Jag är elbil 2.0

Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
OBS -Rubriken har ändrats men det är väl ingen som läser från första inlägget ändå.

Har ett skrälle på lut från andra sidan landet och säljaren, mindre firma, är tillmötesgående men skrev nu sist att det verkar segt med att få transportpriser men försöker vidare imorgon.

Vet inte om denna bransch är särskilt drabbad nu men finns det erfarenhet av någon firma som brukar vara snabb och smidig för denna sträcka?

Alternativet är 105 mil släpa biltrailer och det undviker jag gärna, även om hämta här/lämna där råkar finnas.
 
Last edited:

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Det finns en schysst biltransportör i Uppsala som åker runt i landet, när jag har kommit upp i rätt promille så kommer jag nog ihåg vad de heter, lightzeimers sucks...
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Kolla bara att den du anlitar har giltiga försäkringar, det kan bli tråkigt annars om biltransporten är med om något.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Äh det blev för mekigt, ena tillfrågade hade tydligen fått säga upp 40 tradare och dom kvarstående skulle försöka hålla kvoten uppe? Ta det inte ordagrant då infon är i tredje person, minst. Den andra gav ett pris, 2500 exkl. men när var högst oklart.

Fakkit, Sportbike skrev imorse att det finns något som heter tåg så jag kolla upp det. Det stämmer så först i klassen kosta som en bilresa med minuset kommunisttrafik sista kilometrarna.

Varför detta krångel undrar ni? Jo tanken rymmer bara 15 mil i bästa fall, äventyret börjar imorgon bitti. Återkommer men ev. i annan tråd eller rubrik :gnissla
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Äh det blev för mekigt, ena tillfrågade hade tydligen fått säga upp 40 tradare och dom kvarstående skulle försöka hålla kvoten uppe? Ta det inte ordagrant då infon är i tredje person, minst. Den andra gav ett pris, 2500 exkl. men när var högst oklart.

Fakkit, Sportbike skrev imorse att det finns något som heter tåg så jag kolla upp det. Det stämmer så först i klassen kosta som en bilresa med minuset kommunisttrafik sista kilometrarna.

Varför detta krångel undrar ni? Jo tanken rymmer bara 15 mil i bästa fall, äventyret börjar imorgon bitti. Återkommer men ev. i annan tråd eller rubrik :gnissla

Det finns ju jeepdunkar, men bilar med 15 mils tank brukar sällan vara gjorda för att köra motorväg i timmar...

Jag såg någon streetracer på youtube som ställde upp i någon tävling där det var obligatorisk gatkörning mellan rejsen, visst gick det bra att ha följebil som tankade upp fuelcellen, men kylningen var största problemet...
 

Mr Woland

Glenn
Gick med
14 Aug 2009
Ort
Göteborg
Hoj
R1250GSA
Tåg och köra hem röstar jag för, kan ju bli ett skoj litet äventyr med tank för 15 mil. Det enda det kostar är lite av din tid;) Orka böka med transport när man kan lösa det själv.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
And so it begins.. nyinhandlad frulle på världens största Pressbyrå, jag frågade.

20200507-054936.jpg
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
:) Bra jobbat hittils. :tummenupp Har du inte redan haft det....
Så har du nu kommit Corona centrum, Sverige.
Bara hålla tummarna för dig ! :)
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
F-n.. visste att jag inte skulle ha slickat på den där stolpen.

..än så länge lever jag men det går inte helt fort. Är i Borås, tror jag.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Är du framme snart????? (tjat från forumpassagerare) :hihi
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Med ålderns rätt så är det väl minst två övernattningar som gäller. :D

I 25-30 års åldern körde jag ToR Umeå-Göteborg på 28 timmar tror jag det var...

Nu skulle jag nog sova en natt innan jag körde hem.

På väg ner så pissade jag medans jag tankade och åt medans jag körde, på väg tillbaka stannade vi och åt och rastade hundvalpen vi hade hämtat.

Sen gjorde vi om resan ett halvår senare för att det var återträff för valparna, ett annat par som köpte valp samtidigt hade 7 mil enkel, dom tyckte det var för långt att åka, så vi erjöd oss att svänga förbi och hämta upp dom.

Det är svårt att köra 100mil på under 10 timmar, även på natten. :D
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Jag är ju för bövelen inte framme än... OK här är några jag har slippsstrimlat och kan någon förklara hur nära man ska ligga för att vinna något på det?

20200507-200952.jpg


20200507-201027.jpg


20200507-201312.jpg


Denna hitta jag längs vägen också, ganska phet va? Lite sugen på vajern där under men nu är jag en hedersknyffel och..

20200507-201809.jpg
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Om du ligger ½ till 1 meter bakom så är det OK sug......
Jag har inte själv reaktionerna för detta....
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top