Fråga om klassikerförsäkring

DS76

Ny medlem
Gick med
23 May 2020
Ort
Värmdö
Hoj
Ingen just nu
Är det någon som har koll på om man kan få en klassikerförsäkring på en Honda CBR 600 F?
 

ingvar.olsson

Sporthojsnörd
Gick med
31 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM RC8R Track , Husaberg FE390 , Aprilia RXV 550 samt Aprilia RST1000 Futura
Så vitt jag vet är det bara hojar tillverkade fram till 1995 som kan få klassikerförsäkring och dessutom inte riktigt alla, t ex så går det inte med en 1992 CBR900 om de inte ändrat reglerna sedan jag kollade för något år sedan.

Jag provade med ett regnummer på en -97a som jag hittade på blocket och det funkade inte.

Mvh,
Ingvar
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
1990-95 borde jag såklart skrivit

Ursäkta jag var lite ironisk där... Men du kan nog hitta en billig försäkring oavsett om den är klassisk eller inte gissar jag. Min 1100 -94 kostar i stort sett noll och ingenting i försäkring på Bilsport å MC. Här kan du även se vad som gäller på MHRF https://mhrf.se/forsakring Göran Kölborn är en bra och trevlig kontakt där. Lycka till :)
 

DS76

Ny medlem
Gick med
23 May 2020
Ort
Värmdö
Hoj
Ingen just nu
Tack för svar. Får kolla runt lite då.
Mvh. Danne

Så vitt jag vet är det bara hojar tillverkade fram till 1995 som kan få klassikerförsäkring och dessutom inte riktigt alla, t ex så går det inte med en 1992 CBR900 om de inte ändrat reglerna sedan jag kollade för något år sedan.

Jag provade med ett regnummer på en -97a som jag hittade på blocket och det funkade inte.

Mvh,
Ingvar
 

DS76

Ny medlem
Gick med
23 May 2020
Ort
Värmdö
Hoj
Ingen just nu
Ingen fara på taket:)

Och tack för tips. Ska kolla in MHRF.

Mvh. Danne


Ursäkta jag var lite ironisk där... Men du kan nog hitta en billig försäkring oavsett om den är klassisk eller inte gissar jag. Min 1100 -94 kostar i stort sett noll och ingenting i försäkring på Bilsport å MC. Här kan du även se vad som gäller på MHRF https://mhrf.se/forsakring Göran Kölborn är en bra och trevlig kontakt där. Lycka till :)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top