Stöldvåg av motorcyklar – polis varnar

Simon76

Medlem
Gick med
6 Dec 2017
Ort
Hässleholm
Hoj
Street Triple RS
Stöldvåg av motorcyklar – polis varnar
I maj har polisen tagit emot nio anmälningar om stöld av motorcyklar i Östergötland. Sju av stölderna har skett i Linköpingsområdet och två av dem i Norrköpingsområdet.
Stölderna har skett ur garage och flera av de stulna motorcyklarna har annonserats ut till försäljning på internet.
Polisen manar till nu försiktighet i samband med försäljning av motorcyklar och andra fordon. Undvik att, vid en försäljning, bjuda okända personer till bostad eller garage utan stäm träff på annan plats. Var också försiktig med vilka fordonsuppgifter du lämnar ut innan försäljningen är klar.

//Aftonbladet 2020-06-05

https://live.aftonbladet.se/supernytt/tag/Östergötland
 

team toker

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Aug 2007
Ort
på landet långt i söder
Hoj
alldeles för många
jag har en mc på blocket o då var det en från litauen som var mycket angelägen att få komma o titta på den.
men inte fan fick han nån adress att komma till.
o igen.. alltid köpe telefon nr på blocket o aldrig ditt riktiga namn i annonsen
 

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
"Åhhh, varför är ni så dumma att ni döljer registreringsnummer i annonser? Kör ni utan nummerskylt i trafiken också...?"


Japp, vi har haft sådana poster här inne också.

DÄRFÖR! säger jag bara.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Polisen manar till nu försiktighet i samband med försäljning av motorcyklar och andra fordon. Undvik att, vid en försäljning, bjuda okända personer till bostad eller garage utan stäm träff på annan plats. Var också försiktig med vilka fordonsuppgifter du lämnar ut innan försäljningen är klar.

Detta tål att upprepas...

Vi hade liknande problem i mina hemtrakter runt februari-mars. Helt plötsligt fick en massa snöskoterägare nattliga besök och den gemensamma nämnaren var att alla hade annonserat ut dessa snöskotrar på Blocket.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
I vintras skulle en Litauer komma och titta på en cross, jag var ultraskeptisk och så köpte han den ( billigt i Sverje haha ) utan prut, hade exportpapper och rubbet. En på miljonen:D
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
"Åhhh, varför är ni så dumma att ni döljer registreringsnummer i annonser? Kör ni utan nummerskylt i trafiken också...?"

Bra att du tar upp det för jag undrar vad det kostar att bli ertappad med plåten i ryggan?

Känns lite onödigt att köra omkring i andra delar av landet och tala om för nätverken att man är bortrest. Tjänster som upplyser om vad mer det finns av fordon eller andra värden är lite för vanliga. Börjat grunna mer på det där.
 

yama250

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2008
Ort
Hageskruv
Hoj
Yamaha YZ 250 -01 Kawasaki ZZR1400 -07
Bra att du tar upp det för jag undrar vad det kostar att bli ertappad med plåten i ryggan?

Känns lite onödigt att köra omkring i andra delar av landet och tala om för nätverken att man är bortrest. Tjänster som upplyser om vad mer det finns av fordon eller andra värden är lite för vanliga. Börjat grunna mer på det där.
Bara säg att den vibrerat bort och att du hade tur som hittade den och kan montera dit den på närmaste stället som har skruvar!

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Bara säg att den vibrerat bort och att du hade tur som hittade den och kan montera dit den på närmaste stället som har skruvar!

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Det där har faktiskt hänt mig, men vi kom inte på det förrän vi kört halva västra Vättern på geggmoppe-stigar (jag körde back-marker). Var lite olustigt att glida in i samhällen för att proviantera utan skylt..
 

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Örebro
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Som vanligt skyller man på brottsoffren. Hejja svenska polisen! Och Aftonbladet...

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
 

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Polisen är väl mer upptagen med att knäböja inför demonstranter och gråta ut i ett kramkalas i en för övrigt olaglig demonstration mitt under Corona och därmed ta aktiv politisk ställning (big No No som polis oavsett höger/vänster) än att skydda folks egendom.

Fy fan vad synd om de poliser som verkligen försöker göra skillnad och en ordentlig insats bara för att hindras av krångliga regelverk, idioter till chefer, från politiskt håll eller rent korkade aktioner som knäböjen i Sthlm. Så får man polisen att framstå som ett gäng chickens som böjer sig för pöbeln. Helt otroligt. :brinnerup:huvet:glömdet


Däremot ser jag gärna mycket mer sånt här. Mc-polis med piketpolis där bak med förstärkningsvapen MP5. Helst i par som åker runt och snabbt tar kommandot i en situation. Lite som Carabinieri i Italien. En som undersöker och en som står redo med K-pisten.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/...Oiz_d1PXznIhV4Dq7Ha07txpscV0YPhmCYwIate7wqAhg
 
Last edited:

Kyrkratta

Medlem
Gick med
15 Mar 2018
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki 1100
Schnell, helt ärligt, vilka svampar röker du?

En polis som lyckats med att lugna en irriterad folkmassa ska hyllas, ändamålet helgade medlen i den situationen och förtroendet samt respekten för polisen ökade markant.

Skriv på Trumps twitter istället för att sprida fascistpropaganda på Sporthoj. :7peta
 

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Schnell, helt ärligt, vilka svampar röker du?

En polis som lyckats med att lugna en irriterad folkmassa ska hyllas, ändamålet helgade medlen i den situationen och förtroendet samt respekten för polisen ökade markant.

Skriv på Trumps twitter istället för att sprida fascistpropaganda på Sporthoj. :7peta



Jag vet ärligt talat inte vad jag ska svara på den kommentaren. Kan vara det mest korkade inlägg jag sett på detta forum. :död :dummer

1. Hon är polis. Hon får inte välja sida politiskt. Att knäböja och hålla upp en skylt med White silence is violence och sträcka upp högernäven är väl rätt självklart ett politiskt ställningstagande.

2. Demonstrationen var olaglig.

3. Hela demonstrationen var ett direkt hån mot alla som arbetar inom sjukvården. Långt över 50 pers samlade.


Om vi vänder på det. Låt säga att det var NMR eller dylikt som stod där och vråla en massa och polisen i fråga dragit en nassehälsning med plakat med antisemitiska påståenden och försökt lugna ned stämningen. Hade du då suttit här inne och försvarat samma polis då?

För som du säger, målen helgar ju medlen i den situationen.

Nej kliv ner från din höga häst och se utanför din Stockholmsbubbla och inse att det finns ett land utanför din kära storstad.

Sprida fascistpropaganda? Du vet ju uppenbarligen inte vad du pratar om.

Du bevisar alla mina fördomar om naiva stockholmare som skriker rasist och nazist till höger och vänster så fort staten försöker hålla ordning och reda. Du anser säkert att kaffe och bullar är rätt väg för polisen att gå.

Om man på fullaste allvar anser att polisens agerande var korrekt så är man totalt lost eller misslyckas med att se konsekvenserna på längre sikt. Själv anser jag att hon ska få sparken eller skrivbordstjänst då hon uppenbarligen är inkompetent i yttre tjänst.
 

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Däremot ser jag gärna mycket mer sånt här. Mc-polis med piketpolis där bak med förstärkningsvapen MP5. Helst i par som åker runt och snabbt tar kommandot i en situation. Lite som Carabinieri i Italien. En som undersöker och en som står redo med K-pisten.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/...z_d1PXznIhV4 Dq7Ha07txpscV0YPhmCYwIate7wqAhg


Carabineris är cool!



Cool, och kul.
Alltid närvarade, ohyggligt kompetenta och märkligt avslappade.

Dom jag har haft anledning att prata med i norra Italien har varit anmärkningsvärt språkbegåvade - tyskan kommer naturligt i Südtirol, men engelskan lät utmärkt, franskan lika så, och många Carabineris har läst in det nödvändiga på rumänska också...

Långt till bötesblocket, men skoningslösa när det gäller. Överhuvudtaget förtjänar de olika italienska polis- och paramilitära kårerna respekt. Dom gör ett bra jobb i ett bångstyrigt land.
 

Liweba

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2016
Ort
Norr-söder-öst-väst
Hoj
Blå och en orange
Jag vet ärligt talat inte vad jag ska svara på den kommentaren. Kan vara det mest korkade inlägg jag sett på detta forum. :död :dummer

1. Hon är polis. Hon får inte välja sida politiskt. Att knäböja och hålla upp en skylt med White silence is violence och sträcka upp högernäven är väl rätt självklart ett politiskt ställningstagande.

2. Demonstrationen var olaglig.

3. Hela demonstrationen var ett direkt hån mot alla som arbetar inom sjukvården. Långt över 50 pers samlade.


Om vi vänder på det. Låt säga att det var NMR eller dylikt som stod där och vråla en massa och polisen i fråga dragit en nassehälsning med plakat med antisemitiska påståenden och försökt lugna ned stämningen. Hade du då suttit här inne och försvarat samma polis då?

För som du säger, målen helgar ju medlen i den situationen.

Nej kliv ner från din höga häst och se utanför din Stockholmsbubbla och inse att det finns ett land utanför din kära storstad.

Sprida fascistpropaganda? Du vet ju uppenbarligen inte vad du pratar om.

Du bevisar alla mina fördomar om naiva stockholmare som skriker rasist och nazist till höger och vänster så fort staten försöker hålla ordning och reda. Du anser säkert att kaffe och bullar är rätt väg för polisen att gå.

Om man på fullaste allvar anser att polisens agerande var korrekt så är man totalt lost eller misslyckas med att se konsekvenserna på längre sikt. Själv anser jag att hon ska få sparken eller skrivbordstjänst då hon uppenbarligen är inkompetent i yttre tjänst.

Du visar tydligt din brist på förståelse om vad som pågår i världen just nu. Du verkar mer vara en del av problemet än lösningen. Poliskvinna kanske fått nog av alla orättvisor hon ser dagligen och tar ställning. Om inte viktiga människor i samhällsfunktioner vågar ta ställning blir det verkligen någonsin en förändring? Tycker poliskvinnan visade större bollar än vad många män i detta Land har.
Sen sitter du från en skärm och dömmer. Vill du ha rätt till din åsikt. Ta kontakt med poliskvinnan och hör hennes sida utav det hela. Därefter kan du posta din irrelevanta åsikt.
 

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Du visar tydligt din brist på förståelse om vad som pågår i världen just nu. Du verkar mer vara en del av problemet än lösningen. Poliskvinna kanske fått nog av alla orättvisor hon ser dagligen och tar ställning. Om inte viktiga människor i samhällsfunktioner vågar ta ställning blir det verkligen någonsin en förändring? Tycker poliskvinnan visade större bollar än vad många män i detta Land har.
Sen sitter du från en skärm och dömmer. Vill du ha rätt till din åsikt. Ta kontakt med poliskvinnan och hör hennes sida utav det hela. Därefter kan du posta din irrelevanta åsikt.

Varför är mitt inlägg ett bevis på bristande förståelse. Du skämtar väl?

Du är ytterligare en som anser att din åsikt är den enda rätta och alla andra har fel. Vill gärna att du tydligare beskriver varför jag är en del av problemet än lösningen. På vilket sätt? Menar du att jag är rasist för att jag inte springer på stan och demonstrerar i rådande pandemi och utsätter andra för potentiell livsfara? Att bara för jag anser polisen i fråga ha begått ett grovt tjänstefel så tillhör jag automatiskt Trumpföljarna?

Jag vill påstå att du är den som är den stora delen av problemet i samhället. Du ser verkligen allt i svart och vitt. Du verkar även placera alla dina meningsmotståndare i samma fack och föra diskussionen från det. Därför kommer vi inte vidare. Ni vill inte se att problemen kommer från båda håll.


Att påstå att situationen i Sverige och USA är likvärdiga för minoriteter i två helt olika samhällen med olika bakgrund och historier osv. är ju bara löjligt. USA har inrotade strukturer och rasismen/ diskriminering syns på ett helt annat plan än i Sverige.


Jag hade gärna kontaktat henne och tagit en diskussion varför jag som svensk medborgare anser att hon grovt åsidosatt sin yrkesroll och begått tjänstefel. Det är dock svårt då hon har vägrat att ställa upp på intervjuer i efterhand. Dels pga. alla JO-anmälningar hon fått ta emot och för att det pågår en utredning om hennes agerande. Hmm undrar varför.


Jag säger det igen så du inte missar det.

EN POLIS FÅR INTE TA AKTIV STÄLLNING I POLITISKA FRÅGOR.

Sen kan du sitta bakom din skärm på precis samma sätt som jag sitter bakom min. Det betyder inte att du har större rätt att tycka något än din meningsmotståndare. Det är det som är hela saken med en demokrati. Allas åsikter får yttras.

Men jag tackar för din åsikt.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Schnell, helt ärligt, vilka svampar röker du?

En polis som lyckats med att lugna en irriterad folkmassa ska hyllas, ändamålet helgade medlen i den situationen och förtroendet samt respekten för polisen ökade markant.

Skriv på Trumps twitter istället för att sprida fascistpropaganda på Sporthoj. :7peta

Det här med hallucinogena svampar, rökes eller ätes de?


Ber om ursäkt för mina bristande kunskaper om droger.

Dessutom har jag ett förslag och det är att du försöker se det längre filmklippet där aspiranten gör sitt politiska ställningstagande.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top