Ktm 450 EXC elproblem

venstake

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2019
Ort
Västernorrland
Hoj
450 Exc
Har en ktm 450 exc 2007 som har börjat krångla igen. All el utom bromsljuset till bakbromsen fungerade innan jag justerade ventilerna. Efter jag gjort det och satt ihop hojen igen så var elstarten helt död, kört den några småturer efter det och inget mer fel upstått. Sen skulle jag plocka bort hela original bakljus och regplåtshållare med allt det innebär, efter det så är all el på hojen helt död. Känns som det ska vara nått lätt men har känt och dragit lite i varenda kabel jag hittat, batteriet köptes nytt ifjol och är laddat. Finns ju ett par kablar som inte går till nånting och ja hittar ingenting att koppla dom till heller. Men den funkade innan med samma elsystem så nån som har nått tips på vad man ska börja kolla efter?

Även bakbromsen går inte att lufta alls efter jag bytte ut bromsljuskontakten som sitt i bromscylindern. Har luftat den i två timmar och kolven i oket rör sig inte en millimeter hur jag än gör. Är det bara fortsätta lufta som gäller eller?
 

sylta nr1

Sporthojsnörd
Gick med
23 Mar 2006
Ort
Ulricehamn
Hoj
Cx 500 EXC300 Tenere 700 EXC-F 250
kollat jordflätan?
Skaffa en plastspruta på apoteket och sug med alt. tryck baklänges så ska du få se på grejer!:tummenupp
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top