Fiddy 125cc motor modell.

Johan-71

Ny medlem
Gick med
13 May 2020
Ort
Stockholm
Hoj
Fiddy dirtbike
Hej!

Har en fråga angående min Fiddy 125cc. På godset till motorn står 154FMI, men jag är lite osöker på vilken modell detta är? Har ett oljeläckage vid cylinderfoten och behöver köpa packningssats. Helt ny inom detta område, så därav min okunskap... Tacksam för svar!
 

Bifogat

  • Fiddy motor.JPG
    Fiddy motor.JPG
    32.2 KB · Visningar: 28

Sukkaha

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jun 2014
Ort
Falkenberg
Hoj
1976 Honda Z50a
Zongshen motor? Har det alltid läckt eller har någon fixat med cylindern nyligen? Har för mig att det ska vara en o-ring tillsammans med cylinderfotspackningen som är lätt att missa. Jag har återanvänt mina packningar många gånger. Bara sprayat på lite nytt klister alt packnings silikon.
 

Sukkaha

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jun 2014
Ort
Falkenberg
Hoj
1976 Honda Z50a

Johan-71

Ny medlem
Gick med
13 May 2020
Ort
Stockholm
Hoj
Fiddy dirtbike
Hej och stort tack för dina tips, Sukkaha! Vet faktiskt inte så mkt om motorns historik, men uppenbart att någon skruvat på den eftersom det sitter någon slags tätningsmassa vid cylinderfoten och även där cylindern möter toppen. Jag tittade på ett Youtube klipp som visade kolvbyte ganska deltaljerat och där såg man även de o-ringar du beskriver. Tänke använda den videon som instruktion när jag byter packningarna.
 

Sukkaha

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jun 2014
Ort
Falkenberg
Hoj
1976 Honda Z50a
Hej och stort tack för dina tips, Sukkaha! Vet faktiskt inte så mkt om motorns historik, men uppenbart att någon skruvat på den eftersom det sitter någon slags tätningsmassa vid cylinderfoten och även där cylindern möter toppen. Jag tittade på ett Youtube klipp som visade kolvbyte ganska deltaljerat och där såg man även de o-ringar du beskriver. Tänke använda den videon som instruktion när jag byter packningarna.

Det är en simpel konstruktion. Skitbra att lära sig skruva på och inte asdyrt om det går åt pipan

Go for it! :tummenupp
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top