Är Harley Davidson slut inom kort?

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Utanbys
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Det där med märkesfixering.... undrar om det bara gäller HD-folket?:va

Självklart finns det andra motorcyklister som är märkesfixerade. Men den extrema märkesfixering som är inom customvärlden har jag inte sett i några andra MC miljöer så som offroad, sporthojar, caferacers, supermotard, touring etc.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag kollade lite på HD's modellutbud i år (efter att Plast visade upp sin) och HD borde rensa upp i modellprogrammet.

Det är ju ingen större vits att sälja exakt samma bojsänke med 8 olika namn och olika kåpor.
Dom som köper en HD skruvar ju av hälften av det fabriksmonterade, och köper till eftermarknads-skit för vad en bra motorcykel kostar, för att alla vill ju vara "unika"
Sen köper alla exakt samma eftermarknadsgrejor för att alla vill vara "unika" på rätt sätt.

Jag såg att dom hade någon modell som såg ut som en motorcykel också, dock var det bara en 750, med nästan samma prestanda som i en Suzuki från 83, fast lite tyngre då... (BARA 20HK MINDRE)

Hur kan man inte överträffa en Suzuki från 83, med tillgång till modern teknik? Till och med vridmomentet var lägre... (dessutom kallar dom motorn High Output Revolution x)

Det är inte många som lyckas med att få ut bara 64hk ur 750cc med insprutning, någon gammal Ural kanske?

Näe, tunna ut utbudet till 2-3 modeller med stor traditionell HD motor (luftkyld) och en Sportster modell
Skit i street rods och allt vad det heter, kundbasen har ölmage och väst, även om några har kondommössa och jeansacka på veckorna när dom jobbar på reklambyrå eller som barista på något vegan-cafe...
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59
Jag såg att dom hade någon modell som såg ut som en motorcykel också, dock var det bara en 750, med nästan samma prestanda som i en Suzuki från 83, fast lite tyngre då... (BARA 20HK MINDRE)

Hur kan man inte överträffa en Suzuki från 83, med tillgång till modern teknik? Till och med vridmomentet var lägre... (dessutom kallar dom motorn High Output Revolution x)

Det är inte många som lyckas med att få ut bara 64hk ur 750cc med insprutning, någon gammal Ural kanske?

Jag är ganska säker på att alla Uraler med insprutning är på 41hk men ärligt talat har de inte väghållning för mer. Kanske är samma för HDn?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag är ganska säker på att alla Uraler med insprutning är på 41hk men ärligt talat har de inte väghållning för mer. Kanske är samma för HDn?

Vad menar du?
Det är ju rena rejsmotorcykeln, dom har ju flytande tvåkolvsok...
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top