Irriterande trender

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Tack för att ni båda håller er till svenska, alla som slänger in engelska ord både i tal och skrift gör mig förbannat irriterad :smasha :smasha skärp er !

Håller med. Det är fucking annoying :D
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
1. Att föräldrar i större utsträckning förväntar sig att uppfostran ska skötas av lärare och skola. Samtidigt som föräldrarna fokuserar på att stämma sina narcissistiska behov med att fläka ut barnen på diverse sociala medier.

2. En avsiktlig försämring av språket. Det verkar gå någon slags stolthet i att inte kunna kommunicera vettigt i varken tal eller skrift.

3. En utbredning av berättigandebeteende - skyldigheter och plikt har tydligen fått ge vika helt och hållet. Egoismen är total och direkt osmaklig.

4. Listor... allt ska kondenseras till punkter så ADHD-generationen inte ska tappa fokus
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Ouick-shifter är väl en jävla trend, hur bråttom är det egentligen?
Kan man inte växla fort ska man inte åka hoj.
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Användandet av ordet "absolut".
Det har gått inflation i skiten.

Värre ändå?
Att ordet "utmaningar" tagit över till den milda grad att ordet problem har exkluderats från vokabuläret.
Säger du problem så kan du lika gärna flytta tillbaka till 1998.
En lastbil som har blivit stulen för en av dina leverantörer med saker du behöver till din produktion?
1998 var det ett problem, nu är det en utmaning.

Värst av allt?
Att det faktiskt fungerar att arbeta hemifrån, rent tekniskt. Men socialt så dör jag inombords. Vissa behöver slänga lite käft och bubbla lite onödigheter ibland. Det är inte samma sak i Teams.
Jag har börjat använda just utmaning eftersom en del på jobbet tickler jag är bitter och gnällig om jag säger problem...

Skickat från min H8324 via Tapatalk
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Jag har börjat använda just utmaning eftersom en del på jobbet tickler jag är bitter och gnällig om jag säger problem...

Skickat från min H8324 via Tapatalk

Du låter alltså din omgivning kuva dig? Svenskt!
 

Vrak2005

Z800
Gick med
22 Mar 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Z800 -14
Varför rapporters det så lite om slukhål nu för tiden. För några år sedan var det minst ett varje månad. Nu äntligen rapporterar Aftonbladet om ett.

Slukhål har uppstått i Vara
Räddningstjänsten larmades på fredagen till Södergatan i Vara.
– Det skulle röra sig om någon form av skred och det visade sig vara ett slukhål, säger Dennis Brännehed på Västra Skaraborgs räddningstjänst.
Strax efter klokan 18 var det ännu okänt exakt hur stort hålet var. Det fanns inte heller några uppgifter som tydde på att någon ska ha kommit till skada.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Ouick-shifter är väl en jävla trend, hur bråttom är det egentligen?
Kan man inte växla fort ska man inte åka hoj.

Nu ska jag utveckla en auto-slang shifter :banana för de som har motorsvaga hojar och måste koppla upp dom... :fyllisar
 

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Nu kommer jag nog garanterat klampa i klaveret. Men det här jävla ofoget att beklä sig med ansiktspäls! Som om Christer Glenning egentligen var en trendsetter av episka mått?!
Alltså jag fattar inte, kvinnor lägger ned en förmögenhet i allehanda skönhetsprodukter, smink mm i syfte att se yngre ut. Vad gör en del män, odlar taliban-gardin deluxe! Ja menar kolla bara på Kristian Luuk, tro fan att puddingen Carina Berg drog snabbare än en granat ifrån Bofors! Eller ta Alexander Bard och Bagge, rakade skallar och ett jävla skägg, ser ut som huvudet sitter upp och ned!
Visst fasiken finns det män som klär i skägg. Men för de flesta ser det bara förjävligt ut!
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag har börjat använda just utmaning eftersom en del på jobbet tickler jag är bitter och gnällig om jag säger problem...

Skickat från min H8324 via Tapatalk

Mao så är det kollegerna som är problemet!
:7peta
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Yngres totala okunskaper i elementär geografi:huvet
GPS i mobilen löser allt:mad:
Det handlar om totala okunskaper kring allt som man kan slå upp i mobilen. När träffade du senast någon under 25 som ens kunde sitt eget telefonnummer utan att behöva slå upp det i mobiltelefonen?

Jag är fortsatt oförstående inför den trend som hängt med i ett par år nu: korta långbyxor. Byxor som går ner till fotknölarna är tydligen alldeles för långa. Någonstans ca 5-10cm ovanför fotknölarna verkar vara det som gäller. Lite olika beroende på hur höga skorna är. Fast inte så mycket som 20cm ovanför fotknölarna så det blir trekvartsbyxor.

För den som vill grotta ner sig i gamla trender: https://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?236064-Trendspaning
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Tycker det är förjävligt allmänt hur tjejer som på något vis lyckas livnära sig på att influera yngre tjejer att fortfarande pumpa upp läpparna och lära sig att twerka och fan vad allt det nu heter. Tydlig sexuell anspelning som ingen tioåring tjej har en aning om vilka kanaler på nätet det härstammar från. Föräldrar idag verkar inte förstå bättre heller vad deras små döttrar håller på med.

En annan fantastisk trend som jag läste om häromdagen är muskot nöt tävlingen på tiktok som säkerligen kommer leda till några dödsfall
Nu håller jag mig långt från alla såna där, men det är ju någon av dom som gör reklam för återvunna mobiler på TV. Jävlars vilket spån :3freak Det är obegripligt både hur dom kan tjäna pengar och att någon vill följa dom. Är det någon slags masspsykos a la kejsarens nya kläder eller är det alla miljögifter som påverkar yngre hjärnor och gör dom dummare? :va
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Nu kommer jag nog garanterat klampa i klaveret. Men det här jävla ofoget att beklä sig med ansiktspäls! Som om Christer Glenning egentligen var en trendsetter av episka mått?!
Alltså jag fattar inte, kvinnor lägger ned en förmögenhet i allehanda skönhetsprodukter, smink mm i syfte att se yngre ut. Vad gör en del män, odlar taliban-gardin deluxe! Ja menar kolla bara på Kristian Luuk, tro fan att puddingen Carina Berg drog snabbare än en granat ifrån Bofors! Eller ta Alexander Bard och Bagge, rakade skallar och ett jävla skägg, ser ut som huvudet sitter upp och ned!
Visst fasiken finns det män som klär i skägg. Men för de flesta ser det bara förjävligt ut!


Den där ovårdade urskogen vissa ska(försöker) ha. Som om de bott under en sten. Det är elegant att se ut som en luffare, tydligen. Ofta approprierat av den typ av människor som är innerstadsvänster. Lajva (jag har fan inget annat ord för det, förlåt) fattighjon för att vara fräscht hipster? Så, fick jag vara lite sur nu med innan dagens hojtur förvandlar mig till en fnittrig tolvåring igen.
 

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Utanbys
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Nu kommer jag nog garanterat klampa i klaveret. Men det här jävla ofoget att beklä sig med ansiktspäls! Som om Christer Glenning egentligen var en trendsetter av episka mått?!
Alltså jag fattar inte, kvinnor lägger ned en förmögenhet i allehanda skönhetsprodukter, smink mm i syfte att se yngre ut. Vad gör en del män, odlar taliban-gardin deluxe! Ja menar kolla bara på Kristian Luuk, tro fan att puddingen Carina Berg drog snabbare än en granat ifrån Bofors! Eller ta Alexander Bard och Bagge, rakade skallar och ett jävla skägg, ser ut som huvudet sitter upp och ned!
Visst fasiken finns det män som klär i skägg. Men för de flesta ser det bara förjävligt ut!

Tycker även fler män kunde börja sminka sig så de blir ännu mer feminina. # Vi som gillar lika # Hen.

Stör mig på trenden att män och kvinnor förväntas ha samma beteende samt ha lika bra förutsättningar att tackla samma typer av uppgifter. Att vi inte vågar se ut som hur naturen skapade oss. Egot ska matas med smink å skäggvax. Håret ska tvättas minst en gång om dagen i rädsla för att se naturliga ut. Istället så vi måste ha i balsam å vax för å få tillbaks fuktigheten. Är rädd att det bara skapar en massa osäkra och förvirrade köpmaskiner.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top