Härliga Södermanland, lördag 13 juni

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Man kan alltid fråga då frågan är fri om intresse finns hänga på. Är så att den infon finns i minsta detalj där eventet ligger utlagt "på riktigt". Här på Sporthoj slänger jag egentligen bara ut det lite slarvigt kan tyckas kanske då responsen är för dålig för att engagera mig 100% :)
Och du ser inget samband mellan dålig respons och dålig promo? ;) Om jag ser en dags fika med hoj som transportmedel på dom korta förflyttningarna mellan glassbarerna så är det inte så konstigt att jag inte hänger på, eftersom jag har noll intresse av att äta glass i grupp. Sen är det ju tråkigt om du menar 40 mil hoj, och snabbstopp för lite tankning av förare och hoj, men skriver något annat.

Och nej, jag vågar vägra FB, åsiktsregistrering var inte ok på IBs tid, lika lite som jag uppskattar det idag ;)
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Och du ser inget samband mellan dålig respons och dålig promo? ;) Om jag ser en dags fika med hoj som transportmedel på dom korta förflyttningarna mellan glassbarerna så är det inte så konstigt att jag inte hänger på, eftersom jag har noll intresse av att äta glass i grupp. Sen är det ju tråkigt om du menar 40 mil hoj, och snabbstopp för lite tankning av förare och hoj, men skriver något annat.

Och nej, jag vågar vägra FB, åsiktsregistrering var inte ok på IBs tid, lika lite som jag uppskattar det idag ;)

Jag driver ingen kommersiell "resebyrå" för hojfolk... Låter det stanna där och ska nu ut med ett gäng "motorcyklister" på en tur till Dalarö. Du hittar säkert någon annan tråd att "rodda" i. Ha det bra! :)
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jag kan tycka att bland så här många medlemmar på detta forum borde det finnas någon det passar med en hojtur och ovanstående på menyn. Men är kanske fel fora för gemensamma turer oavsett var i landet dom går av stapeln?

View attachment 454576

Jag driver ingen kommersiell "resebyrå" för hojfolk... Låter det stanna där och ska nu ut med ett gäng "motorcyklister" på en tur till Dalarö. Du hittar säkert någon annan tråd att "rodda" i. Ha det bra! :)
Att du tycker att jag roddar i dina trådar ser jag som att du tycker att jag förstör dom, när jag bara svarar på din fråga, varför ingen hojåkare här nappar på att tillbringa en dag på olika fik ;)

Kör försiktigt!
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Förstår din frustration med dåligt gensvar och uppslutning.
För min del har jag slutat anordna saker som andra gillar.
Men jag gillar att prata med folk och gärna när det finns intressanta motorcyklar.
Att köra i kolonn gör jag bara när jag måste. Däremot skulle jag kunna dyka upp på alla platser men köra min egen väg.

Men ge inte upp, jag tycker det är bra att du anordnar träffar! :tummenupp
E-tuna är dessutom så långt från Tokholma att även SportHojare från andra delar av landet kan delta.

Jag ska försöka dyka förbi på någon av platserna men kan inte lova. Jobbar fullt och kör SportHoj 6 mil enkel resa varje arbetsdag så körabstinens har jag inte... :)
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Förstår din frustration med dåligt gensvar och uppslutning.
För min del har jag slutat anordna saker som andra gillar.
Men jag gillar att prata med folk och gärna när det finns intressanta motorcyklar.
Att köra i kolonn gör jag bara när jag måste. Däremot skulle jag kunna dyka upp på alla platser men köra min egen väg.

Men ge inte upp, jag tycker det är bra att du anordnar träffar! :tummenupp
E-tuna är dessutom så långt från Tokholma att även SportHojare från andra delar av landet kan delta.

Jag ska försöka dyka förbi på någon av platserna men kan inte lova. Jobbar fullt och kör SportHoj 6 mil enkel resa varje arbetsdag så körabstinens har jag inte... :)

Trevligt :) Och du har ju dykt upp tidigare och språkats vid... Ha en goder kväller :)
 

Halvdampis

Medlem
Gick med
30 Mar 2013
Ort
Stockholm
Hoj
TV4 Fact. -17
Hej Peter!

Kommer inte åka med men kanske introducerar en äldre kollega för dig imorgon.
Får se om vi dyker upp i Läggesta vid 11.00, annars ha det så kul imorgon :banana
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Hej Peter!

Kommer inte åka med men kanske introducerar en äldre kollega för dig imorgon.
Får se om vi dyker upp i Läggesta vid 11.00, annars ha det så kul imorgon :banana

Tackar, och dyker du inte upp imorron lär vi väl synas framöver gissar jag. Ta det som både ett hot och ett löfte :D
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Laddad och klar :)

För första gången i mitt liv ska jag köra med en hattlåda. Undrar om jag fått med mig allt nu för turen idag?:ätapiller

Hattlåda2.jpg
 

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Ort
Stockholm
Hoj
rsv4, gsxr1000
Tack för igår Peter & Tomas! Kul att träffa lite nytt hojfolk och prova nya fina sörmlandsvägar! :tummenupp
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Tack för igår Peter & Tomas! Kul att träffa lite nytt hojfolk och prova nya fina sörmlandsvägar! :tummenupp

Trevligt råkas :tummenupp Hoppas det blir fler gånger du dyker upp. Ber om ursäkt för att den utlovade båtturen med Harpsundsekan uteblev. Här som bilden visar vågade jag inte utmana ödet längre :D

5b.jpg
1b.jpg
 
Last edited:

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Tack Peter och Thomas! Det var ganska många på parkeringen vid Läggesta. :tummenupp
Några av dessa borde finnas här på SportHoj och om bara hälften postar här blir tråden lång! :)

Ber om ursäkt att åka på led inte är min grej men det blev 15 trevliga mil som jag inte gjort annars. :)

Från Läggesta till Mångfaldens hus kan man ta Gamla Strängnäsvägen men jag körde förbi Gnesta och handlade bacon.

20200613_113744.jpg
https://www.google.se/maps/dir/59.2...66a1911f79d!2m2!1d17.4377689!2d59.1966324!3e0

Var ni förbi Veskijärve? Jag har kört förbi den lilla gula skylten massor med gånger men aldrig svängt in där. Även en SportHoj kan glatt vifta med svansen uppför backen!

20200613_115817.jpg

Kvarnsjön på estniska och resterna av kvarnen finns på andra sidan vägen...
http://www.veskijarve.se/
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Även du har sett ljuset och skaffat en Bandit? Ser att (nästan) alla höjer sin händer och hyllar underverket i förgrunden.

Förvånadsvärt lite hojar ute på de 35 milen norduppländska krokvägarna igår.

Nja, det är inte min hoj på bilden, men har en "Bandit"... Här har du min i fredag där jag körde fast på Björn Skifs jäkla grusuppfart när vi var och våldgästade honom :D

104288847_847361232458353_8204240244111350558_n.jpg
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Tack Peter och Thomas! Det var ganska många på parkeringen vid Läggesta. :tummenupp
Några av dessa borde finnas här på SportHoj och om bara hälften postar här blir tråden lång! :)

Ber om ursäkt att åka på led inte är min grej men det blev 15 trevliga mil som jag inte gjort annars. :)

Från Läggesta till Mångfaldens hus kan man ta Gamla Strängnäsvägen men jag körde förbi Gnesta och handlade bacon.

View attachment 454627
https://www.google.se/maps/dir/59.2...66a1911f79d!2m2!1d17.4377689!2d59.1966324!3e0

Var ni förbi Veskijärve? Jag har kört förbi den lilla gula skylten massor med gånger men aldrig svängt in där. Även en SportHoj kan glatt vifta med svansen uppför backen!

View attachment 454628

Kvarnsjön på estniska och resterna av kvarnen finns på andra sidan vägen...
http://www.veskijarve.se/

Jepp, vi åkte till Veskijärve via härliga Sjusundavägen :) I dag ska vi åka ute på Tyresö med omnejd och då får vi ta en bit vandringsled. Gena lite på stället som synes på bilden. Kolla om bävrarna är vakna också då det finns en hel del vid några ställen :D

View attachment 454630
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Blev en tur till Tyresö som nämndes. Tog en "hojväg" på en vandringsled för att slippa åka flera mil runt. Lite köigt in på avfarten och fann en liten kul skylt längs "vägen" :)

1a.jpg
2b.jpg
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top