Irriterande trender

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Folk som börjar alla sina meningar med -Nej men ....... och sedan har ett jakande besked.
Folk som börjar alla svar med -Absolut,
Folk som kör några år gamla Audi, BMW, Mercedes och måste hålla 100+ precis över allt för att det visar på deras status.
Men värst är nog som redan nämnts trenden att det är häftigt att vara okunnig.
Lite pandemier gör nog bara samhället gott.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Nu bara sköljer det över mig;

Trender i bil;
Start/stopp. Bara dö din fluga, dö!!

Det värsta i bilar är väl ändå att de slutat med en snyggt integrerad instrumentering och bara gör en skåra i panelen att trycka ner kanten på en surfplatta i.
"Jävlar, vi glömde mätare" *tjoff*
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Nu kommer jag nog garanterat klampa i klaveret. Men det här jävla ofoget att beklä sig med ansiktspäls! Som om Christer Glenning egentligen var en trendsetter av episka mått?!
Alltså jag fattar inte, kvinnor lägger ned en förmögenhet i allehanda skönhetsprodukter, smink mm i syfte att se yngre ut. Vad gör en del män, odlar taliban-gardin deluxe! Ja menar kolla bara på Kristian Luuk, tro fan att puddingen Carina Berg drog snabbare än en granat ifrån Bofors! Eller ta Alexander Bard och Bagge, rakade skallar och ett jävla skägg, ser ut som huvudet sitter upp och ned!
Visst fasiken finns det män som klär i skägg. Men för de flesta ser det bara förjävligt ut!

Den där ovårdade urskogen vissa ska(försöker) ha. Som om de bott under en sten. Det är elegant att se ut som en luffare, tydligen. Ofta approprierat av den typ av människor som är innerstadsvänster. Lajva (jag har fan inget annat ord för det, förlåt) fattighjon för att vara fräscht hipster? Så, fick jag vara lite sur nu med innan dagens hojtur förvandlar mig till en fnittrig tolvåring igen.

Känner mig nästan lite träffad här, jag brukar ofta vara rätt skäggig, men resten passar inte in jättebra.

Det kan ju vara så enkelt att man är lat också.
Finns liksom bättre saker att göra än att gå omkring och raka sig hela tiden.
Garageöl tex.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Tycker det är förjävligt allmänt hur tjejer som på något vis lyckas livnära sig på att influera yngre tjejer att fortfarande pumpa upp läpparna och lära sig att twerka och fan vad allt det nu heter. Tydlig sexuell anspelning som ingen tioåring tjej har en aning om vilka kanaler på nätet det härstammar från. Föräldrar idag verkar inte förstå bättre heller vad deras små döttrar håller på med.

En annan fantastisk trend som jag läste om häromdagen är muskot nöt tävlingen på tiktok som säkerligen kommer leda till några dödsfall

Var tvungen googla för att kolla om man verkligen kan droga sig med muskotnöt och var fanns svaret om inte på flashback.

När jag gick i gymnasiet så sade en skogstokig lärare ”När jag växte upp på Åland så brukade jag och mina kompisar dricka Coca-Cola och käka muskotnötter så vi blev lite roliga i huvet”.

Detta tyckte jag naturligtvis lät spännande, så jag frågade lite mer om saken. Man ville ju locka den magiska formeln ur gubben. När jag frågade såg han dock mest förvirrad ut… ”Vad menar du pojk?! Är du helt dum i huvudet?! Det ena har inte med det andra att göra. Coca-Cola dricks på bio, muskot ersätter vodka. Fnys!”

Jag gick hotell- och restaurang, så jag snodde med mig några dussin hela muskotnötter när jag gick hem. När jag skulle testa fann jag att muskotnötter är mycket svårtuggade, så jag drog fram rivjärnet. Nu visade det sig att när muskot äts som annat än varsamt hanterad krydda så smakar den som sju svåra år. Jag slet tappert fram mina ciggpapper och lite tobak, för att sedan med säker hand modellera fram en otroligt balanserad prototyp av något som jag inbillade mig skulle revolutionera min festekonomi.

Upphetsad tände jag nu min exotiska cigarett. Efter några bloss upptäckte jag att nötens fett samlades i min lugg och panna, för att därefter, på ett mycket irriterande vis, rinna ner i mina ögon. Jag slängde bort åbäket.

Efter en stunds experimenterande med yoghurt, folköl och sylt fann jag den magiska blandningen! Massor av kanel täcker effektivt smaken av 14-20 rivna muskotnötter uppblandade i en tallrik filmjölk. Jag åt upp blandningen och satte mig och väntade. Inget hände. Jag gick ut med hunden för att fördriva tiden, men inget märktes. Jag blev förbannad över bluffen och satte i vredesmod på kaffebryggaren.

När kaffet var klart satte jag mig lugnt framför Jeopardy med en kopp kaffe. På andra spelplanen upptäckte jag att jag inte fattade något alls. Jag hade blivit akut korkad! Nåja, det funkade ju i alla fall, tänkte jag. Jag försökte känna efter, men inte fan ökade muskotruset min livskvalitet alls. Efter lite experiment med joggning och Playstation gav jag upp. Enda resultatet av nötterna var att jag var trött, korkad, och hade lite vajsing på motoriken. Besviken borstade jag tänderna och gick till sängs.

Dagen därpå vaknade jag till hälften för att genast konstatera att jag kände mig extremt svag, hade värk i hela kroppen och sist men inte minst hade jag blivit blind. Chockad försökte jag resa mig upp, men benen vek sig och jag rasade in i min svindyra skivsamling och skadade mig själv ganska svårt i fallet. Med skärvor från mina trasiga musikalbum instuckna lite här och var i min nakna kropp låg jag i en mycket skämmig - och smärtsam - pose och funderade över min prekära situation.

Efter några minuter kom jag på att mina ögonlock var stängda och därtill omöjliga att öppna på vanligt vis. Med stort tålamod letade jag reda på mina händer och började varsamt lirka fram mina ögon. Lidandet tilltog ordentligt vid denna manöver, men jag kände mig ändå lättad när jag fick synen tillbaks. Ögonlocken hade helt enkelt bara torkat fast på grund av extrem vätskebrist.

Varsamt ålade jag mig ut till badrummet och sörplade i mig så mycket vatten jag orkade. När jag baddat mitt svårt medtagna huvud med en fuktig dambinda en stund började verkligheten dyka upp ordentligt. Jag upptäckte att en stor del av smärtan i min kropp orsakades av min överdrivet sprängfyllda blåsa, men inte fan gick det att pissa heller. Efter en mycket varsam bukmassage började så min knallgula urin porla i sin totala frånvaro av genomskinlighet. Urinröret kändes som det skulle frätas sönder, men pinan från blåsan försvann.

Efter att ha druckit lite mer vatten försökte jag borsta tänderna, men tandborsten visade sig vara ett alltför klent verktyg för den uppgiften. Jag var tvungen att göra grovjobbet med naglarna - Aldrig har jag skådat en sådan fasansfullt äcklig beläggning!

Med hjälp av väggarna haltade jag ut i köket, där min mor befann sig. Jag tittade på klockan och konstaterade att skolan hade börjat för två timmar sedan. Jag harklade fram ”Fan, jag har försovit mig. Om jag tar några brusalvedon, så kanske du kan skjutsa mig?”

Min mor levererade nu följande fakta; ”Skolan började så att säga för 26 timmar sedan. Du sov hela dagen i går, så jag sa att du var sjuk när dina polare kom förbi”.

Efter att ha konstaterat att varken värktabletter eller mat på något vis hjälper mot muskotens fruktansvärda bakrus, lade jag mig i min svettiga säng och sög i mig blåbärssoppa tills jag somnade igen. Efter några dagar var jag helt återställd och gick tillbaks till skolan. Naturligtvis tipsade jag de popiga eleverna i klassen om muskotens underbara effekter, liksom som straff för deras popighet.

Nåja, vad lär vi oss då av detta, pojkar och flickor? Jo, muskot är visserligen ett billigt rus, men definitivt inte prisvärt. Vidare kan vi konstatera att människor från Åland inte bara pratar konstigt, de är opålitliga också.
Om man nu ändå vill pröva så rekommenderar jag att man bullar upp med filmjölk, kanel, rivjärn, ett välfyllt dropp och därtill bör man vara ledig ett par dagar. Lycka till
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Den är väl ändå amerikansk, så vad kan man egentligen vänta sig? :va
Jag gillar i och för sig amerikanska bilar men detta är så pinsamt.

Känns som något skit Annie Lööf designat på någon tjejkväll med Annika Strandhäll.




Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Känner mig nästan lite träffad här, jag brukar ofta vara rätt skäggig, men resten passar inte in jättebra.

Det kan ju vara så enkelt att man är lat också.
Finns liksom bättre saker att göra än att gå omkring och raka sig hela tiden.
Garageöl tex.

Äh, bry dig inte om fjuniga tonåringar eller vuxna helt utan testosteron som är avundsjuka på oss som kan odla manlighet på hakan. :tungan
(I mitt fall är det helt klart lathet.)
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag gillar i och för sig amerikanska bilar men detta är så pinsamt.

Känns som något skit Annie Lööf designat på någon tjejkväll med Annika Strandhäll.




Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk

Find det något ämne där du inte drar in politik? :va ;)
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Kan nämna att jag har haft skägg två gånger, ena gången fick jag en puck i munnen och kunde inte raka mig för att käkbenet var trasigt, sen blev det en grej att jag inte skulle raka mig förrän allt var klart. Andra gången blev det typ slutspelsskägg i ett strulprojekt och jag rakade mig inte innan leverans
(självklart tog jag hojkort i samband med det första så det går knappt att känna igen mig på körkortet )

Skickat från min H8324 via Tapatalk
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Att sporthoj nu inte går att skilja från vare sig SMC, Familjeliv eller Facebook. Jag vet att jag är gammal och "communities" på nätet är stendött men det fanns en tid då Sporthoj fokuserade på bakhjulskörning, anekdoter om poliser som inte hängde med och roliga vägar. Numer är det övningskörning, dumdryga snorungar som ber om råd men inte vill ha svar och moralpanik. Enda skälet att vara kvar är att få utlopp för sin cynism med jämna mellanrum.
 

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
Det utbredda meseriet stör mig.

häromdagen såg jag ett riktigt badass sporthojsgäng på en landsväg utanför göteborg, en R1a, en panigale och några fler, hann inte se vilka resten var för jag blåste om dom och lämnade dom att suga mitt damm fastän jag åkte rostig 90tals toyota med släp påkopplat !?
Trodde dom skulle komma UUUIIIIIILLLAAANDEEEEEE förbi i 200+ men icke.. dom körde 70 på 70 väg.. :brinnerup

stör mig också på bilköerna i göteborg, och då specifikt hojåkare som sitter och fiser i bilköerna med oss andra satar som sitter i jobbarbilar, vad är det för fel på er!? varför åker ni inte bara emellan, det är ju hela poängen med att ta hojen till jobbet ju!?!

..säkert triggat halva SH nu men men..
 

DogOnWheels

Har bara Yamaha’er
Gick med
4 Apr 2019
Ort
Nedre Rakvattnet, Knäckebröhult
Hoj
BT1100, XT660R, FJR1300
Jag som gillar att klä mig i grövre flanellskjortor, typ skogshuggarskjorta/jägarskjorta/canadaskjorta får tydligen ge upp det nu då alla skjortor nu för tiden bara ska ha bröstfickan med mönstret på tvären. Det ser så jävla fult ut att det finns inte. Fattigt!
Får väl köra på T-shirt med nåt fånigt tryck på, tvärmönstrade skjortfickor går bara inte.
Uppmanar till bojkott av felmönstrade skjortor tills de ser anständiga ut igen.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag som gillar att klä mig i grövre flanellskjortor, typ skogshuggarskjorta/jägarskjorta/canadaskjorta får tydligen ge upp det nu då alla skjortor nu för tiden bara ska ha bröstfickan med mönstret på tvären. Det ser så jävla fult ut att det finns inte. Fattigt!
Får väl köra på T-shirt med nåt fånigt tryck på, tvärmönstrade skjortfickor går bara inte.
Uppmanar till bojkott av felmönstrade skjortor tills de ser anständiga ut igen.

Svart alt vit tisha och skitiga jeans funkar lika bra nu som 1952.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Auktoritära "demokratier" som ser det nödvändigt att i snabbt ökande utsträckning micro-hantera skattebetalarnas privatliv och förehavanden.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Att sporthoj nu inte går att skilja från vare sig SMC, Familjeliv eller Facebook. Jag vet att jag är gammal och "communities" på nätet är stendött men det fanns en tid då Sporthoj fokuserade på bakhjulskörning, anekdoter om poliser som inte hängde med och roliga vägar. Numer är det övningskörning, dumdryga snorungar som ber om råd men inte vill ha svar och moralpanik. Enda skälet att vara kvar är att få utlopp för sin cynism med jämna mellanrum.


Slangat nåt på sistone? :7peta Själv flög jag igenom polisens radar med +70 över skyltat igår. Får se vad för kul som kommer utav det närmsta veckorna.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Användandet av ordet ”man” när man (fniss) menar jag. Hela tiden. Exempel från när en person pratar om sig själv:

”Man riskerar att bli permitterad, och då får man svårt att betala räkningarna. Man kan inte åka på semester i sommar.” Vem är ”man”? Jo det är du som talar, använd jag!

Nästa grej är ”min personliga åsikt”, som används hela tiden. Du kan inte ha åsikter åt någon annan. Enda gången det funkar är när någon säger, ”myndigheten har fattat beslut som resulterar i X, men min personliga åsikt är att Y hade varit bättre”.

Slutgnällt, för nu. Nu ska man gå och meddela frun att min personliga åsikt är att man vill ha hamburgare till middag!
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top