Handledare sökes (Jönköping)

wheeely

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2020
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha XJ600S
Hej!

Jag är en kille på 28 år i Huskvarna.

Jag har precis ansökt om mitt körkortstillstånd, och har en handledare som har lovat att åka upp med mig till inhägnat område och cementera grunderna ordentligt ett par gånger. Ska följa mcjaktens videos och försöka få med allt jag kan.

Det blir däremot lite problematiskt för oss att ge oss ut och åka på landsväg och i stan i och med att vi bara har tillgång till en motorcykel. Man vet ju aldrig om jag välter, och det känns inte riktigt bra att utsätta en passagerare för den risken när man är såpass färsk som jag är.

OBS: Jag har alltså tillgång till motorcykel som jag får låna. Jag ska köpa den av min nuvarande handledare när jag får körkort.

Tidigare trafikerfarenhet: Jag har B-körkort och kört både automatväxlad klass-1-moppe och fotväxlad klass-2 (det senare sparsamt). Har även kört 125cc (twist-'n-go) på semestrar.

Är i övrigt lyhörd, mogen i huvudet, tar inga onödiga risker samt medveten om mina begränsningar.

Finns det någon här som har lite utrymme i schemat i sommar och har lust att ställa upp på att köra lite med mig 5-10 gånger så hade det varit mycket uppskattat. Har lite begränsad budget då jag är student men kan såklart tänka mig att betala en slant per tillfälle.

PMa gärna vid intresse så kan vi prata vidare.

Det kommer antagligen bli aktuellt i mitten av juli.
 
Last edited:

samdave

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2020
Ort
Huskvarna
Hoj
sv650s
jag är 32 år gammal och söker MC handledare i Huskvarna med betalning jag har MC och allt .. om du hitta en skicka mig info ! tack

Mvh
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top