REGLER FÖR TEKNIKFORUMET
Dessa regler appliceras även på övriga felplacerade teknikrelaterade trådar

VEM SKA SVARA PÅ FRÅGOR?
- Den med erfarenhet i ämnet
- Kom inte med gissningar
- Undersök ämnet väl, svara utförligt med bilder om möjligt.
- Sammafatta ditt svar i ett (1) inlägg istället för flera.
- För icke MC-relarade frågor, använd OT Teknikforumet
VARFÖR DESSA REGLER?
- Vi behöver sålla ut felsvaren som kan få otrevliga konsekvenser
- Irrelevanta diskussioner skall ej förekomma
- Detta forum ska vara SERIÖST.
- Regelbrott leder till banning från teknikforumet.
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I TEKNIKFORUMET
Sidan 5 av 5 FörstaFörsta 12345
Resultat 81 till 84 av 84
  1. #81
    Yama Kawa Nörd cidairs avatar
    Reg.datum
    mar 2015
    Ort
    Kullavik
    Hoj
    Z1300DFI, Z1 900, Z1000J, R1M, RD350, TZR125RR, MT-09 SP
    Inlägg
    1 376
    ÄNTLIGEN!!!
    Nu har jag löst mysteriet med den okonsekventa och väldigt konstiga, och oftast höga, tomgången.
    En av nålarna har troligtvis varit något böjd, och nu upptäckte jag att den var helt av vid första skåran, när jag skulle montera en ny uppsättning förgasare.
    Köpte en uppsättning H2-4 förgasare från USA, som nu är ultraljudstvättade och blästrade ( vapor blasting ) samt bestyckade med nya munstycken, samt inställda efter originalspecen.

    Så jäkla skönt! Nu går den som en dröm.

  2. #82
    Yama Kawa Nörd cidairs avatar
    Reg.datum
    mar 2015
    Ort
    Kullavik
    Hoj
    Z1300DFI, Z1 900, Z1000J, R1M, RD350, TZR125RR, MT-09 SP
    Inlägg
    1 376
    Troligtvis har väl nålen kärvat och gjort att tomgången inte ville gå ner direkt utan kunde hänga sig och sedan hacka sig ner till normalt varv. Nu sitter det aluminiumtrottlar i istället för de gamla i stål. Fina originalnålar också.

  3. #83
    Yama Kawa Nörd cidairs avatar
    Reg.datum
    mar 2015
    Ort
    Kullavik
    Hoj
    Z1300DFI, Z1 900, Z1000J, R1M, RD350, TZR125RR, MT-09 SP
    Inlägg
    1 376
    Nu ska jag bara få den att varva ut också... den går fint i låg- och mellanregistret ( drar bra ), men vill inte varva mer än ca: 6000rpm. Har provat med #97.5, #102.5 och nu sist #105 main jet. Stiften har gått från gråvit till mellanbrun nu. Provat att ändra nålarna också, men ingen större skillnad. Kan det vara avgassystemet som begränsar? Det är helt nytt ( ej Kawasaki ). Tror Doremi, kanske?

  4. #84
    Friherre Sydneys avatar
    Reg.datum
    jan 2006
    Ort
    V-ås
    Hoj
    H1
    Inlägg
    2 229
    Citat Ursprungligen postat av cidair Visa inlägg
    Nu ska jag bara få den att varva ut också... den går fint i låg- och mellanregistret ( drar bra ), men vill inte varva mer än ca: 6000rpm. Har provat med #97.5, #102.5 och nu sist #105 main jet. Stiften har gått från gråvit till mellanbrun nu. Provat att ändra nålarna också, men ingen större skillnad. Kan det vara avgassystemet som begränsar? Det är helt nytt ( ej Kawasaki ). Tror Doremi, kanske?
    Så lite borde den inte varva ens med ett passivt avgassystem. Jag har en H1 och den varvade inte heller mer när jag köpte den. Men det berodde på att tändystemet inte hängde med så jag köpte ett HPI rotorsystem och nu varvar den lätt över 10 tusen.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version

Namn:	H1.jpg
Visningar:	13
Storlek:	164,5 KB
Id:	455899  

Sidan 5 av 5 FörstaFörsta 12345

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Men har ni haft en äldre japan så låg det en JIS-mejsel i verktygspåsen. Jag har ett par sådana sparade.

gundj
Vill du annonsera ovan? Klicka här