Mc jacka för tjockis

aldrig.stanna

Medlem
Gick med
18 Jun 2017
Ort
Söder om söder..
Hoj
Yamaha MT-09 SP 2018
Ärade herrar!
Har nu lagt på mig ordentligt, ca 96 kg på 180 cm. Buken är fenomenal!
Åker sporthoj och har mundering därefter. Skulle gärna ha en snygg skinnjacka men alla verkar framhäva buken allt för mycket tack vare jackornas tighta karaktär.
Har någon tips på snygga jackor, lite sportiga helst ( som passar till ett par daineese skinnbrallor) där man faktiskt inte ser ut som en Michelin gubbe samtidigt? Är trots allt bara 35.
Väl mött eder aldrig.stanna
 

Portland

Sporthojsnörd
Gick med
17 Jun 2010
Ort
Nej.
Hoj
BMW R1200GS -16
Känner igen principen
Köpte cykel för mage, 1200GS

BMW-klubbem har nu utökat sitt utbud i shopen och har numera t-shirts... med tight passform så kallad "slim fit".
Idioter
På mig är alla t-shirts slim fit.
 

aldrig.stanna

Medlem
Gick med
18 Jun 2017
Ort
Söder om söder..
Hoj
Yamaha MT-09 SP 2018
Känner igen principen
Köpte cykel för mage, 1200GS

BMW-klubbem har nu utökat sitt utbud i shopen och har numera t-shirts... med tight passform så kallad "slim fit".
Idioter
På mig är alla t-shirts slim fit.

Precis!
Tänker att fler borde ha problemet höhö... Men vill inte klä mig som en pösmunk bara för det, så någon eller några måste ju ha lite goda tips tänker jag?
Har märkt samma sak, allt som säljs är slim fit numer.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Jäkla mes mage som en grå sparv.. en annan glider in på jämna 114 o har aldrig mått så bra går ca 1,5-2mil om dagen o 2-400 trappsteg. Kör svenskt jofama delbart kanon kvalitet o med absolut svensk passform. Halvarsson är garanterat lika bra.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Släng ut dina speglar, lämna dem till återvinningen ! Rena skräpet.
Köpta på Buttericks ?
Så har du löst problemet.
Själv 116 kg , 172 cm.....
 
Last edited:

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Ärade herrar!
Har nu lagt på mig ordentligt, ca 96 kg på 180 cm. Buken är fenomenal!
Åker sporthoj och har mundering därefter. Skulle gärna ha en snygg skinnjacka men alla verkar framhäva buken allt för mycket tack vare jackornas tighta karaktär.
Har någon tips på snygga jackor, lite sportiga helst ( som passar till ett par daineese skinnbrallor) där man faktiskt inte ser ut som en Michelin gubbe samtidigt? Är trots allt bara 35.
Väl mött eder aldrig.stanna

Jag har själv lite problem med skinnkläder och lite gubbmage. Man får köpa överdrivet stort i storlek. Löste det med att lämna in jackan på stället till en skräddare som öppnade upp sidorna och sydde in två "kilar" på sidorna. Funkar strålande och ser riktigt snyggt ut då han gjorde det i en avvikande färg som fanns på en annan plats på jackan :)
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Var går gränsen för tjockis?
När bukomfånget är större än bröst vidden?? Eller?.
 

The Wolff

Sporthojsnörd
Gick med
3 Jul 2009
Ort
Solna
Hoj
2020 Triumph Street Triple RS
Ärade herrar!
Har nu lagt på mig ordentligt, ca 96 kg på 180 cm. Buken är fenomenal!
Åker sporthoj och har mundering därefter. Skulle gärna ha en snygg skinnjacka men alla verkar framhäva buken allt för mycket tack vare jackornas tighta karaktär.
Har någon tips på snygga jackor, lite sportiga helst ( som passar till ett par daineese skinnbrallor) där man faktiskt inte ser ut som en Michelin gubbe samtidigt? Är trots allt bara 35.
Väl mött eder aldrig.stanna

Jag har en Rukka Thund-R i Storlek54 som borde passa dig. Köpte den förra året och har kört 10 dagar i Norge med det. Helt fantastiskt ställ men nu passar det tyvärr inte mig längre :-( och jag har inte lust att bara köpa nytt. Jackan kostade 7000 spänn ny. Kan det vara något för dig. Inte skinn men snygg modell och Gore-tex pro (3 lagers) med avtagbart innerfoder. Har även brallor till om det kan vara av intresse?
 

aldrig.stanna

Medlem
Gick med
18 Jun 2017
Ort
Söder om söder..
Hoj
Yamaha MT-09 SP 2018
Jag har en Rukka Thund-R i Storlek54 som borde passa dig. Köpte den förra året och har kört 10 dagar i Norge med det. Helt fantastiskt ställ men nu passar det tyvärr inte mig längre :-( och jag har inte lust att bara köpa nytt. Jackan kostade 7000 spänn ny. Kan det vara något för dig. Inte skinn men snygg modell och Gore-tex pro (3 lagers) med avtagbart innerfoder. Har även brallor till om det kan vara av intresse?

Ser väldigt bra ut! Kostar dock bara 4500 på fc moto. De, samt att det får bli något billigt... Nybliven pappa sen igår. Gissar att du inte vill förlora allt för mycket pengar!
I annat fall tackar jag för tipset ser helt klart it som ett alternativ!
 

The Wolff

Sporthojsnörd
Gick med
3 Jul 2009
Ort
Solna
Hoj
2020 Triumph Street Triple RS
Ser väldigt bra ut! Kostar dock bara 4500 på fc moto. De, samt att det får bli något billigt... Nybliven pappa sen igår. Gissar att du inte vill förlora allt för mycket pengar!
I annat fall tackar jag för tipset ser helt klart it som ett alternativ!
Först och främst: stort stort grattis till faderskapet! Hoppas att hela familjen mår toppen.

Vad gäller jackan, sett att Bike säljer för 5000, 4500 var ännu bättre (vill ju ha ett som passar nu). Inte egentligen funderat på vad jag vill sälja för, men kanske typ 3500. Ska ta en funderare, gör du detsamma så kan vi höras om det skulle vara intressant för dig.
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Bästa trådnamnet för i år, det kan vi alla vara enade om va? :fakta

För övrigt är det bästa tipset att åka in och prova nått. Det är faktiskt rätt svårt att gissa sig till passform på mc kläder, hade själv en lista på olika jackor + byxa jag var intresserad av men endast ett fåtal satt bra på mig när jag väl testade.
 

zoddri

Alltid retar det nån
Gick med
17 Jun 2004
Ort
uume
Hoj
Honda VFR1200F -10
Ni är alla halvportioner. (190cm/125kg förra året..)

Lindstrands/Halvarssons kläder är överlag mycket mer anpassade för fullvuxna människor än de lite mer trendiga asiatiska och italienska tillverkarnas kläder. BMW har ju sin egen linje med kläder men då betalar du ju överpris.
Biltemas satt också oväntat bra på mig men det var ju inte direkt "snygg skinnjacka"..
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Jag har varit tjock i nästan 50 år och har börjat vänja mig vid att det inte är snyggt. Då är det mycket enklare att köpa kläder.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Nu kommer sparven och gnäller i denna tråd - jag tycker tvärt om fast samma. :D Är 185 cm/72 kg och det känns som de flesta framförallt textilkläder är gjorda för ölmagar. Ska jag ha rätt längd på ärmar och rygg så får jag en jävla massa tyg över kring magen.

Så - några märken har lite mer kroppsanpassat både på ena och andra hållet. Held tex med sin Cosmo 3.0-jacka som finns i "tummy" storlekar (tummy: 275, 285, 295, 305) kanske kan vara nåt för TS?
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top