Watt på blinkers?

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Vad menar du med fem tecken?

Att det krävs 5 tecken minst för att ett inlägg skall accepteras i tråden.



Jag har en z900 2020 och ska byta blinkers. Då lär jag väl behöva ett par motstånd och har tittat in på dessa

https://www.hojstyling.se/produkt/rg-motstand-micro-10-21-watt/

Det jag då behöver veta är ju vad det är för wattantal på orginalblinkers. Någon som vet?


Varför vill du byta blinkers?
Ah! Till något som syns bättre i trafiken, jag förstår. Vällovligt. :tummenupp

Kolla först så du inte redan har LED-blinkers som original. Jag har svårt att tänka mig en ny nästan liter-hoj som har glödtrådsblinkers.

Isf behöver du inget extra motstånd, då är det bara att sätta dit större och tydligare LED-blinkers.
Lycka till.
 

Barkly

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2020
Ort
Umeå
Hoj
Kawasaki z900 2020
Kolla först om det enkelt går att byta relä istället.

Jag har även skaffat sts som tydligen inte fungerar med alla reläer, tanken har slagit mig men ska testa med motstånd först.

Att det krävs 5 tecken minst för att ett inlägg skall accepteras i tråden.






Varför vill du byta blinkers?
Ah! Till något som syns bättre i trafiken, jag förstår. Vällovligt. :tummenupp

Kolla först så du inte redan har LED-blinkers som original. Jag har svårt att tänka mig en ny nästan liter-hoj som har glödtrådsblinkers.

Isf behöver du inget extra motstånd, då är det bara att sätta dit större och tydligare LED-blinkers.
Lycka till.

De blinkers jag har köpt är visserligen inte fysiskt större men de lyser motsvarande orginal.

Du har rätt att jag har LED som orginalblinkers men när jag provade med två av de nya blinkers så hyperblinkade det. Blir det kanske bra när man byter alla fyra?
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Jag har även skaffat sts som tydligen inte fungerar med alla reläer, tanken har slagit mig men ska testa med motstånd först.



De blinkers jag har köpt är visserligen inte fysiskt större men de lyser motsvarande orginal.

Du har rätt att jag har LED som orginalblinkers men när jag provade med två av de nya blinkers så hyperblinkade det. Blir det kanske bra när man byter alla fyra?



Nej, det tror jag faktiskt inte. Det där låter som motståndet ligger inbyggt i originalblinkersen.
Prova att låta en originalblinkers vara kvar, och koppla bara in en av de nya i samma krets.
Samma blinkfrekvens?

"Hyperblinka" är för övrigt inskrivet i MC-bibeln nu genom din post här ovan. Bra språkbruk! :tummenupp
 

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Örebro
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Att byta relä är lättare (och snyggare) än att hålla på med parallella efektmotstånd. Jag köpte mitt på wish för dryga hundralappen. Plug and play med samma pinout och formfaktor.

Men din hoj kanske är så ny att den saknar relä? I så fall är det motstånd som gäller.
 

Barkly

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2020
Ort
Umeå
Hoj
Kawasaki z900 2020
Nej, det tror jag faktiskt inte. Det där låter som motståndet ligger inbyggt i originalblinkersen.
Prova att låta en originalblinkers vara kvar, och koppla bara in en av de nya i samma krets.
Samma blinkfrekvens?

"Hyperblinka" är för övrigt inskrivet i MC-bibeln nu genom din post här ovan. Bra språkbruk! :tummenupp

Om jag lämnar en orginalblinkers så hyperblinkar den. Jag hade bara bytt de två baktill.
 

Barkly

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2020
Ort
Umeå
Hoj
Kawasaki z900 2020
När jag kopplar in två nya blinkers på vänster sida så blinkar de i te alls. På displayen så lyser den gröna pilen konstant.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top