Yamaha XVS 250

bubbassporthoj

Ny medlem
Gick med
29 May 2020
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha XVS250
Hej! Har precis införskaffat min första hoj - en Yamaha XVS 250 "DragStar" som jag fick köpa för en otroligt billig peng. Egentligen inte alls min typ av hoj, men bra nybörjarhoj med lagom kraft. Min fråga är om ni har några tips på hur jag kan styla om utseendet, framförallt den bakre kåpan och sätet för att den ska vara mer en bonneville till utseende? Jag vill inte ha en bobber... tips och tankar uppskattas!
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Jag har egentligen ingen erfarenhet av glidarhojar, men första tanken är väl att byta till en solosadel och kapa bakskärmen. Kanske ett rakt styre skulle bättre på looken. Vill uttrycka min beundran för det kaxiga i att köpa och köra en glidare på 250cc, inte många har det självförtroendet. Tänk att glida upp bredvid "Hells Angels" med en sådan och se lite oberörd ut. Grymt.
 

bubbassporthoj

Ny medlem
Gick med
29 May 2020
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha XVS250
Snyggt - tack för tips. Jag hade samma tanke om att kapa den hjulkåpan och kanske sätta mindre klumpiga lampor på. Lite besviken att det inte följde med en läderväst på köpet :D
 

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Dragstar 250 = man kan titta i stjärnorna efter draget.

Din ambition att få en XVS 250 att påminna om en Bonneville är dömt att misslyckas.
Bonneville har mutat in parallelltwinsrättigheterna och gjort konceptet till "sitt".
Dragstar-serien är lika intimt förknippad med V-twin så det blir bara pajjigt att försöka byta tåg i farten, så att säga.

Gör så lite som möjligt med din dockracer. Den har en viss charm i original, men bara i just original - eller mycket väl ombyggd, med massor av tunga i mungipan.
Du lär inte behålla den speciellt länge, och nästa ägare har säkert egna planer för ett sådant 20 hk-monster...
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top