HJÄLP - Styling 2019 Kawasaki z 650

Bastuklubben

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2020
Ort
Linköping
Hoj
2019 Kawasaki Z900
Hejsan hojälskare!

Ska hämta min nya fina z650 på torsdagen och är redan inne nu på att style upp den lite! :D
Detta är min första hoj, tidigare ägt moppe så hängt lite på detta forum men första inlägget som medlem i dett forum!

Jag skulle jättegärna vilja ha åsikter, tips på ägare av z650 som har stylat lite eller andra intresserade som har andra hojar!

För det första så SKA jag skaffa en R&G Tail tidy! Ni som har det på era hojar får jättegärna lägga lägga upp bilder, komma med förslag på leverantörer och liknande.

Jag har också funderingar på att ta bort orginal backspeglarna och köra på någon variant av bar end variant - någon som har erfarenhet och kan hissa eller dissa?

Dessutom tycker jag vanliga rören låter som en gräsklippare, Är det värt att investera i någon form av slipon eller tycker ni jag ska investera i ett fullt system...?
Det som jag kikat på hitills är Akrapovic full system men tycker prislappen är för saftig...


Mod får gärna flytta tråd om jag gjort hel fel!

Uppskattar alla svar och kör försiktigt! :)

Vänliga hälsningar,
Bastuklubben
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Jag tycker styling är någe man gör hur man själv vill ha å inte va andra vill se..
Har flera av mina hojar stylade som jag tycker är snyggt, både landsvägs hoj eller enduro hojarna..
För mig handlar styling om att ha någe som andra INTE har då.. Ingen copycat..
 

Bastuklubben

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2020
Ort
Linköping
Hoj
2019 Kawasaki Z900
Jo det håller jag med om men då jag är rätt nybörjare och inte riktigt vilka som är bra kvalité, vilka leverantörer som är bra så uppskattar jag alla tips så, men exempelvis kommer det blir en r&G Tail Tidy men sen var ifrån jag ska beställa är lite oklart? Billigast är knappast alltid bäst kanske kanske samma sak när det gäller MC-delar (?)

Tack för svar :)
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Tail Tidy är inget jag själv skulle köpa å sätta på en hoj... Skulle gjort någe eget som inte går å köpa...
Så på den frågan kan jag inte ge någe köp råd..
 

Jonte H

MEDLEM
Gick med
22 Mar 2019
Ort
Hbg
Hoj
VFR800X 2017
Grattis :)

Mitt råd är att köra original ett tag först. Om du fortfarande är nöjd med hojen till hösten och tänker behålla den kan du ju styla och meka under vintern. Tråkigt råd kanske, men många verkar tröttna väldigt fort på sina hojar, och byter innan säsongen är slut. Då har man ju stylat den åt nån annan typ :D Nä, ut och kör istället och njut av din fina hoj :tummenupp
 

Bastuklubben

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2020
Ort
Linköping
Hoj
2019 Kawasaki Z900
haha du tänker så! :) njaa vi får se! ;) men ja två säsonger kanske man har den om man gör någorlunda mycket och är intresserade, kan väl vara så man vill ha något större när man är mer bekväm i kläderna så att säga!
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Sen me att ändra hojen så ska de alltid kunna ändra tillbaks till orginal.. Dvs. Ha kvar alla orginaldelar..
När jag har ändrat eller modda om någon del så köper jag extra å spar orginaldelen..
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Sen me att ändra hojen så ska de alltid kunna ändra tillbaks till orginal.. Dvs. Ha kvar alla orginaldelar..
När jag har ändrat eller modda om någon del så köper jag extra å spar orginaldelen..

Mycket klokt, jag är samma och köper en ny del som moddas. Detta är ju speciellt viktigt på nyare hojar som är helfordonsgodkännanda där man ju i princip inte får ändra på nåt, är ju inte så kul om man moddar sönder tex avgassystem och sen inte kan besikta hojen utan åt köpa ett nytt originalsystem.

Att hojen låter som en gräsklippare är väl den trista verkligheten idag, byter du till öppnare system se till att ha nåt som låter måttligt så det inte retar folk och kör med förstånd för att inte störa mer än nödvändigt. De flesta uppskattar nog inte ljudet från en hoj som vi gör utan tycker det enbart låter illa och stör.

Då det kommer till styrändsspeglar så försök kolla på dom i verkligheten vissa är bra och andra är dåliga man ska ju kunna se i speglarna och är det helt plana glas ser man för litet synfält och är det för mycket välvt ser man inte vad som är i spegeln för att det blir så smått, är ju lockande att köpa på eBay men det är ju lite chansning då man inte vet hur spegelbilden är.

Nästa sak tänk på säkerheten, tänk efter vad som moddas och hur.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Komihåg att din garanti upphör direkt du börjar modifiera din nya hoj.. det finns en ktm tråd där motorn rasade o varesig ny garantin tog motorn inte heller försäkrings bolagets maskinskada tog motorn.

Allt detta pga lite bling bling monterat.. det blev en mycket dyr lärdom för killen.
 

Bastuklubben

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2020
Ort
Linköping
Hoj
2019 Kawasaki Z900
Tack alla för era svar! :)

Ja jag kikade upp garantin och fullt system är så jävla dyrt och inte värt det... suger att de låter nada men blir o köra orginal iaf inte byta avgassytem. sen får jag se om jag behåller den kanske jag ändrar det till nästa säsong. Men en tail tidy och bar end mirrors är beställda iaf! :D :banana
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Jädrar vilka trökiga svar du fått här. Modda på som bara den, men håll det ordentligt, behåll i mesta möjliga mån originaldelarna (även om ingen, aldrig, någonsin kommer att sätta tillbaka dem), köp kvalitet och gå loss.

Då jag aldrig iofs grejat med nya hojar som har garanti och grejer har jag ingen aning om hur det ter sig, men som sagt, gör det ordentligt, köp bra grejer (även om billig ebay-kinaskit kan locka), så har du bara igen det. Tro mig...

Kör hårt!
 

Bastuklubben

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2020
Ort
Linköping
Hoj
2019 Kawasaki Z900
Hej igen!

Ja nu har det blivit lite styleing iaf! r&G Tail tidy och styrändsspeglar, mycket mer clean look och fan vad kul det är med MC och att ta MC-kortet är det bästa jag gjort på länge! :banana:rock
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top