Koppla intercom till trådlösa hörlurar?

chappe

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2020
Ort
Solna
Hoj
KTM 1290 Super Adventure 2015
Hej!

Jag undrar om någon här vet om det är möjligt att koppla en intercom till ett par trådlösa hörlurar.
Hittills har jag kopplat hörlurar med sladd till intercom-systemet när jag kör med min handledare, men har börjat fundera på om det kan vara möjligt att koppla till ett par trådlösa hörlurar över bluetooth istället för med sladd. Vore så skönt att slippa trassel och att hörlurarna åker ur öronen pga sladden.

Jag har själv svårt att se hur det skulle gå ihop, men vill gärna fråga om någon vet en bra lösning.

Väldigt tacksam för svar!

Mvh,
chappe
 

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Ort
Där det finns en kudde
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
Kanske missförstår frågan men det är väl hela grejen med intercom att den ( huvudenheten, blåtand ) sitter på hjälmen, "hörlurar" eller kalla det "högtalare" sätter man fast inne i hjälmen och i dom flesta hjälmar ( alla kanske ) finns det utrymme just för det att fästa dom med oftast kardborre. Så det blir inget i-petande med lurar in i örat.
Cardo, Sena etc är några märken. Nyare hojar parar du oftast ihop din intercom med hojen samt smartphonen.

Men kanske har jag missuppfattat din fråga.
 

chappe

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2020
Ort
Solna
Hoj
KTM 1290 Super Adventure 2015
Tack för svar!

Jag ska försöka förtydliga vad jag menar.
Jag har en Scala Rider Freecom 4 och har hört att de "högtalare" som fästs inuti hjälmen är ganska kassa (dåligt ljud etc.). Därför har jag kopplat hörlurar med sladd till 3,5 mm-kontakten på enheten. Jag börjar bli lite less på att sladden trasslar och att hörlurar åker ur öronen p.g.a. att det blir för tight med sladden under jackan. Därför undrar jag om det skulle gå att koppla en intercom till ett par trådlösa hörlurar över bluetooth (som exempelvis Apple AirPods Pro). Är dock lite tveksam om det fungerar, eftersom intercom-enheterna också kommunicerar över bluetooth.

Mikrofonen är det inga problem med, eftersom mikrofonsladden är så pass kort.

Uppskattar verkligen svar!

Mvh,
chappe
 

Spyke

Sporthojsnörd
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Trelleborg
Hoj
GSXR 750 -96
Du kan komplettera gamla freecom 4 med JBL högtalarna som kommer med nya 4+. Inte helt billiga dock.
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Du kan köpa ett par Koss PortaPro och sedan kolla på YT hur man får ihop det. Blir bra ljud.
Eller så köper du JBL som är anpassade på Cardo.
Din enhet på hjälmen sänder inte ut BT-ljud som du kan ta emot med ett par pods.
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top