Hej! Jag tänker börja köra MC

LarsJohan

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2020
Ort
Hägersten
Hoj
Ingen (ännu)
Hej! Johan heter jag

Jag ska gå på min första introduktionskurs snart. Har några frågor som jag skulle bli jätteglad om nån kunde svara på:

Jag är 31 år och har körkort, är det rimligt att jag försöker att ta A2 körkort först? jag är så förtjust i den typen av motorcyklar vilket leder till nästa fråga:

Är det rimligt för mig att försöka fixa en äldre billigare motorcykel t.ex: https://www.blocket.se/annons/stockholm/honda_cb_900_f/90288870

Jag är blivande el-ingenjör och relativt händig men inte så rik just nu

Tacksam för svar! :)
 

essge

Medlem
Gick med
20 Mar 2010
Ort
Timmele
Hoj
2021 BMW K1600GT, 1985-Yamaha XT350
Finns ingen anledning att ta a2 kort i din ålder. Utbildningen är samma oavsett vilket kort du tar och när du klarat uppkörningen kan du köpa vilken hoj du vill.
 

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
En timma senare är annonsen borta.
En 900 Bol dOr för femtusen spänn - i Stockholm.
Konstigt att den gick så fort.

Nå, Blocket - i sin outgrundliga vishet, har ett förslag till dig:


Screenshot_20200606-192417_Samsung Internet.jpg


En minimoto! Same<->same... :fyllisar


Nä, men riktigt - marknaden är helt galen just nu. Skit går för guld, på nolltid.
Detta är säljarens arena just nu, man måste veta precis vad man gör just om man skall köpa.


Annars har du rätt - enkel billig hoj att mängdträna på, och som man har råd att lägga på marken vid körgårdsträning är perfekt.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86