Permitterad och långtråkigt

Babe2

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2013
Ort
Bergum
Hoj
Honda 2016 CB1000R
Japp då slog Corona till mot mig med, permitterad på 80%
Måste infinna mig på jobbet varje måndag och onsdag 09-12. Men jag funderar på om jag på torsdag skall ta hojen och dra iväg. Min tanke är Söderåsensnationalpark. Någon som varit där? Hur är campingen/vandrarhemmet. Är lite nojig för att campa helt själv, men hellre det än att dö av tristess. Eller har någon annan tips vart jag och Hondan kan fara. Utgår från Göteborg.

/B
 

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
Om natiopnalparken vet jag inget, men det finns trevliga krokiga vägar uppe på åsen runt Stenestad.
 

Jonte H

MEDLEM
Gick med
22 Mar 2019
Ort
Hbg
Hoj
VFR800X 2017
Babe2

Vad får dig att vilja campa på just Söderåsen ? -Visst, här är mycket fint och jag kör ofta i dessa områden själv. Naturen är härlig och vild, men ibland ganska mycket folk i rörelse. Om du kommer söderut får du även njuta av våra fina rapsfält, som blommar ovanligt tidigt i år :)
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Söderåsen har en del fasta vindskydd. Vid klåverödsdammen är det vi.dskydd med eldstad, närhet till toalett och en gårdspump med färskvatten från brunn. Parkering finns nära. Ljungbyhed med lite affärer och pizzeria finns 10 minuters körning ner från åsen.

Söker du på söderåsen och fasta vindkydd får du upp kartor med bra information och utmärkta platser för övernattning.
97f2382602dfcc0587b0a64f2c82a612.jpg
 
Last edited:

Jonte H

MEDLEM
Gick med
22 Mar 2019
Ort
Hbg
Hoj
VFR800X 2017
Ska nämnas att mycket av tjusningen med Söderåsen är alla omtyckta vandringsleder. När du har fått nog av vandring tar du hojen och styr mot Kågeröd och besöker Ring Knutstorp :)

https://ringknutstorp.com/
 
Gick med
19 Feb 2013
Ort
Charming, CA
Hoj
Riskokare
Jag var uppe på åsen idag. Mycket folk, både i skogen och på vägarna! Vandrarhemmet (Klåveröd) såg välbesökt ut.
Ta med dig vandringskängor om du ska hit. Finns flera trevliga leder, bla. Skåneleden, som passerar precis utanför husknuten.
 

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Var där på påskafton, fick vända då parkeringen var full. Säger bara att med tanke på hur många som åker dit finns det nog bättre ställen att dra till...
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top