SpaceX - Första bemannade uppskjutning

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Ska bänka mig! Brukar kolla på Youtube på klipp från när Rymdfärjan lyfter. Nästan overkligt, vilken sjuk kraft!!
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
*BADUM TSSSSS*


Men detta är ju döfräckt :D

Jo, det blir till att bänka sig med chips och bira på lördag (och köpa extra om det blir söndag istället)

Jag önskar bara att det fanns flera streams man kunde ha uppe samtidigt, ex vis kontrollrummet, launchpad och kapseln, istället för att bara få se vad producenten väljer
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Kommer inte följa de då... Va helt annat å följa Apollo uppskjutningarna i svart vit tv.. Mer som en repris i färg nuförtiden...
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Kommer inte följa de då... Va helt annat å följa Apollo uppskjutningarna i svart vit tv.. Mer som en repris i färg nuförtiden...

För oss ungdomar som missade Apollo för att det var efter nattedags är det fortfarande spännande.
(jag hade nog inte haft något större utbyte av att se dom i den åldern)
Men visst, inget slår den första månlandningen, efter det har rymdprogrammet varit i skymundan.

Jag lyckades kontakta Shannon Lucid på rymdstationen MIR 1996, men hon uppfattade min anropssignal fel, så det blev inte registrerat, jag fick ingen bekräftelse på kontakten.
Efter det gav jag upp mina planer på rymdkontakter och har bara lyssnat på radiotrafiken.
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
För oss ungdomar som missade Apollo för att det var efter nattedags är det fortfarande spännande.
(jag hade nog inte haft något större utbyte av att se dom i den åldern)
Men visst, inget slår den första månlandningen, efter det har rymdprogrammet varit i skymundan.

Jag lyckades kontakta Shannon Lucid på rymdstationen MIR 1996, men hon uppfattade min anropssignal fel, så det blev inte registrerat, jag fick ingen bekräftelse på kontakten.
Efter det gav jag upp mina planer på rymdkontakter och har bara lyssnat på radiotrafiken.

Fanns plastmodeller man byggde på både rymdkaseln å månlandaren... Va svindyra.. Men de gällde å spara på veckopengen..
 

Kyrkratta

Medlem
Gick med
15 Mar 2018
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki 1100
Nästa uppskjutningstillfälle är lördagen den 30 maj. Preliminär starttid är satt till 21:22 svensk tid. Under fredagen bedömdes dock att det var 60 procents risk att vädret skulle stoppa även lördagens uppskjutning.

Går den inte att genomföra finns en ny lucka på söndagen den 31 maj klockan 21:00 svensk tid.
nyteknik.se
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Är det någon som hört om vädret ser lovande ut?

Jag slog just igång streamen så jag har inte någon aning...

Det varierar ju rätt fort vädret där borta, och dom har ju ingen flexibilitet i uppskjutningstid när dom ska docka, då gäller det att vara i tid
 

moddlaren

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Ryssar o kineser skjuter raketer med folk kors o tvärs.

Vad ere som e så otroligt speciell med att en usa baserad raket med folk lyfter .

Är det för att se om dom har snålat på orings materialet igen:va
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top