Sitta långt bak vid bakhjulsåkning

ktmexc300

Medlem
Gick med
12 Jan 2020
Ort
Blekinge
Hoj
Honda CBR1000
Hur gör ni? På min sporthoj är sätet så stort att min lilla röv når inte bak till kanten. Armarna är också för korta. Ända Sätt är att klistra fast sig i tanken. Vikten ska ju ligga långt bak men vill inte hänga i styret när jag rycker upp den. Men det hade varit en fördel om jag nådde bak till ”stödet” och slapp klämma ihjäl mina pungkulor. Är det något jag har missat?
 

mencken

Laddtrycksberoende!
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Brok Prestorp
Hoj
Yamaha R1 Turbo -01 / KTM 690 SMC -09/ Fantic 303 Trial -87
Flytta bak ändalykten och koppla upp den så är väl problemet löst?
 

ktmexc300

Medlem
Gick med
12 Jan 2020
Ort
Blekinge
Hoj
Honda CBR1000
Jag känner mig som stålmannen om jag flyttar röven längre bak. Skulle behöva 15cm regel bakom röva för nå stoppet bak.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Om hondan är för stor för både armar o ben så har du gapat efter för mycket. köp en honda monky med en 212cc daytona motor i.. då kommer du kunna power uila på varje växel och både armar o ben räcker till o röven når ändå bak på sadeln.
 

ktmexc300

Medlem
Gick med
12 Jan 2020
Ort
Blekinge
Hoj
Honda CBR1000
Roller klippet är nöje på hög nivå :)
Fast mitt problem är inte att köra på bakhjulet utan att jag är inte nöjd med sitta fast i tanken.
Hade velat haft röv stöd :D Dom bygger hojarna med sadel för kraftigt överviktiga människor med svällande rövar.
jag hade inte riktigt det i åtanke att min röv och armar är liten och korta för denna hoj. Bakhjulsåkning är en bonus, valde hojen av andra orsaker.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Roller klippet är nöje på hög nivå :)
Fast mitt problem är inte att köra på bakhjulet utan att jag är inte nöjd med sitta fast i tanken.
Hade velat haft röv stöd :D Dom bygger hojarna med sadel för kraftigt överviktiga människor med svällande rövar.
jag hade inte riktigt det i åtanke att min röv och armar är liten och korta för denna hoj. Bakhjulsåkning är en bonus, valde hojen av andra orsaker.

Det är inte storleken på röven som ligger till grund för att sadeln är lång på sportmoppar, utan behovet av att skyffla runt röven för att ändra viktfördelning när man kör aktivt.
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Skaffa större röv, kan varmt rekommendera systembolaget och närliggande pizzerior för att öka storleken på den kvickt.
 

H3dlund

Sporthojsnörd
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Sunne
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -17, KTM 380SX -02/-06 hybrid
Ju längre bak man sitter ju vingligare blir det så inte hela världen om du inte kommer bakåt. Sitter du inte bra, byt cykel..
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top