Irriterande trender

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Jag ser en annan trend.
Folk skriver annonser på nätet med all viktig information utelämnad.
Pris, storlek, miltal, var, osv.
Som om jag förväntas vara synsk.
Letar bil åt morsan nu och är så jävla irriterad på det där.
Ingen kan ta bilder heller. Suddiga och felvända och visar på inget sätt bilens skick eller utseende.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Varför kan man inte peta in dit man ska i bilens GPS innan man kör iväg? :va
Precis som många bilister inte kan sätta på sig säkerhetsbältet när bilen står still.
Fast moderna bilar har inte bara navigering och ljudanläggning på touchscreenen. Det blir allt mer som ska hanteras med en och samma skärm. Klimatanläggning, stolsvärme, felmeddelanden etc ska allt styras med pekskärmen.

Det är lika illa med moderna båtar också. Det är ju jättefräsigt och tämligen överskådligt när man har en gigantisk pekskärm där man samtidigt kan se ekolod, sjökort med radaröverlägg, AIS samt alla färddata man kan önska sig och lite till. Sedan ska man försöka justera regnklutter med kalla och blöta fingrar...
 

zoddri

Alltid retar det nån
Gick med
17 Jun 2004
Ort
uume
Hoj
Honda VFR1200F -10
Fast moderna bilar har inte bara navigering och ljudanläggning på touchscreenen. Det blir allt mer som ska hanteras med en och samma skärm. Klimatanläggning, stolsvärme, felmeddelanden etc ska allt styras med pekskärmen.

Jag är lite kluven till detta. På ett sätt är det ju smidigt att ha allt via skärmen och inte en massa knappar överallt som man ska komma ihåg var sitter. Men å andra sidan, ett dåligt planerat menyupplägg får ju en att bli helknäpp på nolltid.
Det kan inte vara lätt att sitta och planera såntdär åt folk.. :arsele

Fast på tal om att navigera medan man kör: på min bil blir tangentbordet på skärmen så jäkla litet när man ska skriva adress att det garanterat slutar illa om du försöker skriva och köra... :gnissla
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
...Fast på tal om att navigera medan man kör: på min bil blir tangentbordet på skärmen så jäkla litet när man ska skriva adress att det garanterat slutar illa om du försöker skriva och köra... :gnissla

Samma här. :tummenupp
Dessutom är skärmen på min Garmin osynkad så man måste trycka på bokstaven till höger om den bokstav man faktiskt vill ha. :3freak
Impossiblile i farten.
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Det handlar om totala okunskaper kring allt som man kan slå upp i mobilen. När träffade du senast någon under 25 som ens kunde sitt eget telefonnummer utan att behöva slå upp det i mobiltelefonen?

Jag är fortsatt oförstående inför den trend som hängt med i ett par år nu: korta långbyxor. Byxor som går ner till fotknölarna är tydligen alldeles för långa. Någonstans ca 5-10cm ovanför fotknölarna verkar vara det som gäller. Lite olika beroende på hur höga skorna är. Fast inte så mycket som 20cm ovanför fotknölarna så det blir trekvartsbyxor.

För den som vill grotta ner sig i gamla trender: https://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?236064-Trendspaning

Långa kortbyxor är lika irriterande tycker jag. När det är sommar och varmt så vill jag ha kortbyxor och helst ett par sjyssta jeansshorts så man känner igen sig i hur fickorna är konstruerade och slipper ficklösbak-syndromet. Vad är vitsen med shorts som går ner till vaderna!? Först i år har jag lyckats hitta ett par shorts som inte är longs! Hoppas att det är ett trendbrott och början på en tillbakagång till korta kortbyxor.
 

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Mera trender jag får spel på:

Bilars intervalltorkare: Ja inte den som just gör sitt jobb under ett förutbestämt intervall. Riktigt bra blir det om intervallets längd kan justeras i flera steg. Nej nu pratar vi de bilar med regnsensor. Funkar ju skapligt om det är just regn som kommer på rutan. Men snö, snöblandat regn, hagel ja då börjar problemen! Antingen går torkarna på full hastighet när det ligger en droppe i sidan av rutan, eller så möter man en lastbil, dränks i en kaskad av slush, medans torkarna uppfattar det som en solig dag i Sahara! Riktig ridå är när bilar är utrustad med ENDAST regnsensor alltså ingen fast intervallfunktion! Helvetes!

Trenden om Miljöfrågor som behandlas enligt "sila mygg och svälja elefanter", samt ett perspektivtänk som är verklighetsfrämmande!
Ta det här med den nu införda avgiften på plastpåsar vid tex frukt och grönt. Eller borttagandet av sugrör i plast på snabbmatsställen. Det är väl klart att allt miljöarbete är till godo, men att sätta in besparingen i ett lite större perspektiv lämnar mig lite frågor. Jag menar jag jobbar ju i byggsektorn, på varje bygge fyller vi upp en container med plast varje dag. Detta går till närmsta värmeverk och blir el eller värme. Det skulle säkert ta flera dagar att fylla en container med sugrör och plastlock från hela landet. Vad har jag missat här?
Likadant blev det ett himlaliv kring den nyöppnade flygplatsen i Sälen. Ok visst det vore väl bra om alla cyklade eller vandrade upp till fjällen varje vinter. Men ser man det ur ett lite större perspektiv, antal starter och landningar på Sälens flygplats per säsong motsvarar en halvtimme på Heathrow!
Vad tror folk en finlandsfärja förbrukar?! Värre blir det när man inser att 95% av passagerarna inte ens ska till Finland!

Trenden om asflabbande programledare på radio. Alltså i begynnelsen satt där en programledare, tex Kaj Kindvall i Tracks, Ulf Elving i Efter tre. Sen kom den kommersiella radion. Då kom nån på att det vore ju trevligt att de skulle vara 3 eller 4-5 programledare istället. "Roligast" blir det ju om alla är lite höga på nåt så kan vi ju skratta och flabba omotiverat HELA tiden! Dåliga skämt som -" idag väntade jag på bussen och när den kom så så.. Då öppnade chauffören dörren HAHAHA!" Sen flabbar dom så det låter som om hela mixerbordet välter! Alltså håll käften och spela lite musik istället eller säg nåt vettigt!
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Trenden om asflabbande programledare på radio. Alltså i begynnelsen satt där en programledare, tex Kaj Kindvall i Tracks, Ulf Elving i Efter tre. Sen kom den kommersiella radion. Då kom nån på att det vore ju trevligt att de skulle vara 3 eller 4-5 programledare istället. "Roligast" blir det ju om alla är lite höga på nåt så kan vi ju skratta och flabba omotiverat HELA tiden! Dåliga skämt som -" idag väntade jag på bussen och när den kom så så.. Då öppnade chauffören dörren HAHAHA!" Sen flabbar dom så det låter som om hela mixerbordet välter! Alltså håll käften och spela lite musik istället eller säg nåt vettigt!

Är helt enig i det du skriver. Än värre blir det då de mitt i skrattet skriker "Men gud!"
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Tvärtom. Jag vägrar klä mig som Gunther! :censored

Men då finns det ju redan alternativ för dig! Långbrallor och knickers har ju alltid funnits. Ingen tvingar dig att bära kortbyxor. Mitt problem har varit att jag skulle behövt sy mina egna shorts om jag skulle få tillräckligt korta, och jag är inte Lena Philipsson!
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Ah, ah, ah den här då.. bannerreklam eller vad det heter:

image001.jpg


Är det erbjudande på läkarsprit light eller vadå? :va
 

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Du får betala 70% mer än innan kampanjen!
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Som sakt, jag fullständigt irriterar sönder mig på att (unga) människor börjar allt dom skriver (främst annonser) med ett felstavat "som sagt".

Dom har ju för i helvetet inte sagt någontingg, inte skrivit någonting heller då det är det första dom skriver i annonsen.

"Som sakt, jag tänkte koll priset på min böttade 2förti me 2tums å baslåda"

Kolla priset? är folk helt dumma i hela jävla huvudet?
Man sätter in en annons om man vill sälja något, då sätter man ett pris man vill ha och eventuellt ett "eller högstbjudande" men då sätter man ett riktigt lågt utgångspris för att man vill bli av med något och reserverar sig för att det kan bli bud om telefonen ringer så den glöder.

Sen retar jag mig också på kända personer som är kända för att dom är kända, dvs "influencers" och dokusåpa kändisar.

Folk som har skrivit en bra bok, gjort en bra låt, eller är duktig på att tillverka saker förtjänar att bli kända.

Blondiner med isterbandsläppar som gör "kläd-hauls" och sminktester på YouTube och instagram förtjänar... förakt.

Gamla griniga gubbdjävlar som mig själv ogillar jag också.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Detta är väl mer av en anti trend men jag stör mig på att kvinnor i allt lägre grad rakar fittan nu för tiden. För 15 år sen såg man ju inte orakat kvinnokön men nu kan även i övrigt prydliga och söta kvinnor stoltsera med buskage som hör hemma i Törnrosa-sagan.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Detta är väl mer av en anti trend men jag stör mig på att kvinnor i allt lägre grad rakar fittan nu för tiden. För 15 år sen såg man ju inte orakat kvinnokön men nu kan även i övrigt prydliga och söta kvinnor stoltsera med buskage som hör hemma i Törnrosa-sagan.

Det går i vågor, jag började min trendspaning på 80 talet...

Jag bryr mig faktiskt inte om vilket.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Detta är väl mer av en anti trend men jag stör mig på att kvinnor i allt lägre grad rakar fittan nu för tiden. För 15 år sen såg man ju inte orakat kvinnokön men nu kan även i övrigt prydliga och söta kvinnor stoltsera med buskage som hör hemma i Törnrosa-sagan.

Nåssådå. Kittlas dem i näsan?
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
I stort sätt
I ett streck
Dem vet inte bättre
Intressekoll
I -> J. Fjjnt. Jag tänker på mjjjjg själv. Verkar bara vara tjejer och gaykillar som pratar så? Är det för att slippa öppna munnen när man pratar eller är det pga cannabiströtthet?
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Det handlar om totala okunskaper kring allt som man kan slå upp i mobilen. När träffade du senast någon under 25 som ens kunde sitt eget telefonnummer utan att behöva slå upp det i mobiltelefonen?

Jag är fortsatt oförstående inför den trend som hängt med i ett par år nu: korta långbyxor. Byxor som går ner till fotknölarna är tydligen alldeles för långa. Någonstans ca 5-10cm ovanför fotknölarna verkar vara det som gäller. Lite olika beroende på hur höga skorna är. Fast inte så mycket som 20cm ovanför fotknölarna så det blir trekvartsbyxor.

För den som vill grotta ner sig i gamla trender: https://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?236064-Trendspaning
Ja, det är inga problem att hitta byxor som är 36-40 tum i midjan och 30-32 tum långa, men 34 i midjan och 36 långa är fanimig rätt omöjligt. Och ännu värre, nått nöt kan ju tro att jag har gått på trenden med för små byxor :huvet Det är ju en av mina större orosmoment, att något av det jag gillar ska bli trendigt, och folk ska tro att jag går klädd så bara för att vara inne :gråta
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Ja, det är inga problem att hitta byxor som är 36-40 tum i midjan och 30-32 tum långa, men 34 i midjan och 36 långa är fanimig rätt omöjligt. Och ännu värre, nått nöt kan ju tro att jag har gått på trenden med för små byxor :huvet Det är ju en av mina större orosmoment, att något av det jag gillar ska bli trendigt, och folk ska tro att jag går klädd så bara för att vara inne :gråta

Pröva att hitta ett skinnställ av hyfsad kvalitet när du är fullvuxen, helt hopplöst, särskilt om man vill prova innan köp.
Är 194cm och med lite sned avläsning ca 94kg.
Men till småvuxna och till de som blir högre när de ligger ned finns massor.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Pröva att hitta ett skinnställ av hyfsad kvalitet när du är fullvuxen, helt hopplöst, särskilt om man vill prova innan köp.
Är 194cm och med lite sned avläsning ca 94kg.
Men till småvuxna och till de som blir högre när de ligger ned finns massor.
Jo tack, 193/89, mest på axlar och lår :huvet Jag kan stoppa in resten av familjen i midjan på rätt många byxor som knappt går över låren, och slutar mitt på vaden, och väldigt många skjortor, ställ mm klämmer i armhålorna och runt armarna, och sån bjässe tycker jag inte att jag är. Men visst, mindre gym och cykel och mer pizza så kommer tragiskt nog mer kläder passa :dummer
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top