Trail Tech Endurance

Ride4real

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2016
Ort
Sollefteå
Hoj
På g
Hej hej jag har en Husaberg 300 årsmodell 2014 och mitt problem är att när jag kör över 40 km i timmen så stannar hastighetsmätaren på noll. Den fungerar mellan 0 och upp till cirka 35. Vet någon vad detta kan bero på?

Skickat från min Nokia 7 plus via Tapatalk
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Ditt problem är just trail tech. Dessa är skit kass o tål varken vatten eller vibrationer. Finns att köpa nya pirat i England för ca 200+ frakt. På Ebay
 

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + VTR
@moddlaren - lyfter min fråga igen då jag är på jakt efter en hastighetetsmätare och gärna ngt där man kan justera trippen med med en remote (vid rb-körningar).
Har du (eller ngn annan) en länk på ett vettigt alternativ som dessutom inte kostar skjortan så är jag all ears!
:Bugar
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Titta på dom mera avancerade cykel datorerna dom har en hel hög med fancy funktioner, välj gärna en med laddbara batterier o belysning.. bes kräver att det skall vara tändbar belysning i mätaren.
 

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + VTR
Titta på dom mera avancerade cykel datorerna dom har en hel hög med fancy funktioner, välj gärna en med laddbara batterier o belysning.. bes kräver att det skall vara tändbar belysning i mätaren.

Jag vet att de riktiga rävarna som kör rallyn kors o tvärs över hela världen enkom kör med ICO och RNS.
För en vanlig dödlig som kör ngt enstaka rb-rally i goda vänners lag känns en "cykeldator" för x antal tusen som en jävla overkill!
Hade varit trevligt att hitta ett prisvärt alternativ som funkar, är hyggligt pålitligt och har de egenskaper jag efterfrågar.
Att söka på eBay ger dig en helsickes massa träffar men frågan återstår om det är ngt att ha....?
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
En cykel dator för ca 500-800 kommer du enormt långt med i från din lokala cykel affär. På min yz250wr hade jag en laddbar dator med trådlös givare i framhjulet.

Vattentät slagtålig ljus hastighet 3 mellantider distans. Olika distanser 15'sparade rutter om man ville jämföra mellean olika körningar. 0-100 tidtagning 0-201meter 0-402 meter med autostart.

Minns inte namnet men det var till downhill cyklar o kostade ca 600 i sverige.
 

mzkjelle660

Sporthojsnörd
Gick med
10 Dec 2019
Ort
Falun
Hoj
08 Yamaha Wr250R, 04 Bmw f650 Dakar , HL500
Vad jag vet är det bara Trailtech Vector som har justerbar tripp, och den har utgått ur sortimentet för många år sedan.
Kör själv numera med F2R app i mobilen. Roadbook editorerna idag använder 2 dimensionell mätning och då fungerar det bäst med en GPS-tripp. Få RB skrivs idag med hjulmätt distans.
Kjell.e

Skickat från min S41 via Tapatalk
 

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + VTR
Vad jag vet är det bara Trailtech Vector som har justerbar tripp, och den har utgått ur sortimentet för många år sedan.
Kör själv numera med F2R app i mobilen. Roadbook editorerna idag använder 2 dimensionell mätning och då fungerar det bäst med en GPS-tripp. Få RB skrivs idag med hjulmätt distans.
Kjell.e

Skickat från min S41 via Tapatalk

Både ICO och RNS har justerbar tripp med en remote man placerar lättillgängligt vid vä tumme för justering av tripp under färd men de börjar som sagt på ~3500 sek som är ett smått löjligt pris för en cykeldator...
:brinnerup
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top