatörbygge), Suzuki K50(väldigt ombyggd), Suzuki GP125, Gas Gas Contact ES 280.
    Inlägg
    106
    Fått till kutsen så nu väntar jag på baklyset så jag ken se hur dom får plats och om det blir infällt eller utanpå. Ska väl försöka hitta på något sätt att fästa den i ramen också och göra nå fästen för pakethållare så jag kan hänga på rullstolen.

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	119097458_10218561053161170_1981940203215233755_o.jpg
Visningar:	36
Storlek:	202,1 KB
Id:	456167

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	119054559_10218561053601181_5086397763449928583_o.jpg
Visningar:	34
Storlek:	172,6 KB
Id:	456168

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	119061297_10218561054241197_9104926598626253509_o.jpg
Visningar:	41
Storlek:	232,1 KB
Id:	456169

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	119069546_10218561052201146_4363212095486572471_o.jpg
Visningar:	47
Storlek:	159,5 KB
Id:	456170

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	118993180_10218561052841162_6032623164493630210_o.jpg
Visningar:	51
Storlek:	178,4 KB
Id:	456171

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	119051085_10218561052521154_2321774797909455247_o.jpg
Visningar:	47
Storlek:	183,4 KB
Id:	456172

  14. #54
    MC-intresserad DMs avatar
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Piteå
    Hoj
    KTM 1290 SDR -16, Yamaha FZR1000 -89, Yamaha TR1 -81, Honda CB750 -75
    Inlägg
    527
    Ser ju mycket bra ut, bra jobbat

    Angående val av baklyse så är jag personligen mycket svag för Laverda SFC 750 som har ett utanpåliggande baklyse.

    https://www.google.com/search?q=lave...w=1680&bih=907

    Tycker det ger en känsla av "racer som gjorts gatlegal" när minsta möjliga arbete gjorts för att montera lysen osv.


    Men det är din hoj så bygg den som DU känner att du vill ha den

  15. #55
    dalis silads avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Ort
    Mölndal
    Hoj
    1984, Yamaha, FJ1100, XRV 750, Kawasaki VN 800
    Inlägg
    831
    Fasiken vad bra du är på detta...

  16. #56
    R1 -06 Steffo Ks avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Hufvudstadsnära
    Hoj
    -06 Yamaha R1 50th anniversary edition
    Inlägg
    2 167
    Grymt snyggt!
    Då får ställa upp i Flåklypa GP med den här hojen sedan .

  17. #57
    Avdankad murvel Tomas Lofteruds avatar
    Reg.datum
    jun 2005
    Ort
    Tokhult
    Hoj
    Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Suzuki GT 250 -80
    Inlägg
    629
    Blir glad när någon ägnar sig åt gamla tvåtaktare!
    Kul att följa ditt bygge.
    Just fått fart på min Suzuki GT 250 1980 igen, efter att ha blåst hål i en kolv under toppfartsnotering på Nynäsvägen i januari. Ny kolv och rensning av vevhuset, så pruttar den så fint igen.

  18. #58
    Officiellt Invalid h.ysons avatar
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Falun
    Hoj
    Virago 535, Honda CB750F, CR250R(pausat amatörbygge), Suzuki K50(väldigt ombyggd), Suzuki GP125, Gas Gas Contact ES 280.
    Inlägg
    106
    Har inte hänt så mycket på bygget men vi har fått upp min barack där den ska stå och äntligen fått se svarven som stått i fraktlådan i över ett halvår och fått in den men är lite kvar innan uppstart. Har byggt ihop ett bord åt den men ska göra en skiva den kan stå på med tryckluftsanslutning på som en liten svävare så kan jag förhoppningsvis flytta runt den själv även om jag sitter i rullstol. Sen ska baracken inredas och byggas hyllor och arbetsbänk m.m. Har en del verktyg till svarv/fräsen på väg från wish, ebay och banggood så ska nog kunna göra lite grejer sen. Hojen glappar rätt ordentligt i svingbulten, nästan 2cm bak vid hjulet och det är glapp i ramen också så räcker inte med att byta bussningar så där ska jag borra ur lite och svarva bussningar och svetsa i ramen och sen tänkte jag bygga en egen kraftigare sving med nållager istället.

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_20200919_174331.jpg
Visningar:	38
Storlek:	194,0 KB
Id:	456433

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_20200921_180731.jpg
Visningar:	27
Storlek:	280,6 KB
Id:	456434

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_20200923_180139.jpg
Visningar:	32
Storlek:	238,3 KB
Id:	456435

    Fick hem baklysen och M-uniten idag, köpte kontakter och tång på wish som funkade riktigt bra så nu kan man få elen att se ordentligt gjord ut till skillnad från dom där vanliga kabelskorna med klämhylsor i plast. Satt 3,5mm på bakljusen och blinkersarna har 4mm så bytte till 4mm(3,9) på bakljusen eftersom det är vad jag fick tag på och kommer köra på alla kontakter.

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	120391936_10218694527537946_2768524412474744203_o.jpg
Visningar:	29
Storlek:	167,8 KB
Id:	456436

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	120337988_10218694527977957_3310326124757578167_o.jpg
Visningar:	27
Storlek:	155,2 KB
Id:	456437


    Nu har vi rensat undan och börjat lägga plattor och förhoppningsvis får vi till ett tak och någon vägg också. Kommer göra stor skillnad att kunna rulla runt och jobba istället för att vara låst till att sitta på en lite trätrall där rullstolshjulen halkar ner för kanterna hela tiden och fastnar och jävlas. Tänk att få kunna ha hojen ståendes på backen och kunna rulla runt den och komma åt ifrån alla håll och jobba och se hur det ser ut. Och får man tak och vägg så kan man ju få något gjort även om det regnar och blåser också.

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	Untitled 4.jpg
Visningar:	32
Storlek:	575,4 KB
Id:	456438

  19. #59
    Officiellt Invalid h.ysons avatar
    Reg.datum
    okt 2004
    Ort
    Falun
    Hoj
    Virago 535, Honda CB750F, CR250R(pausat amatörbygge), Suzuki K50(väldigt ombyggd), Suzuki GP125, Gas Gas Contact ES 280.
    Inlägg
    106
    Provar sådär till att börja med, är ju smidigt med skyltbelysning i baklamporna men känns lite stort och utstickande men får se hur det känns när den sitter på hojen och med skylten under. Sen med färg på så blir det nog också lite bättre.

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	120556270_10218698701362289_1485215212695144601_o.jpg
Visningar:	34
Storlek:	163,5 KB
Id:	456463

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	120453628_10218698701722298_8120782754404984665_o.jpg
Visningar:	30
Storlek:	141,9 KB
Id:	456464

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	120561593_10218698701082282_313572363138704446_o.jpg
Visningar:	31
Storlek:	167,1 KB
Id:	456465

  20. #60
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2016
    Ort
    Överkalix
    Hoj
    Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99
    Inlägg
    2 373
    Citat Ursprungligen postat av h.yson Visa inlägg
    Provar sådär till att börja med, är ju smidigt med skyltbelysning i baklamporna men känns lite stort och utstickande men får se hur det känns när den sitter på hojen och med skylten under. Sen med färg på så blir det nog också lite bättre.

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	120556270_10218698701362289_1485215212695144601_o.jpg
Visningar:	34
Storlek:	163,5 KB
Id:	456463

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	120453628_10218698701722298_8120782754404984665_o.jpg
Visningar:	30
Storlek:	141,9 KB
Id:	456464

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	120561593_10218698701082282_313572363138704446_o.jpg
Visningar:	31
Storlek:	167,1 KB
Id:	456465
    Tycker det ser ut bra, var väl nåt sånt gamla endurance hojar hade baklysena, har du skyltbelysning i dom där bakljuset? Var har du köpt dom? Är på jakt efter nåt liknande till mitt kommande bygge.

    Jag byggde egen skyltbelysning till Hondan med att montera varmvita lysdioder på en plåtbit som döljs av kutsen,. Vrmvita lyser mer likt glödljus, hade först vanliga vita lysdioder med det blåvita ljuset såg ut för jäkligt på en cafehoj.

Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Snacka om det, en svensk ingenjör med fokus på funktion, boende i Italien, med italiensk färg och form-flickvän lade upp bollen för otaliga kulturkrockar.

spixer
Vill du annonsera ovan? Klicka här