Crashbars... vad mer?

Barkly

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2020
Ort
Umeå
Hoj
Kawasaki z900 2020
Som en otrolig nybörjare så vill jag ju såklart att ingenting ska hända min nya älskling, MEN är olyckan framme vill jag ju såklart skydda den så gott som går!
Det jag undrar är vilka delar som behövs för att få ett sånt bra skydd som möjligt. Då tänker jag att det kan handla om att man tappar den när man är stillastående eller att man faller när man åker. Crashbars och Frame sliders har jag lyckats hitta via forumet men jag anar att det är fler kontaktytor vid en krash än så.
Jag kör en z900
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Sluta noja. Ut och kör och se till att ALLTID köra på asfalt och parkera på asfalt, i skuggan. Tänker du tanken att hojen kommer att ramla - gör den det.
 

Wizzard

Village Idiots MC
Gick med
14 Dec 2003
Ort
North of Stan
Hoj
GSX-R 1100 -92; GSX1300R Hayabusa 2014
Det finns 2 slags hojar, dom man tappat och dom man inte tappat...än:huvet
 

Jonte H

MEDLEM
Gick med
22 Mar 2019
Ort
Hbg
Hoj
VFR800X 2017
Om du tecknar enbart trafikförsäkring så kör du mycket lugnare och då är risken mindre att du ramlar omkull :tungan
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Om du tecknar enbart trafikförsäkring så kör du mycket lugnare och då är risken mindre att du ramlar omkull :tungan

Ah men då tjör ju alla andra som galningar istället och man dör dIreckt!

Jag tjöpte krashbågar, räddat mig en eller två ggr men framförallt ser jag ut som Mad Max när jag spanar in mig själv i skyltfönstren.

Skämt & Sporthoj, köp något bra då det finns mkt klent virke i tillbehörshandeln och ska det va ska det va.. bra.

Denna bild sålde in mig på dessa bågar från rugged road, vederbörande hade skrotat omkull på asfalten med hjälmkameran på hence the bild. Han förklara att det blev lite märken på bulten eller muttern för bakhjulet, ganska imponerande. Tveksam om just dom har något till just din hoj dock.

XQ1mHUxCFCcZhF8AIyNSukQIXPH_IqJRbZU0fvIVUaF9XbZ1drCz7n6MkKIvrYo45FoakfE_KwzNNX9hyxzN
 
Last edited:

Barkly

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2020
Ort
Umeå
Hoj
Kawasaki z900 2020
Tack så mycket för svaren, än fast vissa var mer hjälpsamma än andra så ska ni alla ha ett tack!
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Motorskydd, sliders på båda hjulaxlarna. Eventuellt nån slider mer längre upp, men du vill inte att hojen ska kana på något mjukt eller förbi en kant med sliders på den för då blir det en arm som bryter sönder saker istället för något som skyddar.

Köp två billigare hojar om du är oroad för att krascha en så den inte går att köra. :hihi
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Motorskydd, sliders på båda hjulaxlarna. Eventuellt nån slider mer längre upp, men du vill inte att hojen ska kana på något mjukt eller förbi en kant med sliders på den för då blir det en arm som bryter sönder saker istället för något som skyddar.

Köp två billigare hojar om du är oroad för att krascha en så den inte går att köra. :hihi

+1 på den. Min 701 blev inlöst efter klotningen. Den hade puckar och en puck hakade i underlaget och knäckte ramen.
 

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Ort
Stockholm
Hoj
rsv4, gsxr1000
Det är ju bara försäkringsbolaget som tjänar på det om du har helförsäkring, så lägg pengarna på nåt annat.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top