Irriterande trender

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Trend eller etablerat, who gives a fsck! Själv kör jag två "tjejhojar" - som det förmodligen köps en till av ikväll - och körs hem - klädd med Ecco-nät-jympa, hantverkarbyxor, bomberjacka (tyvärr finns de bara med insydda skydd) och snikigaste integralen och Held's tunnaste kängruhandskar. Försöker hålla mig så långt bort ifrån trendighet och etablerat som möjligt, alltid retar det nån - det är min trend - som hållit under 44 års mc-körning.

/60-plussaren som startar dagen med att lyssna på "La Grosse Radio Metal" http://hd.lagrosseradio.info:8248/
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Trend eller etablerat, who gives a fsck! Själv kör jag två "tjejhojar" - som det förmodligen köps en till av ikväll - och körs hem - klädd med Ecco-nät-jympa, hantverkarbyxor, bomberjacka (tyvärr finns de bara med insydda skydd) och snikigaste integralen och Held's tunnaste kängruhandskar. Försöker hålla mig så långt bort ifrån trendighet och etablerat som möjligt, alltid retar det nån - det är min trend - som hållit under 44 års mc-körning.

/60-plussaren som startar dagen med att lyssna på "La Grosse Radio Metal" http://hd.lagrosseradio.info:8248/

Inte ett skydd i alls.
https://itaboutdoor.se/jackor/401-4184-tp-pilotjacka.html#/1-storlek-s/11-farg-svart
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
En annan irriterande trend att att vi alla som hänger här börjar bli gubbar, jag inkluderad. Bara en massa vresiga inlägg om att allt var bättre förr, blandat med inlägg om kängor, verktyg och andra gubbigheter.

När jag fyllde 27 för 24e gången förra sommaren så rymde jag hemifrån och tog en sväng i europa, jag hamnade på något jäkla ungdomshostel i Amsterdam och träffade en trevlig dam, hon uppfattade inte att jag sa att jag fyllde för 24e gången, men hon uppfattade att jag fyllde jämt, så hon gick runt och sa åt alla att jag fyllde 40.

Jag fick en massa gratis öl och annat av dom övriga gästerna som var mellan 18-30.

Dessutom blev jag inskriven som sökande till Universitetet i Amsterdam, för alla som var där på introduktion till universitetet fick en gratis öl och lunch, ingen reagerade på att jag var en gubbdjävel när jag hämtade ut det.

Så jag klarar mig nog under radarn ett par år till, sedan är det bara att köpa rutig keps och käpp direckt :D
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
En jobbig trend är när man råkar yppa för sina kollegor ( aka motarbetare ) att man har kört/haft/jobbat med motorcyklar hela livet.
Dom kan allt, vet allt, och har hört att.......

Konversationen brukar spåra ur efter typ 30 sekunder, då har en "kompis" toppat sin Kawa GSXR i 350 blås på Boge 1971 minsann.
Eller trimmar sin Honda RD 900 till 180 hästar på slangen med skjuts.

Tyvärr orkar man inte ens fortsätta konversationen.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag har ju inte ens börjat med glasögon än, men när det är dags så ska jag ha såna där clip-on solglasögon som går att fälla upp, och jag kommer aldrig att fälla ner dom...
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
En annan irriterande trend att att vi alla som hänger här börjar bli gubbar, jag inkluderad. Bara en massa vresiga inlägg om att allt var bättre förr, blandat med inlägg om kängor, verktyg och andra gubbigheter.
Ja, jag har också noterat att en del andra meddlemmar på forumet har blivit gubbgamla.
Så var det inte förr...
Irriterande.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Salted JÄVLA caramel...
Amerikansk kolasås.Skärmklipp.PNG

Det är ingen trend längre utan ganska etablerat. Kom in i matchen.

Jag fick lov att kolla vad det var. Kolasås från vårat "hemland" där vi tar allt ifrån.
Tur att jag varken är trendig eller köper det amerikanska! :D

Ja, jag har också noterat att en del andra medlemmar på forumet har blivit gubbgamla.
Så var det inte förr...
Irriterande.

Det kommer med åldern! :fakta

Nu kan man tillhöra minoriteten som fortfarande kör SportHoj även om det är billigare med gruSHoj, eller åtminstone fortsätta köra någon sorts motorcykel...
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Jag har ju inte ens börjat med glasögon än, men när det är dags så ska jag ha såna där clip-on solglasögon som går att fälla upp, och jag kommer aldrig att fälla ner dom...

Tar inte så lång tid innan du knallar in i närmsta stolpe eller träd, sen är dom nedfällda igen.

..har du tur knallar du in i något tjusigt.
_____________________________________________

Folk som inte kan blippa kortet i affären, antingen schabblas det i största allmänhet men vanligast är nog att slöhjärnorna för första gången på dagen försöker sig på något snabbt. Säger inte att man prompt måste vara vän av teknik men det finns ingen apparat, med någon form av säkerhet inbyggt, som kommer begripa den där kobramanövern till blippförsök.

:4skrika

Håll fram kortet, vänta tills det piper och avlägsna sedan kortet.

Inte minst nu ser väl folk coronadjävulen overallt men beteendet stjälper nog mer iom att det brukar sluta med att kortet måste skjutas in istället.
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Jag har gnällt över detta förr, men som den gubbe jag är kan jag inte låta bli att surna över folk som kör ståmotorcykel. Det är någon med en korvätarhjälm, iförd senaste snitt av Goretexmexkex-kostym som med en modell Africa Twin under sig (finns det ens sådana längre?) står upp hela djävla vägen från jobbet hem till radhuset.

Man är ju färdig att peta dem i knävecket med ett kvastskaft så de åker ner på limpan!
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Håll fram kortet, vänta tills det piper och avlägsna sedan kortet.
Överkursen är när man står och viftar med plånboken och undrar varför det inte piper. Tills kassörskan säger "vi har tyvärr inte blipp". :rodnar

Flytt har de dagar när man kunde ha alla sina kort i plånboken. Nu ska det vara ett kort i plånboken, ett kort i mobilfodralet och ett kort någon helt annan stans för att inte kortterminalen ska bli grinig.

Visst, man skulle kunna ha alla korten i plånboken. Men då måste man ju ta ur de för att blippa. Och då försvinner halva grejen med den kontaktlösa betalningen.
 

frogish

Sporthojsnörd
Gick med
25 Feb 2019
Ort
Gävle
Hoj
1996 Ducati Monster 900, Honda CB 500 -72
Trenden att i annonser skriva "bud med rätt att neka". Varför lägga in en sån brasklapp?
Det är klart som fan du har rätt att neka, du äger det du försöker sälja.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Överkursen är när man står och viftar med plånboken och undrar varför det inte piper. Tills kassörskan säger "vi har tyvärr inte blipp". :rodnar

Flytt har de dagar när man kunde ha alla sina kort i plånboken. Nu ska det vara ett kort i plånboken, ett kort i mobilfodralet och ett kort någon helt annan stans för att inte kortterminalen ska bli grinig.

Visst, man skulle kunna ha alla korten i plånboken. Men då måste man ju ta ur de för att blippa. Och då försvinner halva grejen med den kontaktlösa betalningen.

Jag har kortet i mobilfodralet, men måste minst fälla uundan locket för att kunna blippa., förmodligen är det någon folie i fodralet
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Trenden att i annonser skriva "bud med rätt att neka". Varför lägga in en sån brasklapp?
Det är klart som fan du har rätt att neka, du äger det du försöker sälja.

I vissa budgivningar så säljs saker utan reservationspris till högsta budet oavsett om det är lågt.

Men ÅAS hur svårt är det att säga att man har ett högre bud om man inte vill sälja.

Det har hänt mig när jag har skambudat på något, "haha, jag har flera högre bud redan" ett par dagar senare ringer det och dom undrar om budet står kvar...
Då har helt mystiskt alla högre bud dragit sig ur, eller?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Att dricka kallt kaffe med vegansk mjölkersättning ur syltburk...
Helst med någon "smak" sprinklad på ett lager med grädde uppepå...

Är någon sugen på att starta eget så börja sälja kaffekoppar och muggar, samt varmhållningsutrustning för kaffe, för det verkar vara helt omöjligt att få tag på annat än syltburkar att servera det kall låtsaskaffet ur....
Den bristen verkar råda över hela världen, men började nog i USA eller Gambia.
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top