Info om bilfirma i Tungelsta!

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Se det som köp av en privatperson, bilhandlarnas garantier är ändå som ett desperat krogragg halv tre.

Går ofta att reklamera befintliga fel på bilar upp till 6 månader om du är beredd och har ork att driva det. Det kan man inte göra mot privatperson.

Givetvis förutsatt att företaget finns på riktigt.
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Företaget finns inte registrerat. Dom har en hemsida men den anger inte någon adress, Endast ett mobilnummer för kontakt. I annonsen anges ett annat nummer för kontakt.

Jag skulle säga att det inte är en firma. Dvs ska man köpa en bil så skall det hanteras som köp från privatperson. Personligen skulle jag aldrig köpa från en sådan handlare.

Kollar man vidare så verkar det som att flera av bilarna har varit skrotade i USA tidigare. KAnske pga översvämningar vilket betyder att man kan räkna med en hel del elfel. Något av det djävligaste som finns att hålla på med.
De bilar dom har är dessutom skrivna på privatpersoner vilket betyder att du aldrig kan betrakta det som köp från Firma eftersom du ju inte köper från Firman. Du köper ju bilen av dess ägare som enligt trafikregistret är en privatperson. Du kan således aldrig använda några garantier.

Avstå från köp är min rekommendation.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Om man googlar på "firmans" namn så dyker det upp en Flashback-tråd som heter "Varning för bilhandlare / bilfirmor"...Inte ett bra tecken...

Jag gillar dock den snöskoter de annonserar ut...

Typ: Touring / Landsväg...
 
Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
AB = aktiebolag.
Är det verkligen lagligt i Sverige att kalla sig det utan att firman finns registrerad? :va
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Vet inte prisklassen du kollade på men i det övre segmentet typ 3 år gamla när nybilsgarantin gått ut
säljer märkeshandlare extremt välvårdade bilar dom valt ut och ger nybilsaranti ett år extra.

Extremt välvårdade bilar som gått 5k till 10k mil , dom kollar hur bilen körts i datorn.

I nuläget kan man få dessa nästan nya fiskörda bilar till 100k-200k under en ny och lika bra.

Kan vara årsmodellen innan och så , fick en helt ny bil så - gick inte och hitta en repa ens i bagagerumsgolvet.

När jag skulle kolla under huven stängde märkeshandlaren huven uppkäftigt och sade
"Näe vi är inga skrothandlare,bilen har nybilsgaranti extra plus" - denna bil är ny - jag lovar

Jag trodde han

En månad senare lossnade en kylslang , jag ringde bara efter bärgare och på nödnumret och dom frågade
om jag behövde hotelrum eller hyrbil.

Jag hoppade det och hämtade bilen från verkstad där dom förklarade att inför leveransservice hade service glömt och dra åt en klämma till kylvattencirkpump.

Cash = 0kr

Bilen är som en ny stadsjeep,silver,massa hästkrafter och 4hjulsdrift för nästan en halv mille men
kostade en kvarts mille istället
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Bilarna kanske är ihoplappade med delar som hämtats på olika garageinfarter hos vanliga bilägare och följden av det är höga försäkringspremier.

I många fall är nog hela bilen hämtad på garageinfarten hos vanliga bilägare och sedan har numren flyttats från den utskrotade bilen dom köpte i USA
 

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + VTR
Fast jag undrar ju vilken bil som var värd att åka långt för...

Ska stilla din nyfikenhet...
https://www.blocket.se/annons/stockholm/citro_n_berlingo_multispace_1_6_hdirese/89575572

Sambon tycker vår nuv häck (samma skrot) har rullat väl långt.
Men det var som sagt många varningsklockor som ringde med firma-namn som inte gick att spåra, tel nr som inte var reggade, stavning som en analfabet etc etc

Nåväl, det kommer fler tåg (Berlingo?)
:tungan
 
Last edited:

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Ska stilla din nyfikenhet...
https://www.blocket.se/annons/stockholm/citro_n_berlingo_multispace_1_6_hdirese/89575572

Sambon tycker vår nuv häck (samma skrot) har rullat väl långt.
Men det var som sagt många varningsklockor som ringde med firma-namn som inte gick att spåra, tel nr som inte var reggade, stavning som en analfabet etc etc

Nåväl, det kommer fler tåg (Berlingo?)
:tungan

I den prisklassen får man nog köra privat och lite på känn:tummenupp
 

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + VTR
I den prisklassen får man nog köra privat och lite på känn:tummenupp

Har haft den modellen på bevakning ett tag men i den prisklassen jag letar efter har bara häckar som rullat lika långt som vår dykt upp...
:död
Vill inte spendera ngn större summa på en andra bil som är lite av ”slit o släng”-typen.
Dessvärre har ju sambon fattat tycke för fransosen...
:brinnerup
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Har haft den modellen på bevakning ett tag men i den prisklassen jag letar efter har bara häckar som rullat lika långt som vår dykt upp...
:död
Vill inte spendera ngn större summa på en andra bil som är lite av ”slit o släng”-typen.
Dessvärre har ju sambon fattat tycke för fransosen...
:brinnerup

Ok , Renault Kangoo beggade är en biltyp som hon kanske kan trivas med helt ok kärror om hon vill ha biltypen

Samma bil o fransos , nu har du två alternativ
 

Martin85

Medlem
Gick med
13 May 2014
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha MT-09 SP -18
Meen what? Milen kan väl inte spela nån roll om den är obes, lite småfix, abs och motorlampa lyser?! Tvinga in henne i en toyota eller nått ;)
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Man får tycka vad man vill om franska bilar, men de är prisvärda begagnade.

On Topic. De har i alla fall någon gång lyckats få igenom en saluvagnslicens.
Men oavsett ska inte skumrask ha hjälp.
 

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + VTR
Ok , Renault Kangoo beggade är en biltyp som hon kanske kan trivas med helt ok kärror om hon vill ha biltypen

Samma bil o fransos , nu har du två alternativ

Lyfter denna tråd igen då läget har blivit lite mera "akut" och en ny bil inom kort behöver köpas in.
Vad finns det för övriga alternativ till Berlingo Multispace förutom ovannämnd Kangoo...?
Prisklass runt 50k
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Lyfter denna tråd igen då läget har blivit lite mera "akut" och en ny bil inom kort behöver köpas in.
Vad finns det för övriga alternativ till Berlingo Multispace förutom ovannämnd Kangoo...?
Prisklass runt 50k

Fransk bil, jag trodde bättre om dig... :D En Kangoo är (näst efter Fiat Multipla) den fulaste och tråkigaste bil jag någonsin kört. Om det är typen ni söker så titta på en Skoda Roomster istället. Mitt egna hat mot Franska bilar bekräftades när Renaulten sköt det mesta på motorvägen hem, den gick att starta men med väldigt intressanta ljud i motorn efteråt. Därav mottot att en fransk bil köper man bara en gång.
 

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + VTR
Fransk bil, jag trodde bättre om dig... :D En Kangoo är (näst efter Fiat Multipla) den fulaste och tråkigaste bil jag någonsin kört. Om det är typen ni söker så titta på en Skoda Roomster istället. Mitt egna hat mot Franska bilar bekräftades när Renaulten sköt det mesta på motorvägen hem, den gick att starta men med väldigt intressanta ljud i motorn efteråt. Därav mottot att en fransk bil köper man bara en gång.

:rofl
Personligen är jag väl absolut ingen fan av franska bilar heller även om jag måste motvilligt tillstå att även om vår Berlingo har fått oförtjänat mkt skit så har den faktiskt fungerat förvånansvärt bra.
Finge jag själv välja så hade jag kikat på en annan typ av bil som ska fungera som andra fiol i vår vagnspark men då sambon är den som nästan uteslutande kör bilen så måste hennes åsikter (hon älskar bilfan!) vägas in!





(husfrid är definitivt inte underskattat :tungan)
 

Skynet

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2018
Ort
Växjö
Hoj
VFR 800 -98. Gasgas EC 300. Yamaha XTZ 660 Tenere
:rofl
Personligen är jag väl absolut ingen fan av franska bilar heller även om jag måste motvilligt tillstå att även om vår Berlingo har fått oförtjänat mkt skit så har den faktiskt fungerat förvånansvärt bra.
Finge jag själv välja så hade jag kikat på en annan typ av bil som ska fungera som andra fiol i vår vagnspark men då sambon är den som nästan uteslutande kör bilen så måste hennes åsikter (hon älskar bilfan!) vägas in!

(husfrid är definitivt inte underskattat :tungan)

Jag hjälper min stymor att sälja en Citroen C4 -05, en ägare och 3800mil. Finns på blocket och står i Växjö. Kan släppa den för bättre pris än det i annonsen, pris tas genom PM.
Capture9.PNG
 

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + VTR
Jag hjälper min stymor att sälja en Citroen C4 -05, en ägare och 3800mil. Finns på blocket och står i Växjö. Kan släppa den för bättre pris än det i annonsen, pris tas genom PM.
View attachment 454687

Tack för tipset, dock fel modell.
Det är en Berlingo som gäller eller motsvarande växthus på hjul.
Vet inte själv vilka alternativ det finns mer än de som är nämnda i tråden...?
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Berlingo är faktiskt en erkänt bra liten bil. Ganska "ofransk" i det att den har en enkel konstruktion och väldigt få typfel.

Yaris Verso är den absolut bästa rent kvalitetsmässigt. Inte alls samma komfort dock.
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top