Bussningar vindruta

jasifil

Sporthojsnörd
Gick med
17 Apr 2019
Ort
Värnamo
Hoj
MT09Tra
Jag skulle vilja testa att vinkla ut undre delen av vindrutan till min Tracer så att vinden träffar mig lite lägre än vad som är fallet i nuläget. Någon som vet var man få tag i någon vettig bussning i gummi eller plast som kan funka? Helst i färgen svart. Samt även passande M4-skruvar svarta och helst i plast?

Skickat från min SM-G955F via Tapatalk
 

jasifil

Sporthojsnörd
Gick med
17 Apr 2019
Ort
Värnamo
Hoj
MT09Tra
Det du söker är nog distanser egentligen. Men valfri 4mm kabelgenomföring borde kunna funka.

Ok, får kolla på det! Tack för tipset.

Fast jag skulle egentligen vilja ha tag i lite rejälare prylar som är typ 20-25 mm långa och kanske 10-15 mm tjocka.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Ok, får kolla på det! Tack för tipset.

Fast jag skulle egentligen vilja ha tag i lite rejälare prylar som är typ 20-25 mm långa och kanske 10-15 mm tjocka.
Då är delrinstavar det du vill ha, det finns på alla möjliga ställen. Köp en 15 mm-stav, såga av 20-25 mm långa bitar, borra hål, slipa ändarna så att du får maximal anliggningsyta, skaffa längre skruv, montera ihop.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Annat alternativ är skarvmutter för gängstång, finns M5-6-8-10-12 på Biltema, lite brutaltungt men lätt att testa om det är ett bra mått.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Annat alternativ är skarvmutter för gängstång, finns M5-6-8-10-12 på Biltema, lite brutaltungt men lätt att testa om det är ett bra mått.

Jag är inte alls säker på att man vill spänna fast en långmutter i stål mellan kåpa och ruta.

Det du söker finns garanterat på Hornbach, eller kanske andra byggvaruhus självplockhyllor!
 

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Ort
Inland
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
Har du fortfarande originalrutan?

Den är hopplös att få fason på.
Oavsett hur man själv är byggd så träffar alltid det åt helsike och ger oönskat ryckande i hjälmen.

Har du förresten provat att köra utan ruta för att se hur det går?
 

jasifil

Sporthojsnörd
Gick med
17 Apr 2019
Ort
Värnamo
Hoj
MT09Tra
Har du fortfarande originalrutan?

Den är hopplös att få fason på.
Oavsett hur man själv är byggd så träffar alltid det åt helsike och ger oönskat ryckande i hjälmen.

Har du förresten provat att köra utan ruta för att se hur det går?
Nej jag har plockat bort originalrutan eftersom den precis som du säger var helt omöjlig att få fason på. Jag har gjort en egen som är bredare nertill än original och betydligt lägre. Körde utan också ett tag men jag tycker att min hemmagjorda är snyggare än att köra helt utan. Dock vill jag vinkla ut nederdelen så att jag förhoppningsvis kan sänka luftströmmen ytterligare.

Skickat från min SM-G955F via Tapatalk
 

jasifil

Sporthojsnörd
Gick med
17 Apr 2019
Ort
Värnamo
Hoj
MT09Tra
Då är delrinstavar det du vill ha, det finns på alla möjliga ställen. Köp en 15 mm-stav, såga av 20-25 mm långa bitar, borra hål, slipa ändarna så att du får maximal anliggningsyta, skaffa längre skruv, montera ihop.

Det där låter precis som något som skulle passa. Har du möjligen något tips på var man kan köpa sådana? Då tänker jag främst på butiker. På nätet hittar jag säkert något men det brukar vara så ohemult höga fraktpriser på den typen av prylar. Fast har du någon bra nätbutik på lut tar jag gärna emot tips om den också. :)
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Det där låter precis som något som skulle passa. Har du möjligen något tips på var man kan köpa sådana? Då tänker jag främst på butiker. På nätet hittar jag säkert något men det brukar vara så ohemult höga fraktpriser på den typen av prylar. Fast har du någon bra nätbutik på lut tar jag gärna emot tips om den också. :)
Jag köpte från maskindelen.se, tex https://www.maskindelen.se/category/rund-acetal-pom-c

Annars har Classe billiga kavlar som är perfekta att svarva eller bygga saker av i garaget: https://www.clasohlson.com/se/Fondantkavel-33-cm/p/44-2772
 

Snicke

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Piteå
Hoj
Yamaha Banshee -01
Ett alternativ är att åka till en mekanisk verkstad. Man brukar ha lite Acetal då det är en plast som är otroligt lättbearbetad och ger superfin finish från maskiner. De distanser du behöver blir förmodligen ganska billiga då de är väldigt snabbt tillverkade i en svarv.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top