Tung mc till kort tjej

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
ER6F eller N är två toppenhojar för nybörjare. Kan tänka mig att N är lättare då den är kåplös och nättare än sitt syskon. Bra motorkaraktär också. Smal över sätet. Ångrar att jag sålde min :gråta
 

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
Köpte en FZS 600 Fazer till frun när hon skulle prova köra, låg just norr om 10 tusingen. Jag köpte en billig hoj av två anledningar,
1. hon får vicka den utan att det spelar någon roll.
2. först lära sig lite om hur det är att köra och med den erfarenheten själv komma fram till hojtyp hon tycker om.
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Kanske ni skulle kika på Kawasaki Vulcan S?
Sitthöjden är på knappa 70cm medans MT07 ligger på drygt 80cm.

Hade du velat köra upp med en Vulcan..? :gnissla

Finns en anledning till att Kawa ER6 var Sveriges mest sålda hoj 2006-2010, och att du kunde se den på massor mer körskolor.
Billiga och väldigt lättkörda hojar, löjligt enkla att hitta begagnade också.
Jag hade billig försäkring också som 19 åring.
 

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
KTM Duke 690. Passar inom budget, väääldigt låg vikt (känns som en moppe), smal p.g.a. enbart en cylinder, låter fränt = alla rätt. Provsitt!
 

fieskmask

Medlem
Gick med
1 Jan 2020
Ort
Hedemora
Hoj
Ingen än
Hade du velat köra upp med en Vulcan..? :gnissla

Finns en anledning till att Kawa ER6 var Sveriges mest sålda hoj 2006-2010, och att du kunde se den på massor mer körskolor.
Billiga och väldigt lättkörda hojar, löjligt enkla att hitta begagnade också.
Jag hade billig försäkring också som 19 åring.
Vet folk som kört upp med choppers utan problem så varför inte? Det är inte en svår hoj att köra.

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Vet folk som kört upp med choppers utan problem så varför inte? Det är inte en svår hoj att köra.

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

Det är avsevärt mycket lättare att manövrera en hoj som en ER6 eller liknande runt banan än att köra en "chopper".
Du verkar för övrigt tro att en "chopper" är en modell av hoj och att alla hojar i det segmentet är helt likvärdiga i hur lätta dom är att hantera, ytterst tveksamt uttalande.

Går det att köra upp med en glidare?
Självklart, men är det avsevärt mycket lättare att göra uppkörningen på i princip valfri annan hoj?
Också självklart.
 

fieskmask

Medlem
Gick med
1 Jan 2020
Ort
Hedemora
Hoj
Ingen än
Det är avsevärt mycket lättare att manövrera en hoj som en ER6 eller liknande runt banan än att köra en "chopper".
Du verkar för övrigt tro att en "chopper" är en modell av hoj och att alla hojar i det segmentet är helt likvärdiga i hur lätta dom är att hantera, ytterst tveksamt uttalande.

Går det att köra upp med en glidare?
Självklart, men är det avsevärt mycket lättare att göra uppkörningen på i princip valfri annan hoj?
Också självklart.
Du behöver inte överanalysera det jag skriver.
Det jag syftade på var att Vulcan S är absolut ingen svår hoj att manövrera och dessutom låg vilket lämpade sig bra till korta personer, choppern drog jag in som praktexempel.

K?

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
 

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
KTM Duke 690. Passar inom budget, väääldigt låg vikt (känns som en moppe), smal p.g.a. enbart en cylinder, låter fränt = alla rätt. Provsitt!

Två fel på den. För lätt för att köra upp på. För hög sitthöjd för en kort tjej.
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Finns det inte sänkningssatser till hojen ni hittar så fräser jag gärna en, behövs fler kvinnor på två hjul!
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
1. Man måste ändå sänka.
2. Ändå bättre att hyra trafikskolans hoj på uppkörningen.

Man vill ju gärna ha samma hoj man övningskört med även på uppkörningen? Vet att jag hade det problemet när jag själv tog kortet. Övningskörde på motard, vilket gjorde att konbanan var hur enkel som helst att klara på den uppsatta tiden. När jag sen gick över till körskolehojen fick jag tänka annorlunda och öva betydligt mer för att klara den.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top