Irriterande trender

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
På tal om sverker. Jag höll på meja ner honom med moppen när jag var 15 år. Jag hade solen i ögonen och han och en kvinna klev rakt ut i gatan framför mig.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
På tal om sverker. Jag höll på meja ner honom med moppen när jag var 15 år. Jag hade solen i ögonen och han och en kvinna klev rakt ut i gatan framför mig.

Soptunne Sverker?
Jag har lånat ut produkter till honom ett par gånger som han hade med i sitt program, lyckligtvis kastade han inga av dom i tunnan, utan det var dom andra produkterna han jämförde med som hamnade där.

Sen satte han sig vid mitt bord och fikade på stan en gång när det var ont om sittplatser, vi kallpratade inte mer än nödvändigt men jag fick intrycket att han var en trevlig gubbe, inte alls så gubbsur som han verkade på TV, och i ärlighetens namn, han skulle ju slänga skitprodukter i tunnan och visa på bättre alternativ i konsumentupplysningssyfte.

Det är en annan irriterande trend, förut hade vi program på TV för att förhindra oss att köpa skit, nu går TV mest ut på att få oss att köpa skit.
(det påverkar IOFS inte mig som aldrig ser på TV)

Men tänk er "Trafikmagasinet" på TV3, dom skulle aldrig våga klaga på avsaknaden av invändigt handtag på bakluckan på en VW, då dom aldrig mera skulle få sälja en annons till den koncernen igen.

Jag saknar också "Teknik-TV" som Sigma, som upplyste oss om det senaste inom teknik och vetenskap, även om det var på ett töntigt sätt (man var väl tvungen att dumma ner det så att även helt teknikfrånvända människor skulle ha någon behållning av programmet)
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Soptunne Sverker ja!. Utanför gamla SVT huset på midgårdsvägen i Luleå år 2001
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
När Sveriges Radio har hockey på sportradion och deras "expert" slänger sig med ord som rajtare och leftare samt keeper, lägg därtill när Skellefteå omnämns tycks den som refererar vara tvingad att tillägga AIK, så när resultaten redogörs kan det låta Skellefteå AIK Färjestad 2 - 3
- va fan spelade 3 lag i den matchen ?

Att alla serier på elitnivå har döpts om till SHL, DHL osv osv en irriterande trend.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
lägg därtill när Skellefteå omnämns tycks den som refererar vara tvingad att tillägga AIK, så när resultaten redogörs kan det låta Skellefteå AIK Färjestad 2 - 3
- va fan spelade 3 lag i den matchen ?
Om nu kommentatorn känner sig nödgad att nämna att Skellefteå är en allmän idrottklubb borde det väl i rättvisans namn även nämnas att Färjestad är en bollklubb?

I övrigt kan det vara ganska så irriterande när en artikel om något som har inträffat för ett idrottslag totalt utelämnar vilken idrott det laget ägnar sig åt samt vart det hör hemma. Till exempel att artikeln handlar om att laget "Glada Bollkillarna" har lämnat in en protest mot et domslut i SM-slutspelet, utan att då nämna att det är ett bangolflag från Gnesta.
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Om nu kommentatorn känner sig nödgad att nämna att Skellefteå är en allmän idrottklubb borde det väl i rättvisans namn även nämnas att Färjestad är en bollklubb?

I övrigt kan det vara ganska så irriterande när en artikel om något som har inträffat för ett idrottslag totalt utelämnar vilken idrott det laget ägnar sig åt samt vart det hör hemma. Till exempel att artikeln handlar om att laget "Glada Bollkillarna" har lämnat in en protest mot et domslut i SM-slutspelet, utan att då nämna att det är ett bangolflag från Gnesta.

Kan det vara så att dom nämner AIK för att 08:eek:rna ska få höra sitt svart/gula lag i högsta serien. :hihi :hihi
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag har alltid argumenterat för att det inte finns något enskilt lag som heter AIK

På samma sätt som det inte finns något enskilt lag som heter IK,IF,IS,SK,IFK,BK,AIF osv...

Det lär ska finnas ett AIK i Stockholmstrakten, utöver Skellefteå AIK, men jag är inte så insatt...
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
När Sveriges Radio har hockey på sportradion och deras "expert" slänger sig med ord som rajtare och leftare samt keeper, lägg därtill när Skellefteå omnämns tycks den som refererar vara tvingad att tillägga AIK, så när resultaten redogörs kan det låta Skellefteå AIK Färjestad 2 - 3
- va fan spelade 3 lag i den matchen ?

Att alla serier på elitnivå har döpts om till SHL, DHL osv osv en irriterande trend.

Du är bakåtsträvare, allt nytt är bättre! :7peta :D
Men eftersom jag är intresserad av språk så letade jag lite och, de som varit lite nytänkande bland friidrottarna har ändrat namn på Allmänna IdrottsKlubben. :crash
Friidrott (äldre benämningar fri idrott och allmän idrott) är ett samlingsbegrepp för ett antal olika sporter
https://sv.wikipedia.org/wiki/Friidrott


Att spela i högsta divisionen är inte längre Division 1 men det är modärnt att inte vara logisk så det är väl logiskt! :tungan

NFC är ingen ny amerikansk snabbmatskedja utan förkortningen på det modärna namnet på Staten Kriminaltekniska Laboratorium numera... :(
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Jag har alltid argumenterat för att det inte finns något enskilt lag som heter AIK

På samma sätt som det inte finns något enskilt lag som heter IK,IF,IS,SK,IFK,BK,AIF osv...

Det lär ska finnas ett AIK i Stockholmstrakten, utöver Skellefteå AIK, men jag är inte så insatt...
Fel.
Det finns bara ett AIK, och dom kommer inte från Skellefteå.
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Du är bakåtsträvare, allt nytt är bättre! :7peta :D
Men eftersom jag är intresserad av språk så letade jag lite och, de som varit lite nytänkande bland friidrottarna har ändrat namn på Allmänna IdrottsKlubben. :crash
Friidrott (äldre benämningar fri idrott och allmän idrott) är ett samlingsbegrepp för ett antal olika sporter
https://sv.wikipedia.org/wiki/Friidrott


Att spela i högsta divisionen är inte längre Division 1 men det är modärnt att inte vara logisk så det är väl logiskt! :tungan

NFC är ingen ny amerikansk snabbmatskedja utan förkortningen på det modärna namnet på Staten Kriminaltekniska Laboratorium numera... :(

Sant, ni som missa 80 talet kan jag bara beklaga att ni inte kom ut i tid.
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag tror dom skulle kvala mot Sigtuna eller Väsby eller nåt annat storlag men slapp förnedring pga Corona? ;)

Jaha, ja farmarlagen hör man ju aldrig talas om, men det är ju bra att dom sysselsätter ungarna i förorterna.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Vad är det för nåt ni skriver om, aik sketfeteå idrott sugtina lapplands-väsby :va
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
En annan irriterande trend att att vi alla som hänger här börjar bli gubbar, jag inkluderad. Bara en massa vresiga inlägg om att allt var bättre förr, blandat med inlägg om kängor, verktyg och andra gubbigheter.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top